כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

האם מותר לצבוע שיער בזמן ההריון?

האם החומרים הכימיים המשתתפים בתהליך צביעת השיער מסוכנים לעובר ומשפיעים על התפתחותו? האמת על מה שעושה הצבע לטבע
רמינגטון, שיער צבוע, דוגמנית
מותר לצבוע שיער בהריון או לא? זו השאלה. צילום: אלון שפרנסקי לרמינגטון 2017.

הרצון לשמור על מראה אסתטי ומטופח, הכולל הרגלי צביעת שיער (או שערות שיבה) מלווה אותנו גם בתקופת ההריון. אך לא פעם התעוררה השאלה – האם ניתן להמשיך בטיפולי צביעת השיער המערבים חומרים "מסוכנים"? פנינו למומחים כדי לקבל את דעתם הנחרצת בנושא.

"טרם הוכחו מדעית ומחקרית השלכות טיפולי השיער בכלל וצביעת שיער בפרט בקרב נשים בהריון והשפעות טיפולים אלו והחומרים הכימיים המשתתפים בתהליך על העובר והתפתחותו", מציינת לילי הינדי, מומחית שיער ומבעלי מרכזי פתרונות השיער "דורון פסקינו".

יש הטוענים כי תהליך הצביעה הוא חיצוני ולכן החומרים הכימיים המשתתפים בתהליך אינם נספגים בגוף האישה והעובר. לעומתם אחרים טוענים כי מעט מהחומרים אכן נספגים אך במינון נמוך ביותר אשר אינו בעל השפעה על העובר ואינו מהווה סכנה כלשהי.

"נשים בהיריון יכולות לצבוע את שיערן כרגיל, ללא הגבלות מיוחדות", טוען עופר טורג'מן, מנהל ההדרכה של וולה פרופשיונלס. "גם כאשר מדובר בשערות שיבה – הרגלי הצביעה נמשכים כרגיל. יכולת הצבע "להיתפס" בשיער ובשורשים לא נפגעת כאשר מדובר באישה בהיריון".

שוורצקופף פרופשיונל
שגרת טיפוח שיער משתנה בהריון. צילום: יח"צ שוורצקופף פרופשיונל

אז לצבוע או לא לצבוע בהריון?

יחד עם זאת, לילי הינדי מציעה – "נשים שאינן מעוניינות לוותר על הרגלי טיפוח השיער, אנו ממליצים בכל זאת ללכת על הצד הבטוח ולהימנע מצביעת השיער, הכוללת גם גוונים וטיפולי החלקת שיער למיניהם בשלושת חודשי ההריון הראשונים הקריטים להתפתחות העובר, וכן בחודש השמיני להריון בו מתקיים תהליך הבשלת הריאות. בנוסף, מומלץ להתעניין ולבחור בצבעי שיער אשר אינם מכילים אמוניה, אשר מטרתה לאפשר ולסייע בהחדרת הצבע לעומק השערה. קיימים בשוק צבעי שיער חלופיים העושים שימושים בתחליפים צמחיים לאמוניה, שגם להם תוצאות טובות ומספקות."

ומה לגבי החלקות שיער?

"מי שנוהגת להחליק את שיערה באופן קבוע באמצעות חומרי החלקה, רצוי שתברר ותוודא שהחומר בו נעשה שימוש אינו מכיל פורמולין, שכן חומרים מסוג זה שאינם באישור משרד הבריאות עדיין מסתובבים בשוק ונעשה בהם שימוש בשל יעילותם הרבה. כמו כן, קיימים כיום חומרי החלקה המכילים אחוזי פורמולין נמוכים במינון המאושר על ידי משרד הבריאות ובמקרה של הריון, רצוי להימנע משימוש גם בהם", מוסיפה הינדי.

צרבת בהריון? 8 שיטות טבעיות להקלה על התופעה