צרבת בהריון: 8 שיטות טבעיות להקלה

ג'ינג'ר, קרטיב קרח ומלפפון ירוק - כל מה שכדאי שיהיה בבית כדי להתמודד עם הצרבות בהריון
כדאי שהמים יהיו קפואים (צילום depositephotos)

כולם מדברים על בחילות בהריון, אבל עבור נשים רבות, התופעה הכי מטרידה בהריון היא דווקא האחות הרעה של הבחילות – הצרבת. אותה תחושת בעירה במעלה הוושט, ההולכת ומתגברת ככל שההריון מתקדם.

ישנן תרופות נגד צרבת הנמכרות בבתי המרקחת עם או בלי מרשם, ומותרות גם לנשים בהריון. בנוסף ישנן שיטות טבעיות שאמנם אינן מונעות את הצרבת, אך יכולות להקל עליה. אספנו עבורכן כמה שיטות פשוטות ויעילות:

1.      ארוחות קטנות

ארוחה דשנה עלולה להכביד על מערכת העיכול ולהגביר את תחושת הצרבת. עדיף לאכול ארוחות קטנות לעיתים תכופות, להימנע מאוכל מטוגן וממזונות שמנים או מעובדים. קחי איתך בתיק באופן קבוע קרקרים יבשים שתוכלי לנשנש בשעת הצורך כדי לא להגיע למצבי רעב מעוררי צרבת.

2.      שקדים לא קלויים קלופים

תרופת הסבתא שתמיד עוזרת. שימי לב שלא מדובר בגרסה המלוחה של שקדים קלויים, אלא במצב הגולמי. כדי להקל על הקילוף, יש להשרות את השקדים במים רותחים לכמה דקות והקליפה פשוט תנשור מהם. יש הטוענים שגם חלב שקדים יעיל באותה מידה.

3.      מים קרים או סודה

הפתרון הכי זמין שהוכיח עצמו כיעיל. המים הם נוגדי חומצה, וכשהם קרים מאוד, הם מקלים על תחושת הבעירה. מומלץ להשאיר בקבוק מים אישי (עדיף עם פיית ספורט) במקפיא למשך 15-30 דקות עד שהוא קר לגמרי אבל עדיין לא קפא, ולשתות ממנו בלגימות קטנות. חובבי הסודה ישמחו לשמוע שגם המים המוגזים נחשבים לשיטה יעילה נגד צרבת.

4.      קרטיב קרח

באופן כללי כל מה קפוא יכול למתן את תחושת הבעירה. קרטיב קרח הוא הכי כיפי, אבל גם שלוקים או אפילו קוביות קרח יעשו את העבודה. המתיקות של הקרטיב מסייעת לתחושת רעננות ומעלה את רמת האנרגיה. לא מומלץ להתפתות לארטיק מושחת עמוס שוקולד ושמנת שעלול דווקא להכביד את תחושת הצרבת.

5.      מלפפון ירוק עם קליפה

מלפפון ירוק טרי הוא נוגד חומציות טבעי. מומלץ להקפיד שהמלפפון יהיה קר ויוגש ישירות מהמקרר, ולוותר על קילוף הקליפה. לפי ההסבר של אנשי מקצוע מתחום התזונה הטבעית, המלפפון סופח אליו את החומציות ובכך מרגיע את תחושת הצרבת.

6.      סוכריות מציצה

בבתי המרקחת ובחנויות טבע אפשר למצוא סוגים שונים של סוכריות מציצה המוגדרות כמונעות צרבת ומשמשות למעשה כתרופה ללא מרשם. תשמחו לדעת, שגם סוכריות מציצה רגילות יכולות לגרום לאפקט דומה.

7.      ג'ינג'ר, שומר, קמומיל, מי קוקוס

כל אלה הם צמחים הנחשבים כתורמים למערכת העיכול ומקלים גם על הצרבת. ג'ינג'ר, שומר וקמומיל ניתן לשתות כחליטת תה, לצרוך בטבליות או כסוכריות מציצה. מי הקוקוס מיועדים לשתייה בפני עצמם או כחלק משייק מרענן. כדאי לקחת בחשבון שמדובר בטעמים דומיננטיים שעלולים לעורר בחילה אצל נשים מסוימות.

8.      אבקת סודה לשתייה

זה אולי נשמע מוזר אבל מדובר בהצלחה: משקה העשוי מחצי כפית אבקת סודה לשתייה מהולה בחצי כוס מים. לשיפור הטעם מומלץ לסחוט למשקה לימון טרי ואף להוסיף חצי כפית סוכר. רצוי לשתות בלגימות קטנות.

<< הקליקו וגלו מה גורם לצרבת לפי האמונה הטפלה >>