כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

בלי לקבוע תור: כך תעשי פדיקור בבית

עונת הסנדלים והכפכפים איתנו: כל הטיפים להשגת כפות רגליים מטופחות, במינימום זמן ובלי לבזבז כסף אצל הפדיקוריסטית. עד הצעד הבא
ד"ש לפדיקוריסטית. צילום: פוטוליה

החום המהביל והלחות מוציאים את כפות הרגליים אל האוויר החופשי. בלי לק מתקלף, יבלות, יובש או עור גס – הגיעה העת לאוורר את שתי הפועלות ה"שחורות", שסוחבות אותנו כל יום וכל היום. כדאי שהן תהיינה עדינות ומטופחות.

פדיקור, אצלך באמבטיה

בראש ובראשונה, זכרו כי השימוש בכלי העזר (פצירות למיניהן) וכל מה שבא במגע עם העור הוא אישי, לכן אל תשתמשי בציוד של בני משפחה אחרים, אלא אם הכלים עברו חיטוי כדי למנוע הדבקה של נגעים (כמו פטרת). הנה כמה טיפים שתוכלי לעשות בעצמך, בזמן הנוח לך.

פדיקור, כפות רגליים
הגיע הזמן לפנק ולטפח את שתי הפועלות שסוחבות אותנו. צילום: שאטרסטוק

כך תטפחי את כפות רגלייך בעצמך:

  • לרכך את העורמרחו מרכך עור על קשת העור שמסביב לציפורניים ודחפו בעדינות את העור עם דוחף עור בכדי להגדיל את לוחית הציפורן. את עודפי העור יש להסיר בעדינות יתרה – זהירות לא לפצוע (עשו זאת בעזרת צבתית עור ייעודית).
  • לגזור בזהירותכעת, גזרו את הציפורניים ישר, אבל הקפידו לא לגזור יותר מדי – אתן חייבות להישאר מעט קצה חופשי (פס לבן בקצה הציפורן) של כ-3 מ"מ בכדי להימנע מציפורן חודרנית וכן בכדי למנוע אפשרות של חדירת פטרת מתחת לציפורן. עצבו את צורת הציפורניים בעזרת פצירה.
  • להבריק את הציפורנייםהסירו בעזרת בלוק בעדינות את שכבת השומן שעל הציפורן ואחר כך הבריקו אותה בעזרת פצירת הברקה או בלוק 4 שלבים.
  • לקלף את העורמרחו פילינג על כף הרגל והסירו בעזרתו את עודפי עור- הקפידו על אזור הקרסול וצידי כף הרגל. אם אתן סובלות מעור קשה וגס בעקבים – חשוב להקפיד על שיוף כפות הרגליים במשייף לכף הרגל במקלחת פעמיים עד שלוש בשבוע ואפילו ניתן ורצוי להשתמש בפילינג גרגרי או פילינג ים המלח לפני הכניסה למקלחת. והכי חשוב – הקפידו על שימוש בקרם רגליים המיועד לריכוך העור.
מוצרי חובה בדרך לכפות רגליים מסודרות. 1. משייף חשמלי, שול  2. שמן הזנה לציפורניים, או.פי.איי  3. קרם כפות רגליים לעור סדוק, ניוטרוג'ינה  4. המניקוריסט – שיוף, החלקה והברקת הציפורניים, לייף  5. אבן שיוף, ביוטיקייר  6. פילינג כפות רגליים, אלונה שכטר  7. ג'ל מרענן לכפות רגליים עייפות, איב רושה

 

  • בלי שאריות לקהסירו שאריות של לק ישן. השתמשו במסיר לק נטול אצטון, היות שהאצטון מייבש את הציפורניים ואת העור שמסביבן. כדי להקל את המלאכה, הספיגו פיסת צמר גפן במסיר לק, עטפו ציפורן אחת והמשיכו לציפורן הבאה. כשכל הציפורניים עטופות הניחו להן לספוג את מסיר הלק במשך דקה-שתיים, ואז הסירו את פיסות צמר הגפן תוך הפעלת לחץ קל. הלק יוסר במלואו ב"מכה אחת".
  • לשייף כהלכה את הציפורנייםשייפו את הציפורניים כשהן יבשות. זה יקל עליכן לעצב אותן. הקפידו לשייף בתנועות עדינות לכיוון אחד – תנועות של הלוך ושוב פוגעות בציפורן ועלולות לשבור אותה.
  • למרוח לק נכוןכדי להקל על מריחת הלק ברגליים הניחו בין האצבעות מפריד אצבעות – כך הציפורניים יהיו בפוזיציה ישרה, דבר שיקל על הדיוק במריחת הלק. את הלק מרחו בשיטת השכבות. כדי שהייבוש הסופי יהיה מהיר, צרו שכבות דקות והמתינו כשתי דקות בין שכבה לשכבה. התחילו משכבת הבסיס, שמסייעת ללק להיצמד אל הציפורן וגם מונעת הכתמה והצהבה שלה. לאחר מכן מרחו שתי שכבות דקות של לק (ושוב – המתיני שתי דקות בין שכבה לשכבה.( לסיום כדאי למרוח שכבת מגן המעניקה לציפורן גימור מבריק ועמיד, ובדרך כלל גם מזרזת את הייבוש.
  • לפנק את הקוטיקולהלעור המקיף את הציפורן יש תפקיד: מטרתו למנוע חדירה של גורמים לא רצויים העלולים לפתח זיהום מתחת לציפורן. העור הזה עדין ולכן לא גוזרים אותו ולא דוחפים, אלא מעסים תוך הדיפה קלה מאוד של העור כלפי חוץ. חשוב לעשות זאת בעדינות רבה, בתנועות מעגליות קטנטנות, במקלון עץ המיועד למטרה זו. אם אין לך סבלנות או זמן להתעסק עם זה, אל תחפשי קיצורי דרך. עברי הלאה.
  • זהירות קיץ!!! חשוב לזכור כי רוב הפטריות בעור ובציפורניים נגרמות עקב הדבקה. לכן, יש להקפיד על נעילת נעליים במקומות ציבוריים (בריכות שחיה, מקוואות, מקלחות משותפות). יש לייבש היטב את כפות הרגליים ובין האצבעות בעזרת מגבת אישית.

טיפ מומלץ לטיפוח כפות הרגליים: "מריחת קרם לחות עשיר על כפות הרגליים לפני השינה, גריבת זוג גרבי כותנה ולמיטה", מנדבת מומחית היופי ג'קי קרטר, מנהלת תזונה חיצונית בהרבלייף.

♦ ואפשר גם אחרת: האופציה הנוחה, הקצרה, המהירה והידידותית ביותר היא לפנות לפדיקוריסטית הקרובה לביתך.