כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

כך תעצבו חדר תינוקות

הרעיון לעצב ממלכה קסומה הוא לא בהכרח חלום רחוק. לפניכם כמה טיפים שיסייעו לכם במשימה החשובה. מעצבים חלומות. אה, חדר תינוקות
חדר תינוקות
פריז יוניק סגל בייבי. צילום: יח"צ

משימת עיצוב חדר התינוקות היא אתגר משמח להורה. כחלק מהרצון ליצור עבור הבייבי סביבה בטוחה, חמה, מחבקת ומפנקת, השוק עמוס באינספור אפשרויות וסגנונות עיצוב. רגע לפני הגעתו של הרך הנולד, מומלץ להקדים ולתכנן את החדר המיועד.

·        בחירת החדר ופונקציונאליות:

במידת האפשר בחרו את החדר הפנימי ביותר עקב טמפרטורות קרות שיחדרו פנימה. מומלץ למדוד את החדר, להכין תרשים ולסמן בו את הדלת והחלונות כעוגן לעיצוב שאר החלל. טיפ: מומלץ לא למקם שידה או מיטה מתחת לחלון.

 

·        עיצוב:

התחילו לחפש השראות ברשת (פינטרסט למשל) ונסו להיצמד לסגנון מסוים עם מוטיבים מובהקים. אחד הטרנדים הבולטים באחרונה הוא הסגנון הנורדי (סקנדינבי), המאופיין בקווים נקיים, צבעוניות בהירה ורכה, שילוב חומרים טבעיים המקנים שקט ורוגע לחלל.

 

·        ריהוט חובה:

פריטי הריהוט החשובים בשלב הראשוני הם מיטה או עריסה, ארון ושידת החתלה. למתקדמים גם כורסת הנקה ושטיח. זכרו כי חדר התינוקות הוא דינאמי, מסתגל ומתפתח, בדיוק כמו שנותיהם הראשונות. עם הזמן תוכלו להוסיף יותר אופי לחדר ולשדרג אותו.

 

·        חמימות:

כדי להמשיך את הסגנון הטבעי, ניתן לשלב משטח עץ טבעי בחדר, כמו בשידת החתלה. סגנון בוהו שיק מערבב בדיוק עדין בין חומרים טבעיים ולא טבעיים וטקסטורות שונות ויוצר מראה חמים. שלבו מידוף מעץ וצעצועי עץ לקישוט. זכרו כי רצפת פרקט תעניק אווירה חמימה לחלל וגם ברמה הפרקטית – נעים לזחול עליה וקל לנקות אותה.

חדר תינוקות
מידוף עץ מוסיף חמימות לחלל. צילום: סגל בייבי

·        אל תעמיסו:

על אף הרצון לעצב חדר תינוקות כמו באגדות, חשוב לא לייצר עומס גירויים ויזואלי בעולם שהוא צבעוני מעצם טבעו. מומלץ להקפיד על בחירות שמשלבות בטיחות לצד נוחות, פונקציונאליות ואסתטיקה הרמונית. התוצאה הנחשקת היא עיצוב שמייצר אווירה שלווה, חמה ומזמינה.

 

·        בחירת צבעים:

מומלץ לבחור ריהוט בצבע ניטרלי, שיהיה בסיס טוב ועל זמני לצבעוניות, אביזרים ומשחקים שיתווספו לחדר התינוק עם הזמן. צבעוניות החדר והאווירה הנוצרת בו מושפעים מאוד מקירות החדר. כדאי לבחור בריהוט לבן ולתת לפרטים הקטנים לעשות את העבודה הגדולה (צבעים בידיות, בכורסה, בווילון ובשטיח).

חדר תינוקות
העדיפו ריהוט בצבעוניות ניטרלית. צילום: יח"צ סגל בייבי

       צביעת הקירות:

בחרו מהו הקיר המרכזי בחדר, זה שיקבל תשומת לב ואופי מיוחד. תוכלו לצבוע את כולו, או רק את חלקו התחתון. ניתן להוסיף גם מדבקות קיר, קלות להדבקה ולהסרה.

 

·        אמירה אישית:

אוסף תמונות, ציורים ואיורים או אוסף של בובות על מדף שתאצרו יחדיו יכולים לבטא אמירה אישית וייחודית שלכם ההורים. בשילובים האלו חשוב לשמור על קשר בין הצבעים, הטקסטורות והחומרים, וכך תגרמו לעין לטייל ביניהם בנחת.

ייעוץ מקצועי: זוהר אליאס – יפה, מעצבת הבית של סגל בייבי