כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

וילה באירופה: 8 טיפים שווים לנופש משפחתי

במקום להידחס עם הילדים לחדר בבית מלון הומה תיירים, רבים מעדיפים לבלות את הנופש שלהם בווילה מרווחת באזור כפרי. איך עושים זאת בצורה נכונה? דן ולדמן, הבעלים של חברת ואקאנס, מסביר
מי צריך בית מלון? (צילום: שאטרסטוק)

רוצים לצאת לנופש משפחתי מבלי להיעלם בין המון תיירים? בשנים האחרונות יותר ויותר משפחות מעדיפות לשכור וילה מפנקת באירופה. מדובר בטרנד המתאים במיוחד לסבא וסבתא שרוצים חופשה עם כל הילדים והנכדים, או לקבוצת חברים שרוצים לצאת לנופש משותף עם המשפחות.

אהבתם את הרעיון? הנה כמה עצות שיעזרו לכם לתכנן את החופשה המושלמת

  1. למי מתאים נופש משפחתי בוילה?

חופשה בוילה מתאימה לכל משפחה ולכל הגילאים, ומומלצת במיוחד למשפחה עם שני ילדים ומעלה. מרבית הווילות מציעות לילדים מרחבים אינסופיים של טבע, בריכת שחייה הפרטית ופעמים רבות גם מתקני שעשועים בחצר.

  1. וילה או בית מלון – איך בוחרים?

בחופשה בווילה אתם נמצאים רק עם האנשים שבחרתם להיות איתם. אין מסביבכם אנשים נוספים, יש לכם פרטיות מושלמת, וזוהי הדרך האידאלית לגיבוש משפחתי. בווילות בדרך כלל אין שירותי ניקיון ובישול, אך עומדים לרשותכם סלון גדול, פינת אוכל, שטח פרטי עצום ומטבח מאובזר בו תוכלו להכין את הארוחות. התחושה בווילה היא של מקומיים החיים את החיים האמיתיים, ולא תחושה של אורח לרגע – כמו בבית מלון.

  1. לא לעשירים בלבד

חופשה בווילה היא לרוב חופשה זולה יותר עבור משפחה מאשר חופשה במלון. בבתי מלון, משפחה בת חמש נפשות תזדקק לשני חדרים או להידחק ביחד בחדר אחד צפוף. מלבד המחיר על הלינה, בנופש בווילה ניתן לחסוך משמעותית גם בעלויות האוכל. חומרי הגלם הטריים שתקנו בשוק או בסופר, זולים משמעותית מאלה שבישראל.

כל הכיף שבבריכה פרטית (צילום: שאטרסטוק)
כל הכיף שבבריכה פרטית (צילום: שאטרסטוק)
  1. בחירת היעד

לכל משפחה אופי והעדפות משלה. האם אתם מעדיפים חופשה פעילה, טיולים בטבע, פעילויות אקסטרים, או דווקא חופשת בטן-גב, בילוי בפארקים ופארקי שעשועים? נסו לחשוב גם מה המינון שתרצו לכל פעילות כזו.

יש חשיבות רבה לגילאי הילדים: תחומי העניין של ילדים קטנים שונים מאלה של הילדים הגדולים, אך החוכמה היא למצוא מענה הולם לכל הגילאים. מומלץ להתייעץ עם מומחים המכירים היטב את היעדים השונים כדי שיסייעו לכם בבחירת היעד המתאים לכם.

  1. מה חשוב לבדוק בבחירת הווילה?

במיוחד כאשר יוצאים לנופש עם הילדים, חשוב לבדוק מראש שהווילה מתאימה מבחינה בטיחותית. כאשר יש במשפחה פעוטות שרק התחילו ללכת, עדיף להימנע מווילה עם מדרגות רבות, ובמיוחד אם אין מעקה בצד המדרגות. גם וילות שלהן בריכת שחייה לא מגודרת אינן מתאימות למשפחות עם ילדים קטנים. מומלץ לבחור וילה שאין בה חפצים יקרי ערך שהילדים עלולים לשבור.

  1. איך אפשר להיות בטוחים שהווילה תואמת את ההבטחות?

אתרי האינטרנט שופעים מידע ובלחיצת כפתור ניתן להזמין וילה, טירה או אחוזה כפרית. אלא שכגודל ההבטחה כך עלול להיות גודל האכזבה. פעמים רבות מופיעות באינטרנט תמונות שצולמו לפני 10 שנים, שבהן לא רואים את אזור התעשייה שצמח בסמוך לווילה, או את העובדה שמאז החדרים הפכו מוזנחים ומיושנים. לא נעים לצאת לחופשה, לשלם עליה ממיטב כספכם ולגלות כי מדובר בסיוט מתמשך. עדיף לפנות לסוכנים ישראלים המתמחים בתחום, ראו במו עיניהם את הווילות, ביקרו בהן, ובחרו אותן עבור הלקוחות. בנוסף, סוכן מהווה כתובת ברורה כאשר מתגלה בעיה במקום.

לא לוותר על הוראות הבטיחות (צילום: שאטרסטוק)
הווילה היא מוקד הבילוי (צילום: שאטרסטוק)
  1. בחירת מסלולים

בחופשה משפחתית עליכם להתאים את עצמכם לקצב של הילדים. לא מומלץ לתכנן יותר מפעילות אחת ביום, תכננו מראש עצירות רבות, וחשבו זמני ארוחות.  אם אתם משפחה מורחבת הכוללת גם סבא, סבתא ונכדים – כדאי לקחת בחשבון את היכולות הגופניות של כולם.

  1. מה חשוב להביא מהבית?

ארזו במזוודה חפצים שהילדים אוהבים ושיגרמו להם להרגיש בוילה כמו בבית – כרית, בובה, ספר, צעצוע אהוב. בנוסף, הביאו פעילויות שיעזרו למלא את הזמן כמו משחקי חברה, כדור, משחקי חשיבה ועוד. זכרו שהווילה היא לא רק מקום לינה, אלא מוקד החופשה, בסיס האם שלכם ולכן חשוב שזה יהיה מקום שכיף לשהות בו.

 

דן ולדמן הוא הבעלים והמנכ"ל של חברת ואקאנס, המתמחה בהשכרת וילות, טירות, אחוזות כפריות וחדרי אירוח מיוחדים באירופה.