כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

בעיות פוריות? נסו דיקור סיני

אורח החיים המודרני עלול להכשיל את הפוריות. סיפורי הצלחה חדשים מעידים על טיפולי דיקור סיני המאפשרים לאשה להיכנס להריון. איך זה עובד?
בעיות פוריות, זוג, הריון
לא מצליחים להיכנס להריון? יש מה לעשות. צילום: שאטרסטוק

בעידן המודרני יש יותר ויותר טכנולוגיות המאפשרות לאלו הנתקלים בבעיות פוריות להביא ילד לעולם, האבסורד הוא, שהעידן המודרני הביא עמו גם אורח חיים שיכול להוות גורם לאי הצלחה להיכנס להיריון (תזונה לקויה, מתח וכדומה). במהלך השנים האחרונות יותר ויותר זוגות פונים לרפואה משלימה לטיפולי הדיקור הסיני כטיפול תומך לכניסה להריון כחלק מהתפיסה האינטגרטיבית של הרפואה, המשלבת טיפולי רפואה קונבנציונליים עם טיפולים משלימים, או כטיפול ראשי בעקבות ייאוש מהתהליך הקונבנציונלי שלא צלח.

סיפורי הצלחה מרגשים גורמים למגמה להמשיך לעלות. למשל מטופלת בת 27 לא הצליחה להיכנס להריון במשך כ- 3 שנים ללא שום בעיה בריאותית, לאחר מספר טיפולי דיקור סיני שכללו טיפול איזון והרגעה נכנסה להריון ובהריונות שאחרי, נכנסה באופן טבעי לחלוטין פעמיים.

הסיבות הגורמות לקשיים בכניסה להריון

בין הסיבות תמצאו את – גיל האישה הקובע את איכות הביציות, בעיות הקשורות למחזור וביוץ כמו שחלות פוליציסטיות, אנדומטריוזיס (מחלה גינקולוגית, הנגרמת כאשר תאי רירית רחם (אנדומטריום) נודדים אל מחוץ לרחם, ומתמקמים באזורים שונים בגוף), בעיית פוריות על רקע חסימתי־מכני כמו חסימה בחצוצרה, בעיות במבנה התקין של הרחם, שרירנים, וישנם מקרים רבים, כ- 15%-10% מהמקרים בהם לא מוצאים את הסיבה לבעיית הפוריות ואז הפנייה לרפואה משלימה היא לעתים המענה.

כיצד מטפלים בבעיות פריון על פי הרפואה הסינית?

הרפואה הסינית מחברת בין גוף ונפש ומתייחסת לממדים הוליסטים שנמצאים אצלנו כמו לחץ, מתח, חרדות, אי שקט, סירקולציה גרועה באיברי המין ומשלימה את טיפול הרפואה הקונבנציונלית. בהתאם לשיטת הטיפול הסינית, בודקים גיל, היסטוריית הריונות (התייחסות שונה במידה וזה הריון ראשון או לא), אורח חיים (תזונה, פעילות גופנית וכדומה) בודקים לשון ודופק וכך מקבלים תמונת מאקרו המאפשרת את תחילת הטיפול. הטיפול ברפואה הסינית יכול לכלול דיקור סיני, צמחי מרפא סיניים וטיפולי מגע.

נשים רבות מגיעות לטיפול ברפואה הסינית לאחר כמה ניסיונות כושלים להיכנס להריון, לעתים אפילו בהמלצת הרופא המטפל. חלקן ללא סיבה ברורה כאשר כל הבדיקות תקינות לחלוטין וחלקן בתהליכים מתקדמים יותר של טיפול הכולל הזרעה או הפרייה חוץ גופית, בשל בעיות שונות

מה זה בדיוק דיקור סיני? דיקור סיני או בשמו הפחות מוכר אקופונקטורה שיטה שקיימת כבר 3,000 שנה שמתבססת על טיפול בערוצי אנרגיה – מרדיאנים, המצויים לאורך הגוף וסביב ארבעת האיברים הראשיים הנוגעים לפריון. דיקור פותח חסימות ומניע את האנרגיה התקועה.

כיצד דיקור סיני מסייע לנשים להתגבר על בעיות פוריות?

דיקור סיני מסייע להסדרת הורמוני פוריות, מגביר את זרימת הדם לאברי הרבייה, מנטרל את ההשפעות של הגורם השכיח לבעיית פוריות, תסמונת השחלות הפוליציסטיות pcos, ומסייע להרגעת המתחים, הלחצים והחרדות שלעתים פוגעים בהיתכנות להיכנס להיריון.

נשים שמעוניינות לחזק את גופן ולהכינו לקראת היריון בריא או לפני התחלת טיפולי הפריה יכולות להסתייע בכמה טיפולים משולבים, אשר יחזקו את הגוף והרחם. בכלל זה, ישפרו את איכות הביציות ויגדילו את הסיכויים להיקלטות והשתרשות העוברים ברחם. מחקרים מוכיחים כי בקרב נשים שהסתייעו ברפואה הסינית במקביל לטיפולי הפריה – יש עליה של 25-40 אחוז בקליטת ההיריון.

המאמר באדיבות אמיר לוי, מטפל ברפואה סינית מעל 21 שנה, כללית רפואה משלימה

 

.