כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

הומיאופתיה: הטיפול היעיל בהריון ולקראת לידה

האם ריפוי הוליסטי יכול לעזור לתהליך ההריון והלידה?

 

אחת התופעות הידועות בהריון הן ריבוי בחילות והקאות. ישנם מקרים קיצוניים של הקאות בלתי פוסקות וירידה דרסטית במשקל. במקרים הללו יינתן רמדי בצורה אקוטית שעוזרת להקלה מידית בסימפטומים, הגוף יתאושש והאישה תוכל לחזור לאכול ולישון בנחת.

יש להבדיל במקרים הללו בין לקיחת הרמדי בצורה אקוטית, כלומר תרופה שניתנת להקלה מיידית במקרים חריפים, לבין רמדי שמיועדת לפתור בעיות במישור עמוק ורחב יותר. שני ארגמן רגב, הומאופתית קלאסית, מספרת: "אני תמיד שואפת לתת גם את הרמדי הכרונית לצד זו האקוטית. החיזוק של אישה בהריון הוא לא רק פיזי אלא גם נפשי. מגיעות אלי גם הרבה נשים שלא מרגישות את הזוהר המדובר של תקופת ההריון. נהפוך הוא, עבורן מדובר במשהו טכני. לא כל אישה מתחברת באופן טבעי להריון ולעובר. מצב נפשי זה יכול לבוא לידי ביטוי גם בהמשך הדרך במגוון תופעות כמו קושי בהנקה, מצבי רוח משתנים, מה שמשפיע ישירות גם על הילד. לכן אני מעדיפה לראות את התמונה הגדולה, הן של האם והן של הילד".

הומאופתיה היא שיטת טיפול ייחודית השייכת לזרם הרפואה המשלימה. היא נחשבת לאחת משיטות הטיפול המקיפות וההוליסטיות ביותר בקרב השיטות האלטרנטיביות. ההומאופתיה מבוססת על החוק ״דומה בדומה ירפא״, הקובע כי יש לרפא מחלה באלמנט הדומה לה ולא הנוגד אותה. מכאן שמה של השיטה הומאו = דומה. פתיה = סבל או מחלה.

השיטה התפתחה לפני כמאתיים שנה על ידי ד״ר סמואל האנמן בגרמניה, אשר יישם את ״חוק הדומים״ ובצורת תרופה הומאופתית (רמדי). התרופה פועלת ברובד הפיזי, רגשי, מנטלי ורוחני במקשה אחת.

הטיפול ההומאופתי מתחיל בתשאול מעמיק ואבחון. ההומאופת בוחן את האדם כמכלול ואינו מפריד בין המחלה הפיזית לגורם הרגשי שעומד מאחוריה, מכאן שתפקידו לרפא את האדם ולא את המחלה בגינה הגיע לטיפול. תפקידה של הרמדי היא להזכיר לגוף את יכולות הריפוי הטבעיות שלו, ולעורר אותו לפעול בהרמוניה עם עצמו. התרופות ההומאופתיות עשויות מחומרים הלקוחים מעולם הדומם, צומח והחי. ההומאופתיה יעילה במגוון רחב של מחלות כרוניות ואקוטיות כאחד: בעיות עור, מיגרנות, עיכול, נשימה ועוד. בתחום הלידה וההריון יש להומאופתיה הצלחות רבות, כאשר הטיפול עוזר לנשים רבות לעבור את התהליך באופן מיטיב וחיובי.

קושי להיכנס להריון

הקושי להיכנס להיריון יכול לנבוע ממגוון בעיות הורמונלית ורגשיות כאחד. בראי ההומאופתיה אין הפרדה כאמור בין התופעה הפיזית למצבה הרגשי של האישה. ההומאופתיה עוזרת ותומכת לנשים אשר טרם החלו בטיפולי הרפיה כמו גם לנשים שכבר בתהליך.

ארגמן מטפלת בנשים רבות המתקשות להיכנס להריון וטוענת כי נשים רבות אשר עוברות בדיקת פוריות מגלות כי על פניו לא צפה שום בעיה פיזית. "בשיחת תשאול אני מגלה פחדים מאמהות ונתק מדמות האם. אני מתאימה לה תרופה שעוזרת לפתוח את החסימה הרגשית. הגיעה אלי למשל אישה שנמצאת בזוגיות טובה, קרייריסטית – מנהלת בחברה מצליחה. לא היו לה בעיות פיזיות מלבד הקושי להיכנס להריון. בשיחה עלה פחד גדול מאמהות והאחריות הכרוכה בזה. נתתי לה שתי מנות של רמדי והיא נכנסה להריון תוך 3 חודשים אחרי שנים של ניסיונות. אני ממליצה לנסות הומאופתיה לפני הכניסה לטיפולי פוריות. מעבר לקושי להיכנס להיריון ישנן פתולוגיות כגון ציסטות, שחלה פוליציסטית או מיומה ברחם. אז מתאימים רמדי שעוזרת לאיזון הורמונלי". 

דיכאון לאחר לידה

גם במקרה של דיכאון לאחר לידה האישה תעבור תשאול עמוק ואבחון. למרות שמדובר בחוסר איזון הורמונלי, אין מקרה שדומה לאחר ויש לברר את ההיסטוריה של האם הטרייה. כידוע, הסימפטומים קשים, כאשר הקשה מכולם הוא תחושת נתק מהתינוק. אם לא מטפלים הדיכאון יכול להחריף ולהגיע למצב של נטיות אובדניות, על כן מומלץ לטפל בבעיה מהשורש. אם לא מטפלים במקור הקושי הדיכאון יכול להמשך גם שנים או לחלופין לחזור בהריון שני ושלישי.

ארגמן: ״אני לא נגד מרשם רופא, כמובן שאני בעד לנסות גם ובמקביל נתיבים אלטרנטיביים. במקרים שמגיעות אלי נשים לאחר שהתחילו טיפול תרופתי בנוגדי דיכאון אני עובדת עם זה. אין התנגשות בין השניים. הגיע אלי מקרה של הריון שלישי לא מתוכנן. לאישה כבר הייתה הנטייה לדיכאון, מצבי רוח, עליות וירידות. היא פחדה לעשות הפלה. בחדר הלידה היא לא רצתה להחזיק את התינוק או להניק ונפלה לדיכאון קשה. היא לא הצליחה לצאת מהמיטה בבוקר או לדבר עם אף אחד. רק שכבה במיטה ובכתה. התאמתי לה רמדי והיום היא במצב הרבה יותר טוב, מצליחה ליהנות מהאמהות שלה. חשוב להבין שזה לא תהליך שקורה בין לילה. כלומר בזכות ההתמדה שלה בטיפול מצבה הלך והשתפר".

ניכר כי ההומאופתיה יכולה לעזור בקשת רחבה של בעיות ואתגרים הקשורים בתהליך ההיריון והלידה. נזכיר גם מקרים שכיחים כמו עובר שאינו מתהפך, זירוזים במקרה הצורך וטיפול בתופעות שלאחר הלידה כמו גודש בחזה, דימומים וכד׳. באופן כללי הטיפול ההומיאופתי מומלץ על מנת להקל ולתמוך בתהליך הריפוי של האישה, הרגשי והפיזי כאחד.