כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

קונטורינג: איך תחטבי את הפנים בעזרת איפור?

סגנון איפור בעזרתו ניתן להצר את האף, לחטב את הלסת ולהבליט את עצמות הלחיים. איך בדיוק עושים את זה? מדריך קונטורינג
טכניקת הקונטורינג. לוריאל פריז (צילום: יח"צ חו"ל)

קים קרדישיאן התחילה את טרנד הקונטורינג (= פיסול פנים) שכבש בסערה כל חלקת פנים רעננה. מתברר שסגנון האיפור הכל כך מדובר היה כבר הרבה זמן בסביבה, כיכב בעיקר במסלולי תצוגות האופנה. מטרת הקונטורינג היא פשוטה: הצללות והארות שמעניקות לפנים (או לגוף כולו) חיטוב, הדגשה וכמובן יצירת אשליה של "תאורה" מחמיאה.

איך עושים את זה נכון? מדריך

אמנות הקונטורינג נשענת על העיקרון של משחקי אור וצל באמצעות שימוש בגווני איפור בהירים וכהים אשר מאפשרים ליצור הדגשה הדרגתית והארה של אזורים שונים בתווי הפנים. אלמנט ההדגשה עושה שימוש באזורים המוצלים באופן טבעי, כדוגמת קו הלסת, עצמות הלחיים וצדי האף ומנגד, מתמקדת ההארה בהבלטה של הנקודות הגבוהות כמרכז הסנטר, מצח וגשר האף.

מומלץ להצטייד מראש במברשת מייק אפ ובפלטת קונטורינג (לוריאל פריז, צילום: מוטי פישביין)

עדי פרג'י מנהלת הדרכה ראשית בלוריאל פריז מסבירה מה זה בכלל קונטורינג? מה ההבדל בין רטוב ליבש? איזה סגנון מתאים למי, ואיך נבחר ביניהם?

קונטורינג: קווים בסיסיים

טרנד פיסול הפנים כבר שולט בשוק האיפור ביד רמה, וכל חברת קוסמטיקה משיקה את ערכת הקונטורינג שלה, הכוללת בין 2-4 גוונים בהירים וכהים למשחקי ההצללות וההארות.

עוד לפני שבוחרים מוצר ספציפי, יש כמה חוקים בסיסיים לפיסול פנים אוניברסלי, שתמיד כדאי להכיר:

1. יש להדגיש את האיזורים הבולטים (הגבוהים) בפנים, כמו עצמות הלחיים, מרכז המצח, גשר האף והסנטר עם גוון הארה (בהיר). דמיינו שאתם מכוונים פנס לפנים: האור ייפול על האיזורים הבולטים.

2. את ההצרה והחיטוב נשיג על ידי הנחת גוון כהה, במקומות בהם יוטל צל: תחת עצמות הלחיים ובצידי המצח. אם נרצה לחטב גם את הלסת, נגדיר אותה תחת העצם והסנטר בעזרת גוון כהה. אם יש צורך להצר את האף, נכהה מעט את שני צדדיו.

3. סומק יונח לאחר שסיימנו את עבודת הקונטור, בעזרת מברשת ובטפיחות, על תפוחי הלחיים.

פלטות קונטורינג: 1. מייבלין ניו-יורק 2. ג'ייד 3. לוריאל פריז 4. קרליין

 

זכרי: טשטוש יסודי יעשה את ההבדל בין קונטור מקצועי ונקי לבין מראה של "פסים אינדיאניים" שלא עלו יפה 🙂

מי אמר אינדיאנית? (חשוב לטשטש היטב את הפסים לקבלת מראה עור אחיד)

איך עושים קונטורינג? שלב אחרי שלב

שלב מספר 1: הצללה

♦ הניחי את גוון הקונטור הכהה בצדי קווי המתאר של הפנים מקו השיער ועד הרקות.

♦ לחיטוב אזור הלחיים צרי הצללה מתחת לעצמות הלחיים בצורה אופקית מקו האוזניים ועד למרכז הלחי.

♦ הוסיפי הצללה על צדי גשר האף, התחילי מתחת לקו הגבות ועד לקצה האף ובאזור הסנטר ליצירת מראה מפוסל ומעוצב וטשטשי בעדינות.

שלב מספר 2: הארה

♦ הניחי את גוון ההיילטר (הארה) הבהיר על האזורים הגבוהים בפנים, האירי את מרכז המצח והסנטר על מנת לחטב אזורים אלו.

♦ הוסיפי את הגוון הבהיר במקביל להצללה על עצמות הלחיים והרקות ומרכז גשר האף כדי ליצור משחקי אור וצל המדגישים את המראה המחוטב של תווי הפנים.

שלב מספר 3: מיזוג

♦ שלבי בין גווני ההצללה וההארה על ידי הנחת גוון ברונזר (או סומק) בנקודת המפגש ביניהם. מומלץ להשתמש במברשת כדי לטשטש ולמזג את שלושת הגוונים יחד.

♦ התחילי לטשטש באזור המצח והרקות, עברי לאזור הלחיים ומזגי את הגוונים בתנועה אופקית מהאוזן למרכז הפנים. המשיכי עד למיזוג כמעט-מושלם וקבלת מראה טבעי ומודגש.

קונטורינג, step by step. איורים באדיבות ג'ייד

קונטור רטוב

מה זה? הצללות והארות עם מייק אפ נוזלי, מייקאפ דחוס (קומפקט), טוש הארה, קונסילרים וסטיק במרקם קרמי.

איך עושים את זה? קונטור רטוב יתבצע לאחר מריחת שכבה אחידה של מייק אפ על כל שטח הפנים. כך נוכל לטשטש היטב את ההארות וההצללות ולהטמיען בשכבת הבסיס. לביצוע קונטור רטוב, נוכל להשתמש בספוגית, או במברשת המתאימה להנחת מייק אפ.

למי זה מתאים? לכל המעוניינים בעמידות מרשימה של מראה האיפור המפוסל שלהם. קונטור רטוב מחמיא מאוד לכל מצבי העור, כולל לעור בוגר: שימוש באיפור נוזלי יטשטש קמטוטים במקום להדגיש אותם.

 

קונטור יבש

מה זה? הצללות והארות עם מוצרי אבקה, כמו שימרים, פודרות, ברונזר או פלטות פיסול המכילות אבקה דחוסה.

איך עושים את זה? לאחר מריחת המייק אפ. אם נשתמש באבקות ללא שכבת בסיס, הן יתפוגגו  תוך זמן קצר.  קונטור יבש יכול להתבצע כהדגשה וקיבוע מעל קונטור רטוב! להנחת הקונטור היבש נשתמש במברשות ייעודיות, כגון מברשות רחבות ושטוחות, או מברשת אחרת המתאימה גם לסומק.

למי זה מתאים? יחמיא לכל מראה איפור יומיומי. הביצוע קל ומהיר, ולא דורש מיומנות רבה. אם עור הפנים שלכם מצטיין בטקסטורה מחוספסת או קמטים רבים, מומלץ להימנע משכבות אבקה שעלולות להדגיש זאת.