כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

טיפוח נכון לעור פנים במהלך ההריון

כתמי פיגמנטציה, כתמים ופצעונים הם רק חלק מבעיות העור הנגרמות בתקופת ההריון. על מה מומלץ להקפיד וממה חשוב להימנע? כך תטפלי נכון בעור הפנים
עור פנים, טיפוח
כך תטפחי את עורך בהריון. צילום: Depositphotos

לצד השינויים הפיזיולוגיים, תקופת ההריון מקפלת בתוכה שינויים הורמונאליים המשפיעים גם על עור הפנים. "בתקופת ההיריון חלים שינויים רבים בגוף האישה, ובכלל זה הופעת הורמון ההיריון (Beta-hCG) – הורמון ייחודי להיריון המיוצר על ידי העובר והשלייה, כמו גם עלייה ברמות ההורמונים הנשיים (אסטרוגן ופרוגסטרון) בדם." שינויים הורמונליים אלו מובילים במקרים רבים לבעיות עור, שללא טיפול, חלקן נותרות גם לאחר ההריון, כמו כתמים והתכהויות בעור, עור שמן ופצעים, וכן הרחבה של כלי הדם", אומרת מירב בן יקר, מנהלת מחלקת הדרכה חברת HL

"חשוב לא להשתמש בתכשירים וחומרים משגרת הטיפוח הקיימת, העלולים לפגוע ולהזיק בזמן ההיריון: חומצה סליצילית, שמנים ארומטיים וחומצה רנטינואית ( רטינול)", מציינת ליאת פליסר הלפרט, סמנכ"לית הדרכה ראשית של דרמלוג'יקה.

שגרת טיפוח נבונה בתקופת ההריון

  •   ניקוי עור הפנים פעמיים ביום (בוקר וערב). כאשר מתעורר הצורך או חשק לפילינג, יש להשתמש במוצר פילינג העדין ביותר שקיים בשוק (לדוגמה: פילינג אבקת אורז).
  •          מסכות: מומלץ להזין את העור לפני השינה במסכות מבוססות פחם, זה אכן מותר ולא מהווה בעיה. גם מסכות לחות שמזינות את העור, מומלצות לשימוש כדי למנוע ממנו יובש פתאומי –דבר שקורה לא מעט לפנים בזמן ההיריון.
  •           מסנן קרינה: יש להקפיד על שימוש רציף וצפוף במקדמי הגנה עם SPF גבוה במיוחד. אלו עומדים לרשותנו גם כתכשיר בפני עצמו וגם בתוך קרם פנים יומיומי.
  •          מבהירים: מומלץ לאמץ תכשירים שנועדו להבהיר את גון עור הפנים. אם כי חשוב לבדוק את הרכיבים של תכשירי ההבהרה.
  •          הסבלנות משתלמת: תני לעצמך ולגוף עד כשלושה חודשים לחזור לעצמו. רוב הדברים איתם התמודד עורך בשל התקפת ההורמונים, ייעלמו – לכן אל תמהרי לרוץ לקוסמטיקאית כל כך מהר.