כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

תזונה במהלך ההריון

לשמור על תפריט בריא ומאוזן לטובת האם והעובר
תזונה במהלך ההריון

תזונה נכונה ומאוזנת היא קריטית להתפתחות בריאה של העובר, וגם לשמירה על בריאות האם. בהריון הגוף זקוק לקלוריות וחומרי תזונה נוספים כדי לתמוך בצמיחת העובר ובשינויים הפיזיולוגים שהאישה עוברת לכן חיוני להקפיד על אכילה בריאה ומגוונת במהלך 9 חודשי ההיריון.

ירקות ופירות הם מקור מצוין לוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים חשובים. מומלץ לאכול מגוון רחב ככל האפשר – ירקות ירוקים כמו ברוקולי וכרובית, ירקות כתומים כמו גזר ובנוסף סלק, עגבניות, מלפפונים, תפוזים, תותים ועוד. אכילת ירקות ופירות בכמויות גדולות, לפחות 5-7 מנות ביום, תעשיר מאוד את התזונה של האישה ההרה.

מקורות חלבון איכותיים כמו עוף, ביצים, דגים, סויה, אגוזים וגבינות דלות שומן חיוניים לגדילה נאותה של תאי העובר ורקמותיו. חלבונים הם חומרי הבניין של התאים ולכן חיוניים לצמיחה והתפתחות העובר. חלבונים גם מספקים אנרגיה ועוזרים ליציבות רמות הסוכר בדם.

פחמימות מורכבות מספקות אנרגיה לאורך זמן ועוזרות במניעת עליות סוכר חדות לאחר הארוחה. רצוי לצרוך  פחמימות מורכבות מדגנים מלאים, קינואה, אורז מלא וכוסמין. יש להימנע מפחמימות פשוטות כמו סוכר לבן, לחם לבן ואורז לבן שיגרמו לעליות סוכר חדות.

שתייה מרובה חיונית כדי למנוע התייבשות, עייפות וכאבי ראש. מומלץ לשתות 8-10 כוסות של מים ונוזלים בכל יום. במקביל מומלץ להגביל צריכת קפאין לכוס קפה אחת ביום ולהימנע ממשקאות אנרגיה עתירי קפאין.

בנוסף, חשוב להימנע ממזונות המהווים סיכון כמו גבינות בעלות עובש שאינן מפוסטרות, בשר נא וכדומה. על נושא זה נרחיב בכתבה נפרדת.

כמו כן רצוי להיוועץ בתזונאית לייעוץ אישי על תפריט בריא ומאוזן במהלך ההיריון וההנקה. תזונה נבונה תשפר הן את הסיכויים להיריון בריא והן את הסיכויים להחלמה מהירה לאחר הלידה.

הריון הוא תקופה שבה התזונה של האם הופכת להיות בעלת חשיבות עליונה, שכן היא משפיעה לא רק על בריאותה שלה אלא גם על התפתחות תקינה של העובר. תזונה מאוזנת ועשירה במרכיבים הנכונים תספק לגוף האם והעובר את כל האנרגיה, החלבונים, הוויטמינים והמינרלים החיוניים לצמיחה ולבריאות. לעומת זאת, תזונה לקויה או חסרה עלולה לפגוע הן באם והן בהתפתחות התקינה של העובר. לכן, חשוב להקפיד במהלך ההיריון על אכילה נבונה, מגוונת ומאוזנת אשר תומכת בבריאותה של האם ומספקת את כל המרכיבים הנחוצים להתפתחותו של העובר.