כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

איך לבחור את הבקבוק הנכון לבייבי שלך?

הורים טריים מוצאים עצמם מתלבטים בין שלל בקבוקי התינוקות הנמצאים בחנויות. הכנו עבורכם את המדריך המלא לקנייה חכמה
בקבוק האכלה, תינוק שותה חלב
איך בוחרים בקבוק נכון? צילום: depositphoto

בקבוק הוא אחד המוצרים המופיעים בכל רשימת קניות בסיסית לפני הלידה. גם מניקות נוהגות לרכוש לפחות בקבוק אחד למתן חלב שאוב או להשלמת תמ"ל במקרה הצורך.

בחנויות ישנם שפע של בקבוקי תינוק, איך אפשר לדעת איזה בקבוק יהיה הטוב ביותר עבור הבייבי שלך?

הכנו עבורך את המדריך המלא לקניית בקבוקים:

1.      לכל תינוק יש העדפה אישית

לא תמיד אנחנו יודעים מדוע התינוק מעדיף בקבוק אחד על פני השני. בהתחשב בעובדה שהתינוק עדיין לא יודע להסביר את עצמו, אנו פשוט נבחין שהוא אינו נינוח במהלך האכילה מבקבוק מסוים. במקרה כזה, שווה לנסות בקבוק אחר.

כמובן שאין צורך לרכוש את סוגי הבקבוקים הקיימים, אבל גם לא מומלץ לקנות הרבה בקבוקים מאותו סוג מראש. הדרך הנכונה היא לבחור בקבוק אחד ולקנות ממנו מקסימום 2 בקבוקים. אם התינוק אוכל מהבקבוק בהנאה, זה הבקבוק שלכם!

אם התינוק אינו נינוח, אפשר לחזור לחנות ולבחור 2 סוגים נוספים. אם התינוק לא אוכל בצורה נינוחה מאף אחד מהבקבוקים, מומלץ לפנות לרופא ילדים שיבדוק אם אין לו בעיה רפואית המקשה על ההאכלה.

2.      רכשו רק בקבוק מחברה מוכרת ובחנות מוסדרת

תופתעו לגלות כי בישראל אין תו תקן לבקבוקי תינוקות. עם זאת מכון התקנים הישראלי מוציא אישורי תקן לכל הבקבוקים הנמכרים בחנויות המורשות ומשרד הבריאות מפקח על המוצרים. לא פעם אנו שומעים על מוצר שהורד מהמדפים בהוראת משרד הבריאות בשל תקלה בייצור. זוהי בדיוק ההוכחה שהפיקוח נעשה בצורה אחראית ומוסדרת.

רכישת בקבוקים אונליין מחנויות שאינן מוכרות עלולה להיות מסוכנת ומארגון בטרם לבטיחות ילדים נמסר כי היו מקרים שהורים רכשו אונליין מוצרים לא בטיחותיים או אפילו מוצרים שהורדו מהמדפים.

3.      מה זה ביספינול A?

ביספינול A הוא חומר המשמש את תעשיית הפלסטיק בעולם. לפני שנים ספורות התפרסם מחקר בינלאומי העוסק בסכנות הבריאותיות של הכימיקל, הנפלט כאשר הפלסטיק מתחמם. בין השפעותיו המזיקות נמצא סיכון גבוה לחלות בסרטן, סיכון גבוה להפרעות קשב וריכוז והתבגרות מינית מואצת כאשר מדובר בחשיפה לכימיקל בגיל מוקדם.

בעקבות המחקר, היום מצוין בצורה בולטת על אריזות הבקבוקים כי אינם מכילים ביספינול A. וודאו שהכיתוב מופיע על הבקבוק שבחרתם.

4.      שימו לב לפטמה

החלק הכי חשוב בבקבוק זו הפטמה, אותה התינוק מכניס לפיו. כיום מיטב החברות מנסות לייצר פטמות הדומות ככל היותר לפטמת האם. ככל שהתחושה תהיה קרובה יותר מבחינת התינוק, כך יהיה קל יותר לשלב בין הנקה למתן בקבוק או בשלב המעבר מהנקה להאכלה בבקבוק.

כאשר בוחרים פטמות, עדיף לבחור פטמות סיליקון שהן מותאמות למבנה האורתודנטי של התינוק.

שימו לב כי יש מספר שלבים בפטמות המתאימות גם לגיל התינוק וגם לסוגי מזון שונים – חלב, מים, דייסה וכו'. הקפידו להתאים בין סוג המזון לסוג הפטמה.

5.      ללא גזים וללא דלקות אוזניים

ישנם מחקרים המסבירים את תופעת הגזים אצל תינוקות באוויר שנבלע אוטומטית בזמן האכילה. מחקרים אחרים עוסקים בקשר בין דלקות אוזניים אצל תינוקות לבין הלחץ בלוע בשל הואקום הנוצר בזמן האכילה מבקבוק.

כתוצאה מכך ניתן למצוא היום בקבוקים המנסים לצמצם ככל האפשר את תופעת הוואקום ובליעת האוויר באמצעות מנגנונים ברמות תחכום שונות. כדאי לזכור שאף בקבוק אינו יכול להבטיח לחלוטין מניעת גזים או מניעת דלקות אוזניים, אלא רק לצמצם את הגורם הספציפי לבעיות אלו.

6.      ציון ברור של כמות האוכל

בזמן הכנת תמ"ל יש להקפיד בדייקנות על הכמויות, לפי ההסבר המופיע על אריזת הפורמולה. חשוב מאוד שציון הכמויות על גבי הבקבוק יהיה ברור וקריא, גם כאשר מכינים את האוכל בלילה.

7.      בקבוק נוח לתפעול

מהר מאוד תגלו שהבקבוק דורש לא מעט יחס: פירוק, ניקוי, סטריליזציה, הרכבה ומילוי. עדיף לבחור בקבוק נוח לתפעול שתוכלו להרכיב ולנקות גם באמצע הלילה.

*לתשומת לב, חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק

**יועצת לכתבה: רונית דוייב, מנהלת מדעית באבוט, יצרנית סימילאק