כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

כך תתמודדי עם סימני מתיחה בהריון

תקופת ההריון הזוהרת בחייך מקפלת בתוכה גם סימנים ותופעות פחות אסתטיות. הנה שש דרכים להתמודד עם סימני המתיחה. שלא ימתחו אתכן
איך מתמודדים עם סימני מתיחה?

עם ההריון והעלייה במשקל העור מתרחב באזור הבטן, הירכיים, החזה והישבן בקצב מהיר מאוד. כשהעור נמתח ולא מספיק מרופד (משומן) נוצרים סדקים מזעריים ביותר, ולאחריהם העור מתחיל להיות סדוק, יבש ולעתים גם מגורה. וכשהעור יבש מאוד, עשויים להיווצר בו פסי מתיחה ורודים-אדמדמים, וללא טיפול מתאים, החריצים יכולים להישאר שם גם לנצח. "סימני מתיחה מופיעים אצל רוב ההריוניות באיזורים בהם נגרמת מתיחה של העור בעקבות שינויים ברקמת החיבור", מסביר הרמן וייס, רוקח ומנהל המו"פ של סבוקלם .
החדשות הטובות הן כי בעזרת פעולות פשוטות, כשהראשונה בהן היא שמירה על לחות מוגברת בעור, ובאמצעות שגרת טיפוח נכונה אפשר לעבור את ההריון בשלום ולשמור על עור בריא וחיוני גם במהלך ההריון וגם לאחריו.

 

שש דרכים לטפל בתופעה

1.      הקדימו תרופה למכה

מתכננת הריון? מזלטוב. עכשיו זה בדיוק הזמן להתחיל לטפל באזורים המועדים לפורענות: הבטן, החזה, הירכיים והישבן. ויפה שעה אחת קודם.

מה תעשי? התחילי בשגרת טיפוח נכונה שכוללת מריחת קרם גוף עשיר במיוחד מדי יום (ואפילו כמה פעמים ביום) והקפידי לעסות את האזורים הבעייתים הנוטים לייצר סימני מתיחות. עיסוי עמוק ומוקפד, המעניק לעור לחות מרובה וגמישות, יכול למנוע את היווצרותם של הסימנים.

2.      שמנים, שמנים ושמנים

שמן שקדים, קוקוס, שומשום, נבט החיטה זרעי ענבים, אבוקדו וקלדנולה מכילים הרבה מאוד ויטמנים המשפרים את מרקם העור ותורמים לאלסטיות שלו.

מה תעשי? תעסי! במהלך ההריון (עדיף כבר מיום הגילוי) עיסוי של האזורים הבעייתיים בתנועות סיבוביות ומושקעות יעניקו לעור את הלחות הדרושה לו במצוקה הנוכחית.

3.      קרמים ייעודים לטיפול בסימני מתיחה

המשיכי את הסעיף הראשון, רק שבמקום קרם הגוף, הקפידי למרוח קרמים עשירים בחמאת שיאה ובמרכיבי לחות, שמנים ויטמין E.

4.      חמאת שיאה

חמאת שיאה שומרת בצורה מירבית על אלסטיות העור ואפילו עובדת יפה על הסדקים והפסים שנוצרים במהלך ההריון ועשויה למנוע נזקים אסתטיים.

מימין: קרם לטיפול בסימני מתיחה מוסטלה, חמאת שיאה סבוקלם, חמאת שיאה סבון, חמאת גוף סקארה, קרם לסימני מתיחה לבידו, שמן הריון וולדה. צילום: מוטי פישביין,, דן לב, רונן מנגן ויח"צ
מימין: קרם לטיפול בסימני מתיחה מוסטלה, חמאת שיאה סבוקלם, חמאת שיאה סבון, חמאת גוף סקארה, קרם לסימני מתיחה לבידו, שמן הריון וולדה. צילום: מוטי פישביין,, דן לב, רונן מנגן ויח"צ

5.      שתייה מרובה

כבר ידוע כי שתייה מרובה של נוזלים (ובעיקר מים) עושה חסד לעור הפנים ותורמת לאלסטיות העור. אולי תתפלאו לשמוע אבל נמצא במחקרים כי נשים ששתו יותר במהלך תקופת ההריון העידו כי פחות נמצאו אצלן חריצי מתיחה.

 

6.      לאט לאט עם המשקל

מומלץ לשתף דיאטנית ולעלות במשקל בצורה הדרגתית ומבוקרת, כך שהסיכוי להימתחות קיצונית בעור יפחת.

♦ אם על אף הפעולות האלו נוצרו סימני מתיחה על העור, אל תתייאשי! רובם עשויים לדהות עם הזמן. כמובן שאפשר להתייעץ עם רופא מומחה ולפנות לקבלת טיפול עם לייזר ויתר נפלאות הטכנולוגיה.