כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

עור פנים יבש: טיפים לטיפול ביתי

מזג האוויר הקריר נותן את אותותיו גם בעור הפנים והגוף שמתייבש ומאבד מגמישותו. איך תטפחי את הפנים, כפות הרגליים, הידיים והשיער בעזרת מוצרים שיש לך בבית?
טיפוח פנים, מסכה
מטופחות. התמונה באדיבות קלרינס (צילום: יח"צ קלרינס)

מזג האוויר הקר והיבש, הרוחות ואחוזי הלחות הנמוכים פוגעים גם בעור שלך. הוסיפי לשקית הנזקים גם מצבי מתח נפשיים, הריונות ולידה, תזונה לא מאוזנת, עישון וזיהום סביבתי, וקיבלת מתכון בטוח ל"איך-תפגעי-בעור-שלך-בלי-כל-כוונה-מוקדמת?". בעוד שהגורמים הסביבתיים והנפשיים המזיקים אינם תלויים בך במידה רבה, הרי שבעזרת 100% תושייה תוכלי לטפל בעור שלך, ויפה שעה אחת קודם.

איך נטפל נכון בעור שלנו?

טיפול נכון בעור בעונת החורף הוא על ידי החדרת לחות אינטנסיבית, ממושכת וחידוש תאי העור באמצעות טיפולים ותכשירים מתאימים לכל אחד מחלקי גופך. זכרי, אזורים בגוף יטופלו טוב יותר אם נתמקד בהם ונעניק להם את תשומת הלב הראויה; האופציה הפשוטה היא לרכוש בחנויות תכשיר ייעודי לאזור הנבחר (הרי לא תרצי למרוח על הפנים קרם כף רגל משקם, נכון?) וגם להקפיד להשתמש בו בקביעות.

האופציה הזולה אך המורכבת יותר היא להעניק לעצמך טיפול "פירסט קלאס" באמצעות חומרים פשוטים שיש לך בבית.

טיפ: סגלי לעצמך שגרת טיפוח יומית (ניקוי עור תוך הקפדה על הסרת איפור למהדרין בלילה, קרם לחות ביום ועוד), שהרי תחזוקה נכונה היא אחד העקרונות המנחים בטיפוח העור. וכמובן, מים-מים-מים; שתיית מים מרובה מספקת לעור גמישות ולחות, לצד ניקוי וטיהור פנימי. זכרי, גם אם את לא ממש חשה צמאה, הקפידי לשתות 10-12 כוסות מים ביום.

עבודה לפנים

אחוזי הלחות הנמוכים גורמים לעור יבש ומגורה, לאדמומיות ולקילופים על עור הפנים. אז לפני שתוכלי להתהדר באיפור חורפי, מומלץ שתכיני את היטב את עור הפנים.

מה תעשי? טיפול פילינג (על בסיס שבועי), המסייע לקילוף שכבות העור, השלת תאי עור מתים, המרצה וחידוש תאי עור הפנים. בנוסף, מומלץ להשתמש במסכות ניקוי מטהרות להרגעת העור, במסכת בוץ, וכן במוצרים המכילים פרה-רטינול וויטמין C (נוגד חמצון). כמובן שיש להשתמש באופן קבוע בקרמים ליום וללילה, המעשירים את עור הפנים בלחות (למתקדמות, רצוי גם סרום).

כך תעשי זאת בבית:
• קרם לחות לפנים: הקפידי למרוח את הקרם על עור לח מעט, כדי ללכוד את הלחות ולגרום לספיגתה בעור.

• אל תשכחי את הצוואר: אזור הצוואר הוא הראשון להסגיר את גילינו בשל נטייתו להתקמט מהר. לכן, הקפידי למרוח קרם לחות בעדינות גם לאורך הצוואר. טיפ: חממי את הקרם באמצעות כפות הידיים והניחי על הצוואר ועל אזור המחשוף מבלי לעסות, כלפי מעלה ומטה.

• מסכת הזנה מהטבע לפנים: ערבבי כפית שמן זית, כפית מיץ לימון, כף יוגורט וכפית מיץ גזר. מרחי את התערובת על עור הפנים תוך כדי עיסוי. המתיני כ-10 דקות ושטפי במים.

מוצרי טיפוח לפנים ולגוף
מימין: קרם צוואר אומורביצה, קרם עיניים ביו אקטיב קר, ג'ל לחות Moisture Surge קליניק, קרם לחות SLOW AGE וישי, סרום L’INTEMPOREL BLOSSOM BEAUTIFYING ג'יבנשי, תחליב גוף יובנה, מסכת הבהרה  HL ושמן רחצה של סבון. צילומים: יח"צ

 

בגוף אחד

החורף גרם למרפקים, לזרועות וכמעט לכל הגוף להתייבש, לקבל מראה מחוספס ולעתים לסבול מקילופים, מפריחות ומאדמומיות מגרדת.

