כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

טיפוח בהריון: מנפצים את המיתוסים

שתיית מים באמת משפרת את איכות העור? בכל הריון יופיעו סימני מתיחה או בעצם הכול עניין של גנטיקה? לפניכם כל האמת על טיפוח בתקופת ההריון
עור פנים בהריון
שתייה מרובה של מים מסלקת רעלים ומוסיפה לחות טבעית לעור הפנים

רפרטואר מפואר של מיתוסים הצטבר במהלך השנים לגבי טיפוח העור בקרב נשים בהריון. הרבה מאוד הנחות וחלקיקי מידע התפשטו כאש בשדה קוצים ויצרו לעצמם חיים משלהם, משל היו אלה עובדות מוכחות.

האם פיגמנטציה מופיעה בכל הריון? האם העור באמת הופך לרגיש יותר? ואיזה ערך יש לשימוש תכוף בתכשירי טיפוח אם הכול בסוף תלוי בגנטיקה? מבולבלות? גם אנחנו.

פנינו לגלי פלטינוב, קוסמטיקאית בחברת הקוסמטיקה "כריסטינה", שתפריח או תאשש מיתוסים שגדלנו עליהם, לעתים גם ללא סיבה מוצדקת.

שתיית מים משפרת את איכות העור

בהחלט כן! עור הפנים במהלך ההריון עובר תופעות לוואי. שתייה מרובה של מים מסלקת רעלים שונים מהגוף, מוסיפה לחות טבעית לעור הפנים ומחייה אותו.

טיפ: מומלץ לשתות בין 12-15כוסות מים. זכרי שקפה או כל משקה אחר המכיל קפאין איננו נכלל מיצבספירה הזו.

 

בכל הריון נוצרת רגישות בעור הפנים

לא נכון! רגישות בעור יכולה להופיע בכל שלב בחיים ונשים רבות אף מספרות כי הרגישות בעור הופיעה אצלן לאחר גיל שלושים. מגוון סיבות יכולות לגרום לרגישות יתר, ביניהן שינויים הורמונאליים, שינויי מזג אוויר ואלרגיות.

 

בכל הריון מופיעה פיגמנטציה על עור הפנים

נכון חלקית. פיגמנטציה היא תופעת לוואי מאוד נפוצה בתקופת ההריון. מופיעים כתמים בהירים על העור , תופעה שמתחילה כבר בחודש השלישי . בתקופת ההיריון אין צורך לטפל בתופעות הללו באופן אינטנסיבי כי המצב זמני והתופעות חולפות. יש  להגן על העור, למרוח באופן סדיר מסנני קרינה ולהשתדל להיות כמה שפחות בשמש.

 

בכל הריון מופיעה בעיית אקנה

לא נכון! לנשים רבות מתפרץ אקנה בתקופת ההיריון, בדרך כלל הוא מתחיל בחלקו התחתון של הפנים ומופיע כפצעונים יבשים. רצוי שלא להשתמש בתכשירים שלא ניתנו על ידי רופאים (תכשירים שמכילים ראטין, או תכשירים המכילים הורמונים או סטרואידים). ויש לטפל רק ברמה הקוסמטית – בחומרים על בסיס טבעי. טיפול בפילינג על בסיס צמחי – מתאים ביותר לתופעת האקנה. כמו כן, להקפיד במהלך ההריון לנקות את עור הפנים באופן יומיומי וקבוע.

לעיתים, מי שסוחבת הריון בתקופת הקיץ בוודאי מכירה את התופעה של פריחה קלה על העור, זה נראה כמו חררה – קבוצה של פצעונים קטנים אדומים שמאוד מגרדים. את תופעת הפצעונים אלו ניתן להרגיע על ידי אמבטיות וקומפרסים של עמילן. חומרים אלו עוזרים בהרגעת העור ובהקלה על הפריחה.

 

סימני מתיחה מופיעים בכל הריון

לא נכון! הבטן נמתחת בהריון ונוצרים סימני מתיחה  ופס מתיחה לאורך הטבור. על מנת לשמור שלא יצוצו סימני מתיחה מומלץ למרוח מתחילת ההריון ועד סופו חמאת שיאה על הבטן. חמאת השיאה לקוחה מתוך התרבות האפריקאית – לנשים האפריקאיות שעוברות הריון מספר פעמים אין סימני מתיחה בבטן  וזאת כי הן מורחות את הגוף בחמאת השיאה .  חמאת שיאה שומרת על אלסטיות העור, עובדת יפה על הסדקים שנוצרים . בכלל כל השמנים הצמחיים (כמו השיאה או שמן אבוקדו) טובים לשימור הגמישות והאלסטיות של העור.

>> קראי גם: כך תתמודדי עם סימני מתיחה

בסופו של דבר, עור הפנים ייראה בדיוק כמו של אמא שלי

נכון חלקית. גנטיקה היא מרכיב חשוב בכל מה שנוגע להזדקנות העור, אך חשוב לזכור שישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על איכותו. בעיקר בשנים האחרונות, בהן המודעות לטיפוח ושמירה על העור רק מתעצמת. עישון, חשיפה לשמש, הרגלי תזונה ושגרת טיפוח הם רק חלק מהמרכיבים הנוספים שישפיעו על העור (או לזה של אמך)- לטוב ולרע.

 

טיפוח לקוי בשנות העשרה ישפיע על עור הפנים במהלך ההריון

נכון מאוד! "העור זוכר הכל", מציינת פלטינוב. שיזוף לא מבוקר, שעות שינה מעטות, צריכת אלכוהול, נטילת גלולות ועישון הם רק חלק מהפרמטרים המשפיעים על העור שלנו במהלך השנים, ולכן ככל שנקדים לטפח אותו כמו שצריך, כלומר בתכשירים שהותאמו לנו באופן אישי על ידי אשת מקצוע – כך נאט את קצב ההזדקנות שלו גם במהלך ההריון.

>> כך תעשי פדיקור בבית