אחרי לידה: איך תתמודדי עם נשירת שיער?

רוב הנשים לאחר לידה סובלות מנשירת השיער. איך ניתן להתמודד עם התופעה המציקה וממה חשוב להימנע? סערה בראש
נשירת שיער
נושרות לך שערות? בואי לראות מה אפשר לעשות. צילום: שאטרסטוק

בואי נתחיל מהסוף: נשירת שיער היא תופעה מורכבת, שכיחה בקרב נשים לאחר לידה וברוב המקרים היא גם פתירה. זוהי תופעה טבעית, זמנית שנמשכת בין 3 חודשים עד שנה. עם קצת סבלנות וטיפול נכון, תגלו שהשד לא כל-כך נורא.

מדוע השיער נושר לאחר לידה?

"לשיער יש מחזוריות – צמיחה, עצירה ושלב המנוחה, בו צצה הנשירה ולאחריה השיער מתחדש. ובזמן ההריון יש שינוי במחזוריות השיער", מסביר רוני פרנקל מעצב שיער ב"שוורצקופף פרופשיונל" .

במצב רגיל יש מחזוריות ויש נשירה של כ-100 שערות ביום. בתקופת ההריון כל הגוף מתגייס להזנת העובר, וכל השערות נמצאות בשלב הגדילה בלבד. לכן בחודשים שלאחר הלידה, השערות נשורות בבת אחת. "נשים רבות שבמהלך תקופת ההריון לא אוכלות טוב או מניקות, לגופן אין מספיק משאבים החיוניים מאוד להן ולתינוק. במקרים כאלה הגוף פונה לניצול מלאי הרזרבות – למרכיבים האמורים לשמש לבניית שערות", מוסיף פרנקל.

כך תתמודדי עם נשירת שיער

התמודדות טובה היא סיפוק הצרכים לגוף באמצעות תזונה, תוספי תזונה, הרגלי טיפוח או מוצרים ייעודיים המטפלים בבעיה.

טיפים לטיפול בנשירת שיער:

1.      תזונה נכונה: צמיחת שיער בריאה מתחילה בתזונה נכונה ומאוזנת, הכוללת תפריט המכיל את כל אבות המזון. צריכת ויטמינים ומינרלים  בעיקר ויטמינים מסוג B, כמו B-6 ,B-12 ,B-5 עוזרת בחיזוק שורשי השיער וצמיחתו.

2.      סירוק יסודי של השיער: רצוי להשתמש במברשת רכה בעלת סיבים מרווחים, תוך עיסוי עור הקרקפת להמרצת זרימת הדם ועידוד צמיחת שיער מחודשת.

3.      חפיפה: מומלץ להשתמש בשמפו טבעי (המכיל פחות חומרים רעילים). הקפידי לייבש את השיער עם מגבת בתנועות עדינות.

4.      טיפולים מיוחדים: חשוב להימנע מהחלקות שיער, צבע, סלסול או שטיפות.

5.      שימוש בתכשירים לחיזוק שורשי השיער והזנתם: שמן קיק, שמפו, מסיכות טיפוליות, אמפולות ועד סרומים ייעודיים.

טיפ: כדי לשמור על איזון עור הקרקפת והשיער יש להשתמש במוצרים בעלי PH  נמוך מ-7.

6.      תרופת סבתא הידועה בחיזוק השערה: חפיפה בתה עם מיץ לימון.

7.      מסכה הום-מייד לחיזוק שורשי השיער ולמניעת נשירה: שמן זית, מיץ לימון, חלמון ביצה ורוזמרין. נכון, קצת מסריח אבל עושה פלאים.

hairdrop
מימין: קומפלקס ויטמינים של סולגאר, רוטס של אלטמן, קרם לחות לקרקפת של סבוקלם, אמפולות סטרונג הייר של לייף, שמפו איב רושה, מרכך עץ התה של פול מיטשל, אמפולות לחיזוק השיער של פיטו פריז ושמן קיק של ביוטיקייר. צילומים: יח"צ

סובלת מנשירה? אל תאספי את השיער!

בזמני נשירה, הביטחון העצמי קצת מתערער ויש מספר טעויות שנשים ממהרות לעשות, על מנת לשפר את ההרגשה.

הטעות הראשונה: להבהיר את השיער בגוונים של בלונד – אלו הן פעולות כימיות אשר מדללות את השיער יתר על המידה, ולכן עדיף לצבוע בצבעים רכים ואחידים ולהימנע מגוונים.

הטעות השנייה: נטייתן של נשים לאסוף את השיער על מנת להסתיר את הדילול שנוצר. פעולה זו הפוכה מהמומלץ, כיוון שדווקא ניפוח השיער הוא זה שמשווה אשליה של מראה שיער מלא יותר.

מה כן לעשות עם השיער?

לסובלות מנשירה מומלץ להסתפר בתספורות מדורגות, א-סימטריות על מנת לתת מראה שובב ופחות מסודר שלא ידגיש את דלילות השיער. וכמו כן, מומלץ לצבוע את השיער בגוונים טבעיים ורכים יותר, על מנת לא ליצור קונטרסים חדים במראה, אלא לתת לצבע השיער להתמזג עם השיער המדולל ולתת גם תחושת בטחון במראה העדין והפחות בולט.

מה כדאי לאכול?

מחסור בברזל או באבץ עלולים לגרום לנשירת שיער מוגברת לאחר הלידה. מזונות עשירים בכמות חלבון, ברזל ואבץ חשובים לצרכי צמיחה תקינה של השיער. על פי הנחיית משרד הבריאות, יש ליטול ברזל החל מהחודש השלישי להריון ועד שישה שבועות לאחר הלידה. מומלץ  לשלב בין תזונה עשירה בברזל לבין נטילת כדורי ברזל, תוסף תזונה דוגמת פריפול, טבליית ברזל קלה לעיכול, רוטס ועוד.

מזונות המכילים ברזל: אבוקדו, ברוקולי, קטניות (חומוס, שומשום, אפונה, עדשים), תרד, פטרוזיליה, פירות יבשה, אגוזים, קינואה.

מזונות שמכילים אבץ: מוצרי בשר, מוצרי חלב, ביצים, עוף, פירות ים, קינואה, שעועית, חומוס, שקדים, נבטים.

תוספי תזונה מומלצים: ויטמין B, C E , ביוטין ואבץ. במינון נכון ומומלץ להיוועץ ברופא.

 

שינוי גודל גופנים