מה תעשי? השתמשי במוצרים המלחחים ומזינים את העור, כמו: קרם לחות מועשר, שמן גוף (נספג טוב יותר וחודר לכל שכבות העור), תחליב גוף, חמאת גוף וכדומה. טיפ: כדי לקבל מראה מבריק ובריא של העור, מומלץ להשתמש בשמן גוף ולהוסיף מעט תחליב גוף.

מוצרים המכילים חומרי הזנה כגון אגוז שיאה, אלוורה, וויטמינים E ו-C, יעניקו לעור לחות מוגברת. בנוסף, הקפידי לעשות שימוש שבועי בפילינג, לצורך הסרת תאי העור המתים ולאפשר חדירה אופטימלית של החומרים הפעילים אל העור.

כך תעשי זאת בבית:
• אצלך באמבטיה: הוסיפי תכשירים למי האמבט – שמנים כמו בלנאום, אמול או אדרמה שיוסיפו לחות לעור. ניתן להוסיף גרגירי שיבולת שועל, שילחחו את העור ויעניקו תחושה של פילינג טבעי לעור. העדיפי שמן רחצה במקום סבון שעלול לייבש את העור.

• רחצה: מקלחת עם מים חמים מייבשת את העור, לכן מומלץ להתרחץ במים קרים (עד כמה שאפשר). טיפ: גם אם התקלחת במים פושרים, נסי לסיים את המקלחת בזרם מים קרים.

• קרם לחות: חשוב במיוחד להשתמש בתכשירי לחות מיד בתום המקלחת, כשהעור עדיין לח מעט. באופן הזה, רכיבי הלחות נספגים בצורה אופטימלית.

• מהמטבח לגוף: ערבבי 5 כפות שמן זית, 5 כפות שמן שקדים מתוקים (תמצאי בחנויות טבע) וכפית מיץ לימון טרי או תפוזים. מרחי את התערובת על הגוף, עסי אותו, השאירי או שטפי במים. תערובת אפשרית נוספת היא שמן זית ונבט חיטה; מרחי והשאירי על הגוף למשך 10 דקות.

ג'ו מלון, חמאת גוף
חמאות גוף קטנות ומפנקות. ג'ו מלון (צילום"יח"צ)

עלייה לרגל

הרגליים, הברכיים וכפות הרגליים סובלות בתקופה הקרה מיובש מוגבר, עור אדמומי וקילופים.

מה תעשי? פילינג לריכוך העור, שיסיר ויקלף את תאי העור המתים ויגרום לצמיחת תאי עור חדשים במקומם. וכמובן – מרחי קרמים מזינים ועשירים בלחות וויטמינים. גם טבילת כפות הרגליים באמבט שמנים או פראפין תבטיח טיפול איכותי עם תוצאות מיידיות של שיפור מרקם העור ומראהו.

כך תעשי זאת בבית (אפשר גם מול הטלוויזיה):

• לריכוך העור: השרי את כפות הרגליים במים חמים עם שמן ארומאטי או מלחי אמבט במשך כ-15 דקות. לרענון: הוסיפי לגיגית מלפפונים או מנטה, השרי במשך 10 דקות.

• לטיפול בעור יבש: השרי את כפות הרגליים בתערובת של מים וחומץ (רבע כמות חומץ) במשך כ-20-30 דקות. יבשי אותן היטב ומרחי קרם עם חומר אנטי פטרייתי פעיל, שיחטא את המקום.

• לטיפול בחתכים וביובש: חממי 3 כפיות דבש עם כפית שמן שומשום ומרחי את התערובת על כפות הרגליים.

• לטיפול ביבלת: הניחי עליה פיסת לימון או השרי את הכפות במים עם תמיסות מלחים.

 לטיפול בעייפות ובכאבים: הניחי את כפות הרגליים באמבט מים חמימים עשיר במלחים. תוכלי להוסיף עשבי תיבול מרעננים כגון מרווה, נענע או רוזמרין מהגינה (או מהסופר) ולחסוך בעלויות.

• פילינג, הגרסה הביתית: ערבבי היטב 2 כפות שמן זית, 1/2 כפית מיץ לימון טרי, כוס סוכר, חצי כוס חלב ו/או 1/2 כפית מלח גס. מרחי את התערובת על כפות הרגליים תוך כדי עיסוי בתנועות סיבוביות במשך כמה דקות, ושטפי במים פושרים (מצוין גם לעור כפות הידיים). נוסחה מקוצרת: ערבבי סוכר פשוט עם חלב פנים ושפשפי את החומרים עד להמסת הסוכר.

כך תטפחי את כפות הרגליים:
• מומלץ לרכך ולשמן את כפות הרגליים כל ערב אחרי המקלחת (כשהנקבוביות פתוחות). להגדלת האפקטיביות, תוכלי לעטוף את כף הרגל בניילון נצמד או בגרב למשך חצי שעה.

