כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

לטיול יצאנו: כך תתכננו נכון טיול משפחתי

טיולים משפחתיים יכולים להיות חוויה מהנה, אם מתכננים אותם נכון ולוקחים בחשבון פרמטרים רבים. ליקטנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת רגע לפני שיוצאים לדרך. הטיפים עלינו, המסלול עליכם

טיול משפחתי יכול להיות הרפתקה מופלאה או סיוט ממושך. כדי להפוך אותו לחוויה נהדרת חשוב לתכנן מראש ולפרטים מדויקים. ואין חכם כבעל ניסיון: פנינו לשלי חודרוב, מנהלת שיווק קבוצת "למטייל", כדי לקבל טיפים מתוך סיפורים אישיים של משפחות שיצאו לטיול עם תינוקות, פעוטות וילדים.

לפני שיוצאים לדרך

  1. שיתוף הילדים: שתפו את ילדיכם בבחירת מסלול הטיול מהשלב הראשוני ביותר. מלבד הכיף שבעניין זה יפיג חששות של ילדים צעירים ויהווה עזרה מעשית של הגדולים יותר.
  2. גילאי הילדים: כאשר בוחרים יעד יש לקחת בחשבון דבר ראשון את גילאי הילדים ואופיים. ילדים צעירים זקוקים להפסקות בנסיעה ופעילות פיזית בתדירות גבוהה בהרבה מאשר ילדים גדולים יותר ובני נוער.
  3. התחשבות בכל בני הבית: חשוב להתחשב בהעדפות של כל אחד מבני המשפחה, החל בצעיר וכלה בהורים. אם ילדכם בן החמש ישתעמם מסיבוב בין מוזיאונים ובן העשרה ישתגע בגלל שהוא תקוע כל היום עם אחיו הקטנים, אף אחד לא ייהנה. ודאו שהטיול מכיל משהו מיוחד לכל אחד. כדאי להסתכל בספרים, באינטרנט ובפרוספקטים צבעוניים (פרסומים של חברות תיירות וכד`) ולערוך רשימה של הדברים שאתם רוצים לראות ולעשות.
  4. שיעורי בית לפני: ילדים אוהבים לראות באופן אישי דברים שהם מזהים מספר או מסרט, לכן רצוי לתת גם להם לעיין בספרים או חוברות. כדאי להמליץ לילדים הגדולים יותר לשוטט באינטרנט ולחפש מידע ובעיקר תמונות על המקומות בהם אתם מעוניינים לטייל. לילדים קטנים יותר הראו אתם את התמונות המתאימות. בדרך זו הילדים ירגישו מעורבים יותר ולא יוכלו לקטר לכם במהלך הדרך: "לאן לקחתם אותי? אם הייתי יודע שזה מה שנעשה כל הזמן לא הייתי מצטרף" וכד`.
  5. תזרמו: לילדים קטנים קשה להסתגל לסביבה חדשה בכל לילה, והאריזה והפירוק של כל חפציכם מדי ערב אינה תענוג גדול להורים. לכן אל תתכננו טיול לחוץ מדי. טיול בסגנון שמונה מדינות בעשרה ימים ממש לא מתאים לילדים. השאירו לעצמכם זמן מספיק לגמישות. תיהנו הרבה יותר אם תארגנו טיול נינוח תוך מחשבה על כל אחד מבני המשפחה המטיילים אתכם (כולל אתכם כמובן!).
  6. אטרקציות: השאירו זמן מספיק על מנת ליהנות גם ממקומות קטנים ונחמדים שלא נתקלתם בהם בספרים, כמו פארק נחמד עם נדנדות, מיני גולף, באולינג, וגם להתרעננות בבריכה או בג`קוזי בבית המלון או המוטל. לוחות זמנים עמוסים מדי לא משאירים זמן לפעילויות חביבות אלה שהן מקור האושר של ילדים רבים. בנוסף, ילדים אוהבים לחזור למקומות שנהנו בהם. אכלו פעמיים שלוש באותה מסעדה מוצלחת או עצרו שוב באותה חנות צעצועים.
  7. תמהיל מגוון ככל שניתן: חשוב מאד שהטיול יהיה מגוון ככל האפשר. אחרי ארבעה ימים רצופים בפארקי שעשועים לדוגמא, תהיו מותשים ורצוצים וגם בעלי עצבים חזקים לא יוכלו לעלות על רכבת הרים נוספת. מצד שני אחרי כמה סיורים  בטבע בזה אחר זה, יבינו במיוחד הילדים הקטנים את הפרינציפ, וטבע מקסים ומדהים ככל שיהיה משעמם אותם כאשר הוא חוזר על עצמו. לכן שלבו טיולים בערים גדולות ובחיק הטבע ברוטציה מתמדת.
  8. ילדים אינם מתלהבים מאתרים היסטוריים, חפירות ארכיאולוגיות, כנסיות ומוזיאונים לאומנות. לכן אם נרