כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

טיפול בפיגמנטציה בהריון

תופעת הפיגמנטציה בהריון מאוד שכיחה, ויש דרכים לטפל בה. חשוב להיעזר באיש מקצוע כדי לא לעשות נזק לעור הפנים
טיפול בפיגמנטציה בזמן הריון

בנוסף להתרגשות, שמחה ואושר יש גם כמה תופעות לוואי פחות חביבות בהריון כמו פיגמנטציה. במהלך ההיריון הגוף עובר שינויים הורמונליים היכולים לגרום להופעת כתמי פיגמנטציה הנקראים "מסכת היריון" (או מלאזמה (melasma. הכתמים מופיעים בזמן ההיריון בפנים, בלחיים, במצח ובשפם, לרוב בשליש השני והשלישי של ההיריון והם נוטים להיעלם עד שנה לאחר הלידה.

איך נוצרת פיגמנטציה? האם ניתן למנוע את התופעה?
"מסכת ההיריון" נוצרת משינויים הורמונאליים ובעיקר בשל גירוי של הורמון ה-MSH הגורם לייצור מוגבר של פיגמנט המלנין האחראי על צבע העור. עודף בפיגמנט זה גורם להופעת כתמי צבע בגוון כהה יותר מהעור הרגיל. לטרפת ההורמונים ניתן להוסיף כמובן גנטיקה וחשיפה לשמש, שמהווים גורמים לפיגמנטציה ללא קשר להיריון אך יכולים להחמיר בתקופה זו.

חשוב לקבל ייעוץ מגורם מוסמך כמו רופא עור או קוסמטיקאית

טיפול בפיגמנטציה במהלך ההיריון
הפיגמנטציה אינה מדבקת וקיימות מספר דרכים לטפל בה, אך לפני שמתחילים בטיפול כזה או אחר חשוב לקבל ייעוץ מגורם מוסמך כמו רופא עור או קוסמטיקאית מוסמכת.

  • במידה ואת מתחילה טיפול בעודך בהיריון, שימי לב כי ישנם חומרים האסורים לשימוש כגון רטינול (נגזרת של ויטמין A ) ושמנים ארומטיים. אלה יכולים לחדור אל מחזור הדם של האם, לעבור לעובר ולסכן אותו. טיפולים נוספים מהם כדאי להימנע הם טיפולי פילינג הגורמים לקילוף העור ועוד.
  • הטיפול עלול להיות ארוך, ועל מנת לראות תוצאות חשוב להתמיד.
  • בשלב הראשון יש לבצע אבחון של מצב העור ולהתאים לו את טיפול ההבהרה המתאים.
  • רוב הטיפולים מתבססים על מספר עקרונות חשובים:
    • שמירה על ניקיון העור – באמצעות תכשיר ניקוי עדין. המותאם לסוג העור ולמצב העור.
    • שמירה על רמת לחות גבוהה לעור – באמצעות שימוש בקרם לחות השומר על גמישות ורכות העור (מומלץ לרכוש קרם המכיל פפטידים)
    • הגנה מפני השמש – באמצעות שימוש קבוע בקרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה (מעל 30SPF)
    • חידוש העור – באמצעות שימוש בתכשירים המכילים חומצות בעלות יכולת הבהרה. . חומצות אלו עוזרות בריענון וחידוש העור והענקת גמישות לעור.
    • מומלץ לא לבחור את המוצרים לבד ולא לבצע את הטיפול לבד.

טיפול בפיגמנטציה לאחר הלידה
טיפול בפיגמנטציה לאחר הלידה דורש גם כן ייעוץ ומעקב של רופא עור או קוסמטיקאית מוסמכת. אם אינך מניקה, תוכלי להתחיל טיפולים אינטנסיביים יותר לעור בהם נעשה שימוש בחומצות וחומרים שונים אשר מחדירים לעור במהלך הטיפול. במידה והינך מניקה ישנם עדיין חומרים או טיפולים שאינך יכולה לעבור ולכן עד סיום ההנקה כדאי לברר איזה טיפול ואילו חומרים הכי טובים עבורך.

חשוב לדעת שפיגמנטציה לא ניתן להעביר או להעלים לגמרי, אך בהחלט ניתן להקטין את הסיכוי להיווצרותה ולהבהירה לאחר הופעתה באופן משמעותי.

הכותבת היא דליה מקס-עובדיה – קוסמטיקאית PME DMD
לעמוד הפייסבוק של דליה