כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

להכין את הגוף להריון

מתכננת הריון ראשון ויש לך קצת חששות? קבלי מאיתנו טיפים להתמודדות עם האירוע המרגש
להכין את הגוף להריון

ההיריון הראשון מביא עמו המון שינויים ואתגרים חדשים. רבות מהנשים חשות תחושות מעורבות של התרגשות, ציפייה וגם חשש וחרדה מהבלתי נודע. הנה כמה טיפים שיעזרו לכן להירגע ולהתכונן נפשית:

לפני כניסה להריון ראשון, מומלץ מאוד לנשים להתייעץ עם רופא/ת נשים מומחה ומיילד/ת. במהלך הביקור תבוצע בדיקה גופנית מקיפה שתברר את מצב הבריאות והכנות הגוף להריון. הרופא יבדוק מדדים כמו לחץ דם, רמות סוכר וכולסטרול, משקל תקין ועוד. בנוסף, הרופא יוכל להמליץ על תוספי תזונה או טיפולים רפואיים נוספים שיסייעו בהכנת הגוף להריון בריא. ייעוץ מוקדם עם מומחה לפני ההריון חיוני על מנת לזהות ולטפל בבעיות בריאותיות מראש, ובכך להגדיל את הסיכויים להיריון תקין ועובר בריא.

מומלץ מאוד לנשים המתכננות להיכנס להריון להפחית את צריכת הקפאין שלהן בהדרגה בתקופה הקודמת. קפאין עובר לעובר דרך שליית האם ולכן עלול לגרום לבעיות שינה, עצבנות וקצב לב מואץ של העובר. רוב המומחים ממליצים לצרוך עד 200 מ"ג קפאין ליום במהלך ההיריון, השקול לכוס קפה אחת. הפחתה מדורגת בצריכת הקפאין בחודשים שלפני ההריון תאפשר לגוף להסתגל למינון הנמוך יותר ותמנע הופעת תסמיני גמילה קשים כמו כאבי ראש עזים. כך תוכלי להימנע בקלות רבה יותר מצריכת יתר של קפאין בתקופת ההיריון.

מומלץ שנשים שמתכננות הריון יתחילו ליטול תוסף יומיומי של חומצה פולית לפחות 3 חודשים לפני הפסקת שימוש באמצעי מניעה. חומצה פולית היא ויטמין חיוני להתפתחות העובר, בייחוד של מערכת העצבים והמוח. חסר בחומצה פולית עלול לגרום למומים מולדים שונים בתינוק הנולד כמו פגמים בחוט השדרה. נטילת חומצה פולית כבר מראש, לפני ההריון, תבטיח שהגוף יצבור מלאי מספיק שלה ותמנע מצב של חוסר בוויטמין חיוני זה בשלבים הקריטיים של התפתחות העובר.

דברו על הרגשות שלכן לקראת הכניסה להריון עם בן/בת זוג, חברות או משפחה. ההריון הראשון מעורר מגוון רחב של רגשות מעורבים אצל נשים רבות. חשוב לשתף את בן/בת הזוג, חברות קרובות או בנות משפחה שכבר ילדו, בתחושות האישיות שאתן חוות. שיתוף בחששות ובהתרגשות יכול להקל על המתח הנפשי. כדאי לבקש עצות מניסיון הסובבים אתכן ולזכור שאינכן לבד בהתמודדות עם אתגרי ההריון הראשון.

קראו ספרי הדרכה והכנה להריון. הידע יקל על אי הוודאות. מומלץ לקרוא ספרי הדרכה והכנה להריון ולידה על מנת לצבור ידע על התהליך כולו. קריאה על השינויים הפיזיים והרגשיים הצפויים תסייע להפיג חרדות ותתרום להבנה טובה יותר של מה שעומד להתרחש. ככל שתהיו מצוידות במידע מהימן, כך תרגישו בטוחות ומוכנות יותר לקראת ההריון והמעבר לאימהות. בהצלחה!