כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

כך תעסיקו את הילדים בזמן הצום

אם אתם מתכננים לצום ביום כיפור, כדאי שתהיו מוכנים מראש עם פעילויות לילדים, שאינן נוגדות את המסורת היהודית. לפניכם כמה רעיונות שיהפכו את הצום לחוויה משפחתית מקרבת
לנצל את הצום לזמן איכות (צילום: פוטוליה)

יום כיפור הוא אתגר לא פשוט עבור ההורים הצמים. מלבד ההתמודדות עם הרעב, הצמא והחום הכבד (שרב הוא חלק מהמסורת של היום המיוחד הזה), אנחנו גם צריכים להעסיק את הילדים. אז מה עושים כשהטלוויזיה היא לא אופציה? לפניכם כמה רעיונות:

1.      טיולים בכבישים הריקים

אנחנו מלמדים את הילדים כבר מינקות שהכביש הוא מסוכן, שאסור לרוץ לכביש וכמובן לא לעזוב את היד של ההורים. יום כיפור הוא ההזדמנות של הילדים להשתחרר מהחוקים והמגבלות וללכת על הכביש. תופתעו עד כמה זה מרגש עבורם. טיול באזור המוכר שליד הבית הופך לחוויה אחרת לחלוטין כאשר אין צורך לעצור ברמזורים, או ללכת בדרכים עוקפות. אפשר לשדרג את החוויה ברכיבה על הבימבה, על הקורקינט או על האופניים.

2.      מרתון ספרי ילדים

הקראת סיפור לילדים לא חייבת להישאר במסגרת סיפור לפני השינה. דווקא ביום כיפור, כשדעתנו אינה מוסחת לכל גוזלי הדעת האלקטרוניים, זה זמן מצוין למרתון מתמשך של סיפורי ילדים. אפשר לשדרג את החוויה ולבקש מהילדים שיקריאו לכם את הסיפורים האהובים. מעניין לגלות לאילו מחוזות רחוקים הדמיון שלהם יכול להגיע. אפשר גם להמחיז את הסיפורים האהובים בעזרת תלבושות ומשחקים הנמצאים בבית. נסו להאריך את העלילה: מה קרה לפלוטו וגדי אחרי שחזרו הביתה? איך היונה השתלבה בדירתה החדשה עם שכניה היקרים?

3.      משחקי קופסה

הכינו מראש אתגר משפחתי של הרכבת פאזל ענק שכולם לוקחים בו חלק כמיטב יכולתם. שחקו יחד משחקי קלפים פשוטים, המותאמים לגיל הילדים. נסו ליצור מבנה מיוחד מלבני לגו או שתבנו יחד מגדל ענק מקוביות. בקיצור, זה הזמן להוציא את כל משחקי הקופסה שמזמן לא שיחקתם בהם ולשחק עם שפע סבלנות וזמן.

בלי טלוויזיה. בלי טלפונים. פשוט לשחק ביחד (צילום: פוטוליה)
בלי טלוויזיה. בלי טלפונים. פשוט לשחק ביחד (צילום: פוטוליה)

4.      להיפגש עם משפחה וחברים

אין כמו להעביר את השעות הארוכות של הצום עם חברים ובני משפחה שגרים קרוב. הילדים יכולים לשחק יחד ולהעסיק את עצמם שעות, בזמן שהמבוגרים יכולים לשוחח בנחת. עבור המארחים מדובר באירוח פשוט: אין צורך בכלל לדאוג לכיבוד…

5.      ביקור בבית הכנסת

נכון שזהו היום הצפוף בשנה בבית הכנסת, אבל האווירה שם מצליחה להתעלות על הכול. כמעט לכולנו יש זכרונות שצרובים בתודעה מתפילות יום כיפור בבית הכנסת. קחו אתכם את הילדים, והסבירו להם במילים פשוטות את הכוונות שמאחורי התפילות והמנהגים. אפשר גם ללמד אותם את קטעים חשובים מתוך התפילות כדי שירגישו שגם הם חלק מהמתרחש. רגע השיא הוא כמובן תקיעת השופר המסמלת את סוף הצום.