כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

מסיבות ימי הולדת לילדים: הלהיטים החדשים בתחום

מזל טוב! לילד שלכם יש יומולדת ואתם רוצים לחגוג לו עם כל החברים. איך בוחרים הפעלה מוצלחת, מהם הטרנדים הכי בולטים, וכיצד יוצרים שולחן כיבוד מעוצב במינימום מאמץ?
אל תשכחו מי כוכב המסיבה (צילום: פוטוליה)

זוכרים את ימי ההולדת של ילדותנו? חצי פיתה עם חומוס ומלפפון חמוץ ומשחקי חברה מוכרים שחזרו על עצמה בכל מסיבה. הימים ההם חלפו לבלי שוב. הילדים שלנו כבר מגיל צעיר מבלים במסיבות עם הפעלות מקצועיות בשלל תחומי עניין, כיבוד מעוצב ותפאורה מוקפדת. כדי שלא תישארו מאחור, בדקנו עבורכם את הטרנדים הכי לוהטים במסיבות הילדים:

איך בוחרים הפעלה?

הכי קל זה להזמין את כל ילדי הגן לג'ימבורי המקומי. תמורת סכום הולם תקבלו גם זמן למשחק חופשי ברחבי הג'ימבורי, גם הפעלה אנרגטית ואפילו כיבוד. היתרון הגדול: כל הבלגן וההמולה נשארים מחוץ לבית. עליכם רק להגיע ומקסימום להביא עוגה.

אבל אם אתם מחפשים משהו קצת אחר, אתם מוזמנים לנבור ברחבי האינטרנט ולמצוא הפעלות מקוריות שלא רק יעסיקו את הילדים, אלא גם יעשירו את עולמם. אנחנו אהבנו במיוחד את רוני לוגסי, כוראוגרפית בינלאומית ומנהלת מרכז IMPACT למחול בינתחומי ולפלמנקו. לוגסי מציעה ימי הולדת בממלכת הפלמנקו, המספקים לאורחים הצצה לנבכי התרבות הספרדית.

לדברי לוגסי, ימי הולדת בממלכת הפלמנקו הם חגיגה בקונספט מיוחד המתאים גם לבנות וגם לבנים. ההתאמה של הפעילות נעשית לפי גיל ובהתאם לדרישות הילד החוגג.

רעיון נוסף הוא שף שמגיע עד אליכם כדי לבשל עם הילדים. ישנם כמה מפעילים המשלבים מאכלים קלים להכנה וטעימים לאכילה, כך שגם הילדים לוקחים חלק פעיל בבישול ובקישוט האוכל. היתרון הגדול: כל הכיבוד מבוסס על תוצרים של הילדים, וחוסך מכם התעסקות מיותרת.

טיפ: כאשר אתם בוחרים מפעיל, נהלו איתו שיחת טלפון מקדימה ונסו להבחין כמה הוא קשוב אליכם. שימו לב שהוא מדבר בשפה נכונה ולא מנסה להתיילד מדי מצד אחד או להתנשא מצד שני. דאגו לסגור את כל הפרטים מראש: מה עליכם להכין, מה המפעיל מביא בעצמו, לאיזו שעה מומלץ להזמין את האורחים ומתי תהיה הפסקת האוכל? תאמו סכום מלא לתשלום ועדיף לשאול האם הוא מקבל אשראי או צ'קים (הרוב מעדיפים תשלום במזומן).

רוני לוגסי. מפגישה את החוגגים עם תרבות ספרד (צילום: ניר עצמון)
רוני לוגסי. מפגישה את החוגגים עם תרבות ספרד (צילום: ניר עצמון)

טיפ: ככל שההפעלה יותר מקורית ומושקעת, כך גם העלויות יהיו בהתאם. במקרה כזה מומלץ לחגוג את יום ההולדת במשותף עם חבר או חברה מהגן. רצוי לבחור חבר טוב יחסית כדי ששני הילדים ירגישו בנוח, לפעמים לצורך כך עדיף אפילו להתגמש במועד החגיגה ולהתרחק מתאריך הלידה האמיתי.

>>>רוצים לחגוג בפארק? כך תעשו זאת בצורה מוצלחת<<<

עשו זאת בעצמכם – הבחירה האמיצה

אם אתם מההורים שמעדיפים להשקיע מקסימום מאמץ ומינימום כסף, וותרו על המפעיל בתשלום ופשוט עשו זאת בעצמכם. נכון, זה דורש מכם יותר יצירתיות והרבה תכנון מוקדם, אבל כך תוכלו להיות בטוחים שההפעלה מותאמת בדיוק לילד שלכם. אל תחששו לתכנן משחקים שהיו מקובלים כשאנחנו היינו ילדים כמו להכניס נר לבקבוק, לאכול קרמבו בלי עזרת ידיים או ללכת עם כף בפה ועליה ביצה (קשה!). תופתעו לגלות שלמרות כל ההתפתחות הטכנולוגית, אין הבדל של ממש בין הילדים של היום לילדים של פעם.

