כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

איך ניתן להיפטר מעודפי המשקל לאחר הלידה?

שלושה טיפים שיעזרו לירידה במשקל לאחר הלידה. חוזרות לסקיני
צילום באדיבות הרבלייף (יח"צ חו"ל)

התקופה שבין הלידה ועד החזרה לעבודה נקראת חופשת לידה, אך היא רחוקה מלהיות חופשה. זוהי אחת התקופות הלחוצות והקשות שאישה עוברת, החל מחוסר בשעות שינה, עייפות, הורמונים משתוללים, מיליון מטלות בית ויחד עם כל זה גם ההתמודדות עם הרצון לחזור למשקל ולגזרה שקדמה שקדמה ללידה. הכי מהר להשתחל לסקיני ולמלתחה מתקופת טרום-ההריון.

"נכון שהחלום הוא לצאת מבית החולים "בלי הבטן", אבל זה לא באמת אפשרי מבחינה פיזיולוגית", מסבירה סוזן באוורמן, דיאטנית קלינית בחברת הרבלייף הבינלאומית. "בדרך כלל במהלך ההריון הרופאים ממליצים לעלות בממוצע קילו אחד לחודש, אך בפועל רוב הנשים מעלות הרבה יותר מכך מה שמקשה עליהן לחזור במהירות למשקלן הקודם. יש נשים שגופן חוזר לעצמו הרבה יותר מהר מאחרות, אבל אין צורך להסתמך רק על הגנטיקה, יש עוד 3 גורמים עיקריים שמשפיעים על החזרה לגזרה".

אז איך עושים את הכל ביחד וחוזרים לגזרה שלפני ההיריון? מומחי התזונה של חברת הרבלייף, מייעצים כיצד ניתן לעשות זאת באמצעות שלוש דרכים עיקריות ונכונות:  

תזונה

ישנה תפיסה מוטעית לפיה בהריון צריך לאכול בשביל שניים אבל זה לא נכון, ובדרך כלל ככל שנשים עולות במשקל מעבר למומלץ, כך יותר קשה להן לחזור למשקל המקורי לאחר ההריון. לכן, במהלך הההריון חשוב לדאוג לאכול נכון ובריא. יש להקפיד על הפחתת הסוכרים במהלך ההריון, להימנע ממאכלים שמנים, מטוגנים ושאר מאכלים מעובדים. מומלץ להימנע מארוחות גדולות ולאכול במקומן ארוחות קטנות ומזינות בכל שלוש שעות. לאחר הלידה, יש להמשיך לאכול בריא ולא להתפתות לאכול מזון מהיר רק בגלל שהוא זמין יותר. למרות שנשים אחרי לידה עייפות יותר ועסוקות יותר, השתדלו לדאוג שתמיד יהיו לכן ארוחות זמינות במקרר, חטיפי אנרגיה בריאים והמון ירקות ופירות חתוכים לשעת הצורך.

הנקה

בזמן ההנקה הגוף שורף קלוריות בצורה מוגברת, לכן ישנן נשים שיורדות במשקל בזמן ההנקה, וישנן נשים שההנקה גורמת להן לרעב מוגבר וכתוצאה מכך הן עולות הרבה במשקל או מתקשות להיפטר מהמשקל שצברו במהלך ההריון. כדי לייצר חלב, הגוף זקוק לאנרגיה זמינה ולכן בתקופת ההנקה עדיף לא להתחיל דיאטות קפדניות למיניהן או להימנע מאוכל. בחרו את האוכל שנכנס אל גופכן בצורה חכמה ושקולה. במקום שוקולד בחרו בתמרים או בחטיף אנרגיה או שייק, במקום פחמימות פשוטות בחרו בפחמימות מורכבות ונסו לשלוט בכמויות וזכרו שתמיד אפשר ומומלץ להיוועץ באיש מקצוע לקבלת תפריט מותאם אישית להנקה.

ספורט

בעבר היה חשש גדול להתאמן בזמן ההריון, אך היום רופאים רבים ממליצים להמשיך להתאמן באותו אופן בו נשים התאמנו לפני כניסתן להריון, מבלי להגביר עוצמה או התנסות בסוג ספורט חדש. אישה שהתאמנה במהלך ההריון שלה, תחזור לעצמה הרבה יותר מהר מאישה שלא התאמנה. במידה ואתן מתכננות להיכנס להריון בקרוב, חשוב להקפיד על להיכנס לפחות כ-3 חודשים לפני. לאחר הלידה, יש להימנע מפעילות גופנית במשך 6 שבועות, ולאחר בדיקת הרופא ואישורו, אפשרי לחזור לספורט בהדרגתיות בשילוב חיזוק שרירי רצפת האגן. נשים שעברו ניתוח קיסרי זקוקות לזמן ארוך יותר של החלמה, כ-8 שבועות.

לסיכום, חופשת לידה הינה תקופה מיוחדת מלאה באושר והתרגשות יחד עם שינויים רבים בסדר היום ושעות השינה. אך עם עזרה והכנה נכונה אפשר ליהנות ואפילו לחזור למלתחה הישנה.