כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

תזונת ילדים: כל מה שחשוב לדעת

האם ניתן להוסיף דייסה לתמ"ל כדי שהתינוק יישן טוב יותר בלילה ואילו מזונות ניתן לשלב מגיל חצי שנה? חמש השאלות הנפוצות של הורים בנושא תזונת ילדים
תינוק עם בקבוק
האם דייסה תגרום לבייבי לישון טוב יותר בלילה?

צוות המומחים של סימילאק, מבית אבוט, הכולל דיאטניות מוסמכות, מציג את חמש השאלות הפופולריות ביותר של הורים בנושא תזונת ילדים.

1. האם תזונת האם המיניקה משפיעה על הרכב חלב האם וטעמו?

בגלל המדע אנחנו יודעים שתזונה מלאה ומאוזנת חשובה בזמן ההנקה וכי אין המלצה לאמהות מניקות להימנע מלאכול מזון מסוים או קבוצת מזונות, אלא אם ישנה תגובה ברורה ובלתי רצויה של התינוק למזון מסוים.

2. איזה סוג מים מומלץ להכנת תרכובת מזון לתינוקות (תמ"ל)?

ממחקרים עולה שמים המשמשים להכנת תמ"ל חייבים להיות בטוחים לשימוש. לכן, יש להרתיח את כל סוגי המים למשך 2 דקות לפחות, עבור תינוקות עד גיל שנה. ניתן להשתמש במי ברז המכילים את המינרל פלואוריד, החיוני לבריאות השיניים. מומלץ להשתמש במים מברז המים הקרים בלבד. מים מברז המים החמים עלולים להכיל מתכות הנודדות מהצינורות והדודים למים. כדאי לתת למים לזרום למשך מספר שניות בכל בוקר כדי לשטוף את הצנרת מרכיבים אלה, העלולים להצטבר בה.

3. מה הקשר בין שמן דקל לבעיות עיכול בקרב תינוקות?

ממחקרים עולה שלשמן דקל השפעה שלילית על מערכת העיכול ועל תהליך ספיגת הסידן בגוף התינוק. בתהליך העיכול של שמן דקל נוצרת חומצה פלמיטית חופשית. כאשר חומצה זו נקשרת לסידן המתקבל מצריכת תרכובות מזון לתינוקות (תמ"ל) נוצרים מלחים קשי תמס העלולים לגרום לשתי תופעות עיקריות:
מרקם צואה קשה – המתבטא בשיעורים גבוהים יותר של תינוקות הסובלים מקוליק (כאבי בטן) ומפליטות.
עיכוב ספיגת הסידן בגוף – המתבטא בצפיפות מסת עצם נמוכה יותר בהשוואה לתמ"לים שאינם מכילים שמן דקל.

4. האם ניתן להוסיף משהו לתרכובת מזון לתינוקות (תמ"ל) כדי שהתינוק יישן טוב יותר בלילה?

ממחקרים עולה כי שנת הלילה עד גיל חמישה חודשים אינה מושפעת ממתן דייסות אורז או קורנפלור בארוחה שלפני הלילה. התמ"ל מתוכנן לספק את כל צרכיו של התינוק בגיל זה, ותוספות עלולות להזיק אם לא ניתנו לאחר שיקול דעת של רופא וכטיפול לבעיה רפואית. כמו כן, אין לחשוף את התינוק לטעימות מזון משלים לפני השבוע ה-17  לחייו (4 חודשים).

5. אילו מזונות ניתן לשלב מגיל חצי שנה?

בגלל המדע אנחנו יודעים שמגיל חצי שנה ניתן לשלב את המזונות הבאים במסגרת שתי ארוחות ביום: בקר, הודו, עוף, דגים, ביצים, טחינה, קטניות, דייסות לתינוקות מועשרות בברזל, ירקות, פירות ומים.  כמו כן, חשוב לשלב במסגרת ארוחה אחת לפחות מזון עשיר או מועשר בברזל. מתום החודש התשיעי, ניתן לשלב גם מוצרי חלב ניגר, כמו גבינות, לבן, אשל, יוגורט ומעדני חלב. החל מגיל שנה, ניתן לשלב דבש למאכל וחלב פרה או חלב ממקור בעל חיים אחר .