כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

הבייבי בא הביתה: טיפים לעיצוב חדרי תינוקות

הגודל, המיקום, הצבעים, הבטיחות ואפילו חדירת רעשים; תכנון חדר התינוק הוא מאתגר ומעורר דילמות רבות. הנה כמה טיפים לתכנון של החלל. שלב אחר שלב
ריהוט עם סטייל. צילום: שאטרסטוק

הורים שיש להם את הפריבילגיה לעצב חדר תינוקות (כלומר, יש חדר נוסף!) צריכים להרגיש מבורכים. ובכל זאת, ניצב בפניהם אתגר מורכב למדי: איך לעצב נכון את החדר כך שיהלום את ההתנהלות היומיומית הצפויה בעתיד?

"רהיטי חדרי תינוקות היו ידועים בעבר כזמניים ביותר שיוחלפו לאחר שנתיים- שלוש, לעומת הרהיטים היום הגדלים יחד עם הילד", מסבירה  מילי עשור מבעלי רשת "האוס אין".

דמיינו לעצמכם שידת החתלה שהיא חלק מארון בגדים סטנדרטי, מיטת תינוקות שנהפכת למיטת ילדים ועוד שלל חידושים שיעזרו לכם לחסוך כסף ויוכלו ללוות את הילד עד הצבא (טוב, הגזמנו), אבל למשך כמה שנים טובות.

כך תתכננו נכון חדר תינוקות

  •         מדידות נכונות: מומלץ לבצע מדידה של החדר ולציין ברישום את מיקום היציאות הדלתות והחלונות, כזה שיאפשר להכיר את החלל בצורה טובה יותר ולהתאים תוך ניצול מקסימלי של כל השטח.
  •          בחירת החדר בבית: במידה ויש אפשרות, בחירת החדר הפנימי עדיפה על חדר בעל קיר חיצוני עקב טמפרטורות קרות שיחדרו פנימה. וכמובן מומלץ כזה הקרוב מספיק לחדר ההורים לגישה נוחה ומהירה.
  •          אז מה חשוב לקנות? פריטי הריהוט החשובים בשלב הראשוני: הם מיטה או עריסה, ארון ושידת החתלה. טיפ: ודאו כי הריהוט נצבע בצבעים על בסיס מים נטולים כימיקלים, בטיחותי וללא כל ברגים או פרזול בולט, שיכול להיות מסוכן.
מה קונים? מיטה, שידה וארון. צילום: שאטרסטוק
מה קונים? מיטה, שידה וארון. צילום: שאטרסטוק

 

  •          בחירת המיטה: הקפידו על בחירת חומרי גלם חזקים, עמידים וירוקים העומדים בתקנים. תינוקות בשלב הראשוני ישנים המון (בממוצע   12- 16 שעות ביום), חשוב לבחור עריסה ומזרן נוחים.
    היכן למקם את המיטה? המיקום האסטרטגי למיטת התינוק צריך להיות במקום קרוב לדלת ומרוחק מחלון ווילונות היכולים לסכן בכריכה וחנק, וכמובן לא בקרבת חוטים, מוצרי חשמל ובדים משוחררים.
חדר תינוקות
הקפידו על חומרי גלם חזקים. מיטה מעץ מלא של האוס אין. צילום: שי אפג'ין

 

  •          שידת החתלה: חשוב לבחון את גובה השידה (90 ס"מ) בגובה מספק לעבודה נוחה עם הידיים בעת הטיפול בתינוק. בחרו משטח החתלה התואם למידות השידה.
  •          הקצו מקום לפינה נוחה לישיבה: מומלץ להקצות מקום מיוחד לפינת ישיבה עם כורסה, במיוחד כשמדובר בתינוק שעדיין יונק. בעת ההנקה הנוחות חשובה גם לרך וגם לאם שנמצאים שניהם בתנוחה לא טבעית. כורסה יכולה להוות פתרון נוח עליה תוכלו לשבת עם הרך גם בשעות הלילה הסוערות.
חדר תינוקות
הקצו מקום לפינת ישיבה נוחה עם כורסה. צילום: שאטרסטוק

 

  •         ארון בגדים: מומלץ לבחור ארון מתוך חשיבה לעתיד כי תינוקות גדלים מהר ויחד איתם התאמת הסביבה לצרכיהם. מחיתולי בד וטיטולים מהר מאוד יהפכו לאחסון צעצועים ומשחקים. שימוש בארון חכם עם מגירות ומתלים רבים, יוכל לגדול ביחד עם התינוק.

איזה ארון? כדי לא להחליף ארון ילדים מדי כמה שנים, אפשר לבחור בארון וורסטילי המאפשר "משחק" עם מדפים נשלפים, תלייה ואופציות למגירות.
ההנחה כי ככל שמספר הדלתות גדול יותר כך גם הארון גדול היא שגויה. ארון שלוש דלתות לא בהכרח עדיף על ארון שתי דלתות. מה שקובע את גודל השטח לאחסון הוא לא מספר הדלתות, אלא גודל המדפים ואורכו של הארון. כך, למשל, מוצעים כיום ארונות שתי דלתות רחבות 120-140 ס"מ גדולים באופן משמעותי מהגודל הסטנדרטי של 40 ס"מ.

  •         עיצוב הארון: רצוי לבחור ארון בעל עיצוב קלאסי בצבעים רכים, שכן הטאץ' הצבעוני והילדותי תמיד ניתן להוסיף באמצעות אקססוריז כמו ידיות, מדבקות ויניל (ניתנות להורדה בקלות) ועיטורים צבעוניים.
מומלץ לבחור ארון חכם עם מגירות ומתלים רבים, שיוכל לגדול ביחד עם התינוק. האוס אין, צילום: שי אפג'ין
מומלץ לבחור ארון חכם עם מגירות ומתלים רבים, שיוכל לגדול ביחד עם התינוק. האוס אין, צילום: שי אפג'ין

 

זהירות!

  •       הימנעו מתליית מדפים נמוכים או בסביבה הקרובה העשויה להיות נגישה לתינוק ולא בטיחותית.
  •       רגע לפני בחירת צבע לחדר, זכרו כי צבעים רבים מכילים תרכובות כימיות המפיצות אדים מזיקים. הקפידו להשתמש בצבעים אורגניים בעלי תו תקן. או בחרו בטפטים צבעוניים.
נירלט
רוצים לצבוע את הקירות? הקפידו להשתמש בצבעים אורגניים. נירלט (צילום: יח"צ)