• לבעלות עור קשה וסדוק מומלץ לעשות פילינג אחת לשבוע.

• הקפידי להסיר את העור הקשה לעתים קרובות, שכן שכבת העור הקשה גורמת לסדקים בעקב כף הרגל.

• לאחר הרחצה, הקפידי לייבש את כף הרגל במגבת, בעיקר בין האצבעות (כך תמנעי פטריות). מומלץ לפזר גם אבקת טלק בין האצבעות.

• אל תלכי יחפה! כשהולכים על בטון נוצר עומס רב על כפות הרגליים, העשוי לגרום להיווצרות עור קשה.

סדרת טיפוח לייף
סדרת ים המלח לכפות הידיים, הרגליים והגוף מבית Life סופר-פארם. צילום: יח"צ

חשמל זורם בכפות ידייך

גם כפות הידיים נעשות יבשות מאוד בחורף, והדבר הופך אותן ללא אסתטיות ולא נעימות למגע. כפות הידיים חשופות כמעט תמיד ואינן מוגנות מפני הגורמים המייבשים שבסביבה, ולכן הן האיבר שחשוף ביותר ליובש.

מה תעשי? הקפידי למרוח קרם ידיים באופן קבוע (כן, יש לך מקום בשבילו בתיק. רצוי אחד כזה עם מקדם הגנה). טיפ: מומלץ להניח קרם ידיים ליד כיור הרחצה. כך לא תשכחי למרוח מיד לאחר ניגוב כפות הידיים.

במקרים קיצוניים, תוכלי לשקם את עור כפות הידיים בעזרת מוצרי הזנה (כגון פפטידים), המונעים משכבת השומן הטבעית של העור "לברוח החוצה". בנוסף, מוצרים ייעודיים כגון: מסכת לחות מפנקת לכף היד או פילינג גרגירים, יעשו את העבודה נאמנה.

שיקום הציפורניים: סגלי שגרת טיפוח והזנה יומית; מרחי מדי יום את הציפורניים והעור מסביבן בקרם לחות עשיר, שמן זית או שמן ויטמינים מיוחד לציפורן (כגון Apricot Cuticle Oil של essie). האפשרות הקצרה יותר היא לטבול את הציפורניים ב-1/2 כוס שמן זית חם עם 2 כפות חומץ במשך 3-4 דקות. שטפי, נגבי ותקבלי עור ידיים רך וציפורניים מחוזקות.

כדי להלבין, לחטא ולחזק את הציפורניים: "חפרי" מדי יום (במשך שבוע) עם הציפורניים בתוך חצי לימון (שורף קצת, נכון). טיפ: הקפידי תמיד למרוח בסיס או מחזק לפני הלק, כדי למנוע ציפורן צהובה ולק שמתקלף בצ'יק.

מוצרי טיפוח לידיים, OPI
סדרת Pro Spa של OPI. תרסיס לחות, קרם ידיים ושמן הזנה (צילום: יח"צ)

בראש טוב

במהלך החורף השיער מתייבש, מאבד את הברק הטבעי שלו, נוצרים בו קצוות מפוצלים וחשמל סטטי, הוא מקבל מראה מקורזל וקופצני, וכן נוצרים שמנוניות בקרקפת ואף קשקשים.

מה תעשי? השתמשי במוצרים עשירי לחות, בויטמינים ובמחזירי ברק, כגון סרום ושמן, אשר יחזירו לשיער את הברק האבוד. הקפידי על שימוש במסכת הזנה אחת לשבוע, שתעניק לשיער טיפול הזנה עמוק ולחות אינטנסיבית.

טיפ: מומלץ לחמם מגבת במייבש כביסה, לחפוף את השיער, למרוח מסיכה לשיער ולעטוף את השיער כשעליו המסכה במגבת החמה. חום המגבת "פותח" את תאי השערה כך שחומרי ההזנה חודרים עמוק יותר. השאירי את המסכה כ-30 דקות והשיער ייצא מהטיפול מלא ברק וחלק כמשי.

כך תעשי זאת בבית: מרחי חלמונים על השיער. נכון, זה קצת מסריח, אך מסייע לחיזוק שורשי השיער.

כך תטפחי נכון את שיערך: חשוב להשתמש בכל חפיפה גם בקונדישנר, המרכך את השיער ומפחית את תופעת החשמל הסטטי. מומלץ להגביר את הטיפול באמפולות טיפוליות לשיער, המגנות ומחזקות אותו, וכן להשתמש מדי יום בסיליקון לשיער, העוטף את השערה ומגן עליה.

מסיכה לשיער לוריאל פרופשיונל
מסיכה Nutrifier לשיער יבש. לוריאל פרופשיונל (צילום: יח"צ)