כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

התפתחות השפה אצל תינוקות

תכירו את נועה שקד פרידמן – קלינאית תקשורת שמעבירה סדנאות להורים והוציאה ספר שמסייע להתפתחות השפה אצל פעוטות
שלום פרפר - ספרה של נועה פרידמן

נועה שקד פרידמן – קלינאית תקשורת התפתחותית, תשתתף בתערוכת בייבילנד, ותציע בין היתר את ספרה "שלום פרפר". ספר ייחודי וראשון מסוגו בשפה העברית שפותח על ידה, במטרה לעודד ולקדם שפה ותקשורת מגיל לידה ועד גיל 3, בצורה נגישה באמצעות מילים פשוטות ואיורים מוחשיים. הספר מבוסס על 12 שנות ניסיונה במכון להתפתחות הילד.

נועה עובדת מזה 12 שנים במכון להתפתחות הילד. מאבחנת ומטפלת בכל הקשור להתפתחות התקשורת, השפה והדיבור והבעיות שנלוות להתפתחות הזו. בנוסף היא מרצה בפני הורים, רופאים, אחיות טיפת חלב, גננות ואנשי מקצוע נוספים.

"העבודה לאורך השנים בצמוד לפסיכולוגיות, פיזיותרפיסטיות, מרפאות בעיסוק ורופאות מאפשרת לי ראייה רחבה יותר על ההתפתחות", מספרת נועה. "עם הזמן התמקדתי בפיתוח שפה דרך ספרי ילדים והעמקתי בהתפתחות התקשורת אצל תינוקות רכים. בכל הרצאה וסדנה אני מדגישה את חשיבות ההקראה מהרגע הראשון ומסבירה כיצד לבחור ספר ואיך להקריא באופן המיטבי. שנים חיפשתי ספר אידיאלי לקטנטנים ולא מצאתי כזה בעברית, שיכיל רצף סיפורי וגם טקסט קצר ופשוט, מילים שיהיה קל ללמוד ואיורים מוחשיים וברורים, שיעודד תקשורת ושפה מהרגע הראשון ובלי התאמות מיוחדות של המבוגר המקריא, אלא ככה, כמו שהוא. משלא מצאתי אחד כזה, ולאחר הרבה לבטים ודיוקים, הוצאתי לאור את שלום פרפר. הספר נכתב במקור ככלי טיפולי לילדים עם עיכובי שפה ודיבור. מתאים להקראה מלידה ועד גיל שלוש".

נועה פרידמן

חשיבות ההקראה

"מחקרים רבים מראים כי הקראה מהרגע הראשון מעניקה לילד מתנה לכל החיים. אוצר המילים של ילד שנחשף לספרים כשהיה תינוק יהיה גדול יותר, מיומנויות הקשב והלמידה שלו יהיו טובות יותר. גם מבחינה רגשית יש ערך עצום לעיבוד חוויות ומשברים דרך הספרים".

האני המאמין שלי

"המון דברים חשובים קורים אצל תינוקות רכים שמכינים אותם לדיבור, בדומה לשלבים בהתפתחות המוטורית שמכינים אותם להליכה. אף אחד לא יציע לאם שתינוקה מתקשה בזחילה להמתין קצת עד שיתעכב בהליכה. אותו הדבר נכון לגבי תינוק שמתקשה למלמל או לתקשר. חשוב באותה מידה לבדוק מה מפריע לו ואם צריך גם לעזור. לשם כך הקמתי את העסק שלי "מתחילים לדבר" – כדי לאפשר ייעוץ והכוונה להורים המודאגים מהתפתחות השפה של תינוקם, ולהעלות למודעות הציבור את נושא התפתחות התקשורת כבר בינקות".

מחיר הספר לצרכן: 58 ₪, ובתערוכה יעלה רק 50 ₪ עם סימניה תואמת. אפשר לרכוש בנפרד דמויות פרפר תואמות לספר, העשויות מבד לבד. 20 ₪ ליחיד או 35 ₪ לזוג.

הסדנה של נועה פרידמן "מהבכי הראשון למילה הראשונה" מתאימה להורים לתינוקות מגיל לידה ועד גיל 3. הסדנה עוסקת בהתפתחות שפה ותקשורת בשנה הראשונה. סדנה נוספת עוסקת במיתוסים נפוצים בהקשר של קלינאות תקשורת, וסדנה נוספת עוסקת בהקניית מיומנויות הקראה לגיל הרך. 70 ₪ למשתתף.

נועה גם מעבירה קורס לאנשי מקצוע בהיקף של 4 שעות אקדמיות.

לעמוד הפייסבוק של נועה

עוד לא הזמנתם כרטיס לתערוכת בייבילנד? לפרטים ולרכישה הקליקו כאן