כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

עיצוב בית למשפחה: איך עושים זאת נכון?

אתם עומדים לבנות או לשפץ בית? חשיבה מראש ותכנון נכון הם המפתח, במיוחד כאשר מדובר במשפחה עם ילדים צעירים. אמני לוי, מעצבת פנים, אספה עבורכם 8 עצות זהב
תכנון מוקדם יעשה לכם חיים קלים בהמשך (צילום: שאטרסטוק)

הבית שלכם משקף את השלב שבו אתם נמצאים בחיים. הדירה שהתאימה לכם כשהייתם זוג צעיר, לא מתאימה בהכרח למשפחה עם ילדים קטנים. אם אתם עומדים בפני מעבר דירה או שיפוץ, ישנן כמה נקודות שכדאי לתת עליהן את הדעת, מתוך מחשבה על התאמה לילדים והבנה שהם גדלים במהירות.

מעצבת הפנים אמני לוי, אומרת שכשחושבים על בית למשפחה עם ילדים קטנים, חשוב לתת תשומת לב לתכנון נכון ופרקטי, יצירת מקומות אחסון נוחים, הנגשת הבית לילדים בצורה בטוחה, ותחזוקה פשוטה מבחינת ארגון וניקיון. תופתעו עד כמה תכנון נכון יכול לעשות לכם את החיים פשוטים יותר, גם בהמשך.

אלו ההמלצות של אמני:

1.      סלון ומטבח

האזורים הציבוריים בבית אמורים להזמין את כל בני הבית לבילוי משותף: הסלון צריך להיות מרווח ולהציע אופציות שונות של ישיבה. אם יש אפשרות, רצוי שפינת האוכל תתאים גם לאירוח של חברים ומשפחה מורחבת.

מטבח פתוח מזמין את הילדים לקחת חלק פעיל בהכנת הארוחה – בהתאם לגילם כמובן. בנוסף, חללים פתוחים יאפשרו שליטה מרבית של ההורים על הנעשה בבית.

2.      חדר משחקים

אם גודל הדירה מאפשר זאת, מומלץ להפריד את חדר המשחקים מחדרי השינה של הילדים. בעיקר כשמדובר בילדים קטנים, ישנה חשיבות בהדגשת חלל לשינה מול חלל למשחק. כמו כן, חדר משחקים נפרד מחזק את הדינמיקה בין הילדים לחבריהם, ומקל על השליטה בסדר וניקיון בבית.

3.      חדרי שינה

העדיפו עיצוב נקי ורגוע לחדרי השינה. החפצים והיומיום מכניסים המון צבע וטקסטורות לחלל החדרים, ובעיקר לחדרי הילדים העמוסים בצעצועים, אביזרים ומצעים צבעוניים.

>>קראו עוד על עיצוב חדרי ילדים>>

לא להעמיס צבעים (צילום: שאטרסטוק)
לא להעמיס צבעים (צילום: שאטרסטוק)

4.      מקלחת

מקלחון או אמבטיה? נושא זה עולה בכל שיפוץ, והתשובה תלויה בגיל הילדים. עם זאת, כדאי שתדעו שהיום ממש לא חובה שתהיה אמבטיה בבית וישנם פתרונות נוספים גם לילדים צעירים.
בכל מקרה, במקלחת הילדים רצוי להתאים את גובה המוט והאינטרפוצים לגובה קצת יותר נמוך מהסטנדרט, אך עם זאת לא נמוך מדי, מתוך הבנה שהילדים יגדלו ויגבהו. גם את הברזים חשוב למקם בגבהים שנוחים לילדים קטנים ובעתיד גם לבוגרים. יש היום פתרונות מעניינים של מוטות מתכווננים המאפשרים משחק בגובה, בזווית ובאופציות יציאות המים מבלי לעשות שיפוץ נוסף.

5.      שירותים

אלמנטים כמו כיור תלוי או אסלות תלויות תורמים להיגיינה מרבית ושטיפה נוחה של הרצפה. בנוסף, כיור תלוי מאפשר להניח מתחתיו שרפרף לנוחיות השימוש של הקטנים.

6.      תכנון פינות אחסון

בדירות המודרניות אין מקום שלא מנוצל. ארונות המגיעים עד לתקרה יעילים לניצול מקסימלי של שטחי אחסון ומונעים אבק מיותר. רצוי לחשוב מראש על צרכי האחסון, כדי לתכנן את הארון במדויק.

ספרייה יכולה להוות אלמנט עיצובי נוסף המותאם לאחסון. שלבו בספרייה מגירות, תאים עם דלתות ותאים פתוחים לסוגי אחסון שונים.

בעבר חדרי הכביסה שימשו כפינות אחסון. כיום, ברוב המקרים ניתן לוותר על חדר כביסה ובמקומו לתכנן ארון במסדרון או בפינה מתאימה בבית, ובתוכו למקם את מערכות הכביסה והשירות.

7.      הנגשה

מקמו את מתג האור בחדרי הילדים ובשירותים בגובה נמוך כדי לאפשר לילד להדליק ולכבות את האור באופן עצמאי. מומלץ להנגיש גם את מתג השליטה על התריס של החלון.

משחקים וספרים המיועדים לשימוש הילד, מומלץ להניח במדפים הנמוכים ולא בגבוהים. סידור כזה מונע טיפוס וסכנת נפילה.

8.      בחירת חומרים

השתמשו לריצוף וחיפוי הקירות בחומרים איכותיים ופרקטיים. עדיף לבחור חומרים סינטטיים לדוגמת גרניט פורצלן ופרקט למינציה, המאפשרים משחק של חומרים ודורשים תחזוקה מינימאלית.

>>קראו עוד: 10 טיפים לבית בטוח>>