כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

זה הזמן לנופש: המדריך המלא לטיסה בהריון

לאיזו מדינה הכי כדאי לטוס, מאיזה שבוע חברת הביטוח לא תאשר לך פוליסה ולמה חשוב שתבחרי במושב ליד המעבר? 8 עצות חשובות בדרך לנופש הקרוב

עונת הטיולים בעיצומה, וגם לך מגיע לצאת לחופש מפנק. בעבר היו שחששו מטיסות בהריון. היום כבר ידוע כי הטיסה עצמה אינה אמורה להזיק להריון – במידה ושומרים על כמה כללים פשוטים. לפניכם כל מה שצריך לדעת לפני שמחתימים דרכון:

למי לא מומלץ לטוס בהריון?

לנשים בהריון המוגדר בסיכון גבוה, לנשים עם מחלות כרוניות העלולות להחמיר בהריון, לנשים הנמצאות בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת.

עד איזה שבוע בהריון מותר לטוס?

מבחינה רפואית ניתן לטוס בכל שלב של ההריון, אך חברות התעופה מתירות לנשים לטוס עד ארבעה שבועות לפני מועד הלידה המשוער (שבוע 36 בדרך כלל או שבוע 32 במקרה של הריון מרובה עוברים). עם זאת, מרבית חברות הביטוח לא יכסו טיסה אחרי שבוע 32. ההמלצה היא לטוס בשליש השני להריון, אחרי שהבחילות ותופעות הלוואי של השליש הראשון חולפות, ולפני שהכובד והסרבול של השליש השלישי יעיקו.

צריך אישור רפואי?

חלק מחברות התעופה ידרשו החל משבוע מסוים, אישור רפואי עדכני שנחתם עד 48 שעות לפני מועד הטיסה. מומלץ לבדוק מראש מה קובעת חברת התעופה שאיתה את מתכוונת לטוס.

מה צריך לבדוק כשבוחרים ביטוח?

חברות ביטוח יציעו לך פוליסות ביטוח שונות להריון. כאמור, רוב החברות לא יכסו טיסה לאחר השבוע ה-32. יש לבחון לעומק מהם השירותים הרפואיים שמכסה פוליסת הביטוח לך ולעובר, וכן לתינוק במידה ותתפתח לידה בזמן הטיול. האם הפוליסה מכסה טיפול בפגייה במידת הצורך? האם יש אפשרות לחזור באמבולנס אווירי במידה וילדת פג? האם יש הבדל בין כיסוי הביטוח במרכזים רפואיים שונים ביעד אליו את נוסעת?

על מה לחשוב טרם בחירת היעד?

מומלץ להעדיף יעד שהטיסה אליו אינה ארוכה מדי. בדקי מראש אם יש צורך בחיסונים למקום אליו את רוצה לטוס, והאם ניתן לקבל את החיסונים בהריון. כדאי לבדוק את זמינות השירותים הרפואיים ואיכותם, באזור בו את מתכוונת לטייל.

מה חשוב לשים בתיק למטוס?

חשוב שתיק מעקב ההריון המלא יהיה איתך בטיסה וזמין לאורך כל הטיול. חשוב להקפיד על שתיית מים בשל האוויר היבש שבמטוס. אם את סובלת מבחילות או מצרבות, קחי איתך לימון או ג'ינג'ר והוסיפי למים. אפשר לקחת כדור כנגד בחילות במידת הצורך. שמרי בתיק חטיף קטן למקרה שתהיי רעבה.

מה ללבוש לטיסה?

לבשי בגדים נוחים והעדיפי מספר שכבות שתוכלי ללבוש או לפשוט בהתאם לצורך. מומלץ לגרוב לטיסה גרביים נגד בצקות כדי למנוע פקקת ורידים, ולנעול נעליים נוחות.

כיצד לנהוג במהלך הטיסה?

עשי את הצ'ק-אין מוקדם ככל האפשר על מנת שתוכלי לבחור כיסא ליד המעבר. גם אם לרוב את מעדיפה את המושב ליד החלון, בהריון עדיף לבחור מושב ליד המעבר ממנו תוכלי לקום בקלות כדי ללכת ולנוע הרבה ככל האפשר. בזמן ההליכה, אחזי במושבים שלצד המעבר כדי לשמור על יציבות. את חגורת הבטיחות יש לחגור על האגן, מתחת לבטן ההריונית.

עברת את הטיסה? מצוין! כעת את פנויה לנצל היטב את הזמן לבילויים והנאות כי אחרי הלידה כבר שום דבר לא יהיה אותו דבר.