כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

מסיבה בפארק: כל מה שצריך לדעת

החלטתם לנצל את מזג האוויר הנעים ולחגוג לנסיך או לנסיכה שלכם יומולדת בפארק? לפניכם כל הטיפים הכי חשובים שיהפכו את המסיבה להצלחה ענקית  
כל הבלגן מחוץ לבית (צילום: שאטרסטוק)

אין כמו מסיבת יומולדת בטבע, בלי כל הבלגן והלכלוך בבית ובלי עלויות מיותרות לג'ימבורי או לחדר יומולדת:  כדי שזה יצליח, צריך כמובן ללדת בעונה הנכונה. אם עברתם את השלב הראשון, לפניכם מדריך שיעזור לכם לחגוג בלי לפספס אף פרט:

מתי?

כשאתם בוחרים מועד למסיבת יום ההולדת, כדאי שתיקחו בחשבון שאין לכם שום שליטה על מה שיקרה סביבכם. לכן עדיף לנסות למצוא יום שבו פחות עמוס בפארק, למשל לוותר על חגיגה בשבת בבוקר. בנוסף, חשבו על השעה הנכונה מבחינת אור (לא להגיע לחשיכה כשהמסיבה בעיצומה) ומבחינת עומס חום (באמת אתם רוצים לפרוס את העוגה המעוצבת בשעה שתיים בצהריים?).

איפה?

רצוי לבחור את הפארק הסמוך לביתכם שאותו אתם מכירים הכי טוב והוא גם הכי נגיש לאורחים שלכם. בחלק מהפארקים יהיה שילוט בכניסה שבו מצוין אם אסור לערוך שם מסיבות – חפשו את השילוט כדי למנוע את פיזור המסיבה על ידי פקח. אפשר גם להתקשר למוקד העירוני ולוודא שמותר לחגוג בפארק. קיבלתם אישור? זה הזמן לחפש בפארק את המיקום המושלם:

  • לא רחוק מהחנייה כדי שיהיה לכם נוח להיסחב עם הציוד, אבל גם לא קרוב מדי לכביש כדי למנוע סכנה לאורחים.
  • קרוב לשירותים ציבוריים.
  • חפשו שטח מישורי יחסית, ועדיף לא קרוב מדי לאטרקציות כמו גני שעשועים כדי שהאורחים הצעירים לא יברחו לשם.
  • עדיף למצוא כמובן אזור מוצל.

איך?

ישנן אפשרויות רבות למסיבה בפארק. למרבית המפעילים אין בעיה לערוך את הפעילות שלהם בפארק – בתנאי כמובן שהם יודעים מראש. אם החלטתם לוותר על הפעלה, אפשר להביא אטרקציה בתשלום כמו מתחם מתנפחים שיעסיק את הילדים לזמן ממושך, רק קחו בחשבון שיש מקומות בהם הפיקוח העירוני אוסר על הפעלת גנרטור .

אפשרות אחרת היא להפעיל בעצמכם את הילדים. כדי שזה יעבוד כמו שצריך, עליכם לתכנן בדיוק כמה זמן תימשך כל פעילות, אך להיות מוכנים מראש לכל תרחיש ולהיות גמישים במידה והילדים ישתעממו מפעילות מסוימת או יתלהבו במיוחד מפעילות אחרת. מה אפשר לעשות איתם? כמובן שזה תלוי במספר הילדים, בגיל הממוצע של האורחים, בתחומי העניין שלהם ובכישוריהם של ההורים המפעילים.

הנה כמה רעיונות:

  • הפרחת בועות סבון – ניתן לקנות או לשכור מתקנים גדולים לבועות סבון.
  • מגוון יצירות – ציור ברכה לילד יום ההולדת, הדבקת מדבקות, עבודה בבצק צבעוני, יצירת ערכות הנקנות בחנויות בשקלים בודדים או אפילו יצירה מקורית בהנחיית אחד ההורים.
  • עמדת איפור – ניתן לקנות צבעי איפור איכותיים לילדים וקצת נצנצים ולאפשר לכל ילד לבחור את הדמות שיהיה.
  • משחק "חפש את המטמון" – אפשר להתחלק לשתי קבוצות ולהתחרות: הטמינו מראש פתקים באזור המסיבה ובהם רמזים ומטלות משעשעות. המטמון יכול להיות הפעילות הבאה או עוגת יום ההולדת.
  • משחקי ספורט – הביאו כמה חישוקים וכמה כדורים ותנו לילדים משימות ספורטיביות שכוללות ריצה, קפיצה ומסירות בכדור.
  • משחקים של פעם – דג מלוח, תופסת, קפיצה בחבל, מחניים: כל המשחקים שאנחנו אהבנו כשהיינו ילדים. אל תופתעו אם ההורים המלווים יצטרפו למשחקים.
  • אל תשכחו את טקס יום ההולדת – כיבוי הנרות על העוגה, תנו לכל אחד מהאורחים לברך את החוגג, הרימו אותו ביחד על הכיסא ולבסוף אפשר גם לפתוח את המתנות.

מה?

דווקא בגלל שאתם לא נמצאים סמוך לבית, חשוב להתכונן מראש ולוודא שלא שכחתם אף פרט. ערכו רשימה של כל הציוד הדרוש: כלים חד פעמיים, כיבוד לילדים, כיבוד להורים, שתייה קרה (לא לשכוח צידניות עם קרח כדי לשמור על טמפרטורת הבקבוקים), תרמוס עם שתייה חמה, סכין לעוגה, שני שולחנות (אחד לכיבוד לילדים ואחד למבוגרים), מחצלות, כיסאות מתקפלים (למבוגרים שביניכם), קישוטים, כל הציוד הדרוש לפעילות, גנרטור במקרה הצורך, בידורית אם בא לכם להשמיע שירי יומולדת, שקיות אשפה גדולות וכל דבר נוסף שיעלה על דעתכם.  אם אין לכם את הכול זמין בבית, השאילו מבני משפחה וחברים, אבל רק כאלה שאתם בטוחים שלא יבריזו לכם ברגע האחרון.

רגע לפני…

שלחו נציג מטעמכם שיגיע לאזור שבחרתם כשעתיים לפני תחילת המסיבה ויוודא שהשטח נקי ופנוי. קשטו את האזור בבלונים וסרטים, ובמידת הצורך הוסיפו שילוט שיכוון למסיבה שלכם (במיוחד אם יש עוד מסיבות בפארק). דאגו להגיע מספיק זמן מראש כדי להכין הכול ולהיות במקום לקבל את האורחים. זהו, עכשיו כל שנותר לכם זה פשוט ליהנות.