כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

שאלון אמאל'ה: נועה תשבי

השחקנית, המפיקה והדוגמנית נועה תשבי, אמא לארי בן השנה וחודשיים, עונה על שאלון בייבילנד
"אוהבת פשוט להסתכל על הילד שלי". נועה תשבי (צילום: אלון שפרנסקי)

נועה תשבי  (40), שחקנית ומפיקה בינלאומית, ובין לבין גם משמשת כפרזנטורית ודוגמנית, עונה על שאלון האמהות שלנו. בימים אלה משמשת כפניו של מותג האיפור הישראלי gaya cosmetics.

לפני הכל, היא אמא. נועה תשבי (צילום: אלון שפרנסקי ל-Gaya Cosmetics)

המשפט שהכי מתאר אותי כאמא: כזאת שכל הזמן לומדת

עד כמה את נוכחת בחיי הילד? מאוד. קרצייה. אוכלת לו את הראש… כל הזמן מקשקשת, מדברת איתו. משתדלת לתת ספייס אבל שיידע שאם הוא רוצה אני מיד שם.

הרגע הכי מרגש שלך כאימא: אי אפשר לבחור, כל יום יש רגעים מרגשים. הספור כל ערב לפני השינה. הצחוקים באמבטיה. כל פעם שהוא מסתכל עלי מחייך באושר ואומר אאאיייייממממאאהההההה…. להתעלף.

מה הייתי רוצה שילדך ייקח ממני? את היכולת להסתדר עם אנשים שונים ממקומות שונים בעולם. ואמפתיה.

"אני אמא שכל הזמן לומדת". נועה תשבי עם בנה ארי (צילום: רוס הינקל)

מה את הכי אוהבת לעשות עם ילדך? האמת שהכי אני אוהבת פשוט להסתכל עליו מגלה את העולם. לא משנה אם זה במוזיאון או בחדר בבית. איך שהוא מסתכל על משחקים, ספרים, חוקר איך דברים עובדים… אני נהנית לראות איך החיווטים וההקשרים במוח שלו נוצרים. מרתק ותענוג.

האם תמליצי לילדך להיכנס לשואו ביז אם ירצו? ממש לא אמליץ, אבל אני גם יודעת שזה ממש לא בשליטתי. כאילו יש לנו שליטה במה הילדים שלנו יעשו או לא…. כאילו להורים שלי הייתה זכות החלטה.

הטיפ שלי לאימהות אחרות: הכי הכי חשוב – להירגע ולהקשיב. אימהות זה משהו שמשתנה מיום ליום מדקה לדקה. צריך בעיניי להקשיב לילד ולתת לו את מה שטוב לו. כל ילד הוא אחר ובכל יום הילד יזדקק למשהו אחר. תקשיבי לו ותקשיבי לעצמך. אל תלחיצי את עצמך או תנסי להיות ״הכי טובה״. אין דבר כזה. תבואי מאהבה ותעשי את הטוב ביותר שאת יכולה.

"אמהות משתנה מיום ליום, מדקה לדקה. חשוב להירגע ולהקשיב". נועה תשבי (צילום: אלון שפרנסקי)