כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

מה אומרים הכוכבים? המפה אל הילד שלך

דמיינו שהייתם יכולים להכיר את האופי של הילד שלכם מיד לאחר הלידה. עוד לפני שהוא מתחיל לדבר, אתם כבר יכולים להתבונן לתוך הנפש הרכה שלו ולהבין את הצרכים הייחודיים שלו. נשמע כמו מדע בדיוני? מתברר שמדובר דווקא במדע עתיק ורב-רבדים – האסטרולוגיה.

חלקכם אולי חושבים שאסטרולוגיה היא לא יותר מאשר ההורוסקופ המפורסם בעיתונים, אך בפועל מדובר בתורה נרחבת, המייחסת משמעות עמוקה למועד הלידה של האדם. תאריך הלידה, השעה והמקום בהם התרחשה הלידה, מהווים שלושה פרמטרים המרכיבים יחדיו את מפת הלידה האישית, ממנה אפשר ללמוד על האדם.

הורים יכולים להיעזר במפת הלידה על מנת להכיר את התינוק באופן אובייקטיבי ונטול שיפוט. המפה יכולה לגלות להורים באיזו סביבה יהיה לו נוח לגדול ובאילו תנאים התפתחותו תהיה אידיאלית, תוך שימת דגש על צרכיו הרגשיים.

המפה מורכבת מרבדים שונים כאשר כולם חוברים יחדיו לכדי סיפור חיים ההולך ונרקם מול עיני ההורים. אבחון מפת לידה מאפשרת גישה לנפשו של הילד, על כל יופייה ומורכבותה. ייעוץ אסטרולוגי מדריך את ההורים בדרכם, תוך שימת דגש לנקודות החוזקה לצד נקודות התורפה של ילדם.

העצמות מתחילות להינות מגיל הינקות
כבר מרגע הלידה נקבע אופיו של התינוק (צילום: שאטרסטוק)

מה המזל שלך?

כולנו מכירים את המזל של החודש בו נולדנו. המזל הזה נקרא "מזל השמש", מכיוון שהוא ממוקם מול השמש במועד הלידה. תופתעו לגלות כי המזל אותו אתם מכירים, מהווה בסך הכל 5% ממפת הלידה. מלבדו מופיעים במפת הלידה כל שאר המזלות מגלגל המזלות – כל אחד מהם במינונים שונים, לצד אלמנטים נוספים המשקפים כולם כאחד את נפש האדם.

כל מזל מייצג שלב פסיכולוגי אחר בהתפתחות האדם. הגלגל מתחיל במזל טלה, המסמל את הלידה והפריצה לחיים חדשים, ומסתיים במזל דגים שמדבר על האינסוף והכמיהה להתמזגות.

יחד עם זאת, מזל השמש אכן מהווה פרמטר חשוב באופי האדם מאחר והוא מהווה מרכז של אור ושמחה, מקור כוח, השראה וויטאליות. במידה ואנו מצליחים להתחבר אליו, חיינו הופכים למסע של כיף והנאה. המזל יספר לנו מהי השקפת עולמו של הילד, כיצד היה רוצה לחיות את חייו ואילו תכונות הוא מבקש לקבל מהוריו. היכרות עם המזל של הילד יכולה לעזור להורים להבין את תפקידם לעומק.

מעבר למזל השמש, ישנם פרמטרים נוספים חשובים במפת לידה של הילד, היכולים להוסיף להבנת האישיות השלמה שלו. למשל מזל הירח יספר על העולם הרגשי שלו ועל האופן שבו הוא מרגיש בטוח ונאהב. מזל הירח מייצג את הצרכים הרגשיים של הילד. בעזרתו נגלה את סוג התקשורת הרגשית שהוא זקוק מהוריו עבור התפתחותו.

 באש ובמים, וגם באוויר ובאדמה

ישנם ארבעה יסודות המרכיבים את מפת הלידה: אש, אדמה, אוויר ומים. כל יסוד מכיל אנרגיה שונה, דרכה אנו מבינים את המניע מתוכו פועל כל מזל.

הכירו את היסודות:

  • יסוד האש קשור לשמחת חיים, פריצה, ויטאליות, חיבור לרצון ואסרטיביות. למזלות האש שייכים טלה, אריה וקשת. ילדים במזלות האש יהיו אקטיביים, בעלי ביטחון עצמי המתבטא בכריזמה ויכולת למגנט את הסביבה דרך הומור ומשחק.
  • יסוד האדמה קשור לגבולות, שפיות, ביטחון, חיבור לחומר והתמדה. למזלות האדמה שייכים שור, בתולה וגדי. ילדים במזלות האדמה יבקשו לגיטימציה לקצב האישי ולגבולות שלהם, מגע הקרקע נותן להם תחושת ביטחון, כמו גם הידיעה שכל צרכיהם החומריים מקבלים מענה לצד אלו הרגשיים.
  • יסוד האוויר קשור לתקשורת, אהבת אדם, גמישות, אינטליגנציה, קליטה מהירה ויכולות חברתיות גבוהות. למזלות האוויר שייכים תאומים, מאזניים ודלי. ילדים במזלות האוויר סקרנים מטבעם, שואלים הרבה שאלות, חשוב להם להיות בדיאלוג מפרה באופן רציף, הם מבקשים שהוריהם יהיו כמו חברים טובים המאפשרים שיחה בגובה העיניים.
  • יסוד המים קשור לרגשות, הכלה, שינויים והתמזגות. למזלות המים שייכים סרטן, עקרב ודגים. ילדים במזלות המים רגישים ובעלי קליטה גבוהה לרחשי הסביבה, בעיקר להוריהם. על כן הם מצפים שהוריהם יקלטו אותם באותו אופן, גם ללא מילים. חיבוק ואמפתיה חשובים להם מאוד על מנת להרגיש אהובים ורצויים. מזל עקרב הוא היוצא דופן מבין השלושה, הוא בהחלט ׳מרגיש׳ אך אינו ׳רגיש׳.

הכותב:  נדב נדלר, פסיכו-אסטרולוג ותרפיסט