כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

הכלבים נובחים והעגלה עוברת

הכלב הוא ידידו הטוב של האדם אבל כניסתו של תינוק חדש הביתה יכולה להערים קשיים לא צפויים. כך תקלו על חיית המחמד שלכם לקבל את פניו של הבייבי. אם תעשו את זה נכון זו תהיה תחילתה של חברות מופלאה

עד עכשיו הייתם זוג עם חיית מחמד, כלב או חתול, שנתפסו בעיניכם בתור הבייבי שלכם, קיבלו פינוקים מסביב לשעון ותמיד היו במוקד תשומת הלב שלכם. איך להכין אותם לקראת היותם "אחים גדולים" ואיך נוודא שיקבלו ללהקה שלכם את התינוק החדש?

חשוב שתקבלו החלטה לגבי כללי יסוד וגבולות שיונהגו בבית – האם מותר לכלב להיכנס לחדר בו מוצבת מיטת התינוק, מה רמת הקירבה הפיזית לתינוק ולציוד שלו בחודשים הראשונים וכו'.

לקראת הלידה יש לאלף את הכלב להישמע לפקודות בסיסיות שב, בוא, לא, ארצה כדי להקל עליכם לשלוט בו. זה הזמן לטפל בבעיות בריאותיות של חיית המחמד, לספר, לנקות מפרעושים וקרציות, לגזוז ציפורניים, לעקר או לסרס.  אם יש צורך, שנו את מיקום המיטה או ארגז החול מספיק זמן רב מראש כדי שחיית המחמד שלכם תספיק להסתגל ולא תשייך את התינוק לשינוי.

השמיעו להם הקלטות של קולות שהתינוק צפוי לייצר כמו בכי ומלמולים כדי להרגיל אותם למה שעתיד לבוא ותנו להם להריח חלק מהציוד שישמש את התינוק כדי שיתרגלו לריחות החדשים בבית. לאחר לידת התינוק עוד בטרם הגיע הביתה עם אימו הביאו את החיתול שעטף אותו בבית החולים ותנו להם לרחרח אותו. אל תתנו לחיית המחמד לנשוך את החיתול של התינוק או כל חפץ אחר.

כשמגיעים מבית היולדות עם התינוק, מומלץ שהאמא תיכנס לבדה הביתה ותברך לשלום את הכלב כרגיל, בכל זאת הוא לא ראה אותה מספר ימים כבשגרה ועליה לשדר לו שהתגעגעה אליו ושהכל בסדר. לאחר מכן, הציגו לו את התינוק בזהירות ומרחוק, כדי ששני הצדדים, הכלב והתינוק, יוכלו להתוודע. העניקו לו צ'ופר כדי שיחבר עם התינוק משהו חיובי.  אם מדובר בכלב שאוהב לקפוץ, הימנעו מלקרב אליו את התינוק עד שיאולף להימנע מכך על מנת שלא ייפצע את התינוק בלי כוונה. אם החיה מתנהגת בתוקפנות או מפגינה לחץ פנו לאיש מקצוע. במהלך המפגשים הראשונים עם התינוק יש להקפיד על הענקת תחושת חיבה לכלב, שמתייחסים אליו ומשתפים אותו.

חשוב שהכלב ירגיש חלק מהלהקה, והוא עלול לחשוב שזה עונש אם לא מאפשרים לו להתקרב לתינוק או לציוד שלו, העריסה, הבגדים, כל אחד לפי מה שמתאים לו.  עם זאת הרגילו את חתולכם או כלבם לא לקפוץ לתוך העריסה או על פינת ההחתלה על ידי הנחה של נייר זכוכית שפונה כלפי מעלה או חתיכת שטיח בצידה הלא נעים.

חתולים שונים לגמרי מכלבים. בד"כ הם יעדיפו להתרחק מהתינוק, אך כדאי למנוע מהחתול כניסה לחדר התינוק, מכיוון שהחתול יכול לרצות לישון ליד או על התינוק (מי לא אוהב לישון במקום חמים ונעים??) – דבר שעלול לסכן את התינוק. כשהתינוק גדל, אין שום מניעה שהחתול ישן לצידו. שימו לב, לא להשאיר את חיית המחמד שלכם לבד ליד התינוק!

השתדלו לשמור על שיגרת החיים של הכלב ככל שניתן, מבחינת טיולים, שעות שינה ומועדי ארוחות. אל תשכחו לתת לו תשומת לב, ללטף, לשחק, גם אם משך הזמן מתקצר. אם אין ביכולתכם לטייל עמו טיולים ארוכים שהוא צריך כדי להוציא מרץ כבעבר דאגו לסיוע זמני.

ככל שהתינוק יגדל וכל המשפחה תתרגל לתוספת החדשה יוסרו רוב החששות ותשצחו לראות שיש לכם בבית חבר קרוב שישמור על התינוק, יהנה לשחק איתו ויתרום להתפתחות שלו.