>>>כל מה שרציתם לדעת על טרנד הפיניאטה<<<

במידה ויצירתיות היא לא הצד החזק שלכם, אתם יכולים לקנות או להשכיר קופסת הפעלות מוכנה תמורת סכום סמלי. הקופסאות הללו כוללות בתוכן מגוון אביזרים ומשחקים המתאימים להפעלה קבוצתית שכל הורה יכול לעשות בעצמו או עם קצת עזרה מחברים. לפני שאתם ממהרים לרכוש את קופסת ההפעלות, חשוב לוודא שהיא מתאימה למספר האורחים שיגיעו למסיבה ולגילם. שימו לב היטב מה מכילה התיבה והאם תצטרכו לרכוש מוצרים משלימים נוספים. תכננו מראש איך תעשו את חלוקת הזמן באירוע עצמו, כלומר כמה זמן תקדישו לכל פעילות.

אל תשכחו לקחת לעצמכם יום חופש למחרת – מגיע לכם!

כיבוד ועיצוב

גם בנושא הזה, יש טווח רחב של אפשרויות לפי הכיס ולפי הזמן הפנוי שברשותכם. האופציה הקלה (והטעימה) היא להזמין מראש מגשי פיצה בשעה שנקבעה על ידי המפעיל. אם מדובר בילדים צעירים, בקשו מהפיצרייה שיחלקו כל משולש לשני משולשים. כך יהיה קל יותר לילדים להחזיק את הפיצה ביד, וגם פחות פיצות ייזרקו לפח חצי אכולות. עם זאת, עשו חישוב של משולש מלא לכל ילד כי תמיד עדיף שתהיו בעודף מאשר שיחסר כיבוד. את מה שיישאר תוכלו לחלק להורים – גם הם ישמחו לנשנש משהו.

אם אתם לא בדיוק מאלה שנכנעו לטרנד מזון הבריאות, ומאמינים שזה בסדר גמור לחטוא בממתקים במסיבות, כנראה שלא תוותרו על שולחן חטיפים ומתוקים. אז אפשר פשוט לקנות חבילות חטיפים ולהניח בצלחות חד פעמיות, אבל אפשר לעשות את אותו הדבר ולהוסיף אפקט של "וואו!". כל מה שצריך זה לרכוש מפה, כלים חד פעמיים וקישוטים מעוצבים בסגנון אחיד לפי בחירת הילד, ולהניח בתוכם את הממתקים בצורה מוקפדת. טיפ: כלים קטנים ויפים נראים טוב יותר מקערות ענק. רוצים רעיונות לעיצוב השולחן? תמצאו ברשת שפע של תמונות שניתן ליישם, גם אם אתם לא ממש מרתה סטיוארט.

חובבי המטבח מבינכם יכולים לעמוד באתגר ולהכין כיבוד בעצמם. אמנם זה ידרוש מכם יותר זמן, אבל התוצאה ללא ספק תהיה יפה, טעימה ואיכותית הרבה יותר. אחד הכלים שהפך את החיים של ההורים לפשוטים יותר הוא המולטי קייק שמספק מגוון רחב של מאפים מלוחים ומתוקים – כולם במנות קטנות ומדויקות המתאימות במיוחד לילדים.

בכל מקרה, לא משנה מה הכיבוד שתבחרו להגיש, בררו מראש אם בין המוזמנים ישנו גם ילד עם אלרגיות ודאגו לתחליף מתאים עבורו. אם מדובר באלרגיה קשה, התייעצו עם ההורים ובדקו אם יש סוגי מזון שאסור כלל שיהיו בקרבתו.

>>>איך מתמודדים עם אלרגיה למזון? קראו כאן <<<

ועוד כמה טיפים:

1.      זהו האירוע של הילד שלכם – גם אם ברגע האמת הוא מתבייש או נבוך, אל תלחצו עליו. פשוט תמשיכו לפי התוכנית ותאפשרו לו להצטרף לחגיגה כשירגיש נוח.

2.      ההורים של האורחים הצעירים נשארים? הכינו עמדה קטנה עם שתייה קלה, קפה ועוגיות. העמידו את העמדה רחוק ככל האפשר מאזור הפעילות על מנת לאפשר להם לשוחח מבלי להפריע למסיבה.

3.      תמונות למזכרת – בתוך כל ההמולה אתם בטח תהיו עסוקים ותשכחו לצלם. בקשו מראש מקרוב משפחה או הורה אחר שיהיה אחראי על הצילומים.

4.      לא לשכוח לשמוח – נכון שלא קל להפיק מסיבה ולהיות אחראים על עשרות ילדים, אבל אל תשכחו שבסך הכול מדובר בשמחה של הילד שלכם. השתדלו ליהנות, גם אם לא הכול תואם בדיוק לתוכניות.

 

 

להזמנת יום הולדת בממלכת הפלמנקו: 03-9796116 או 055-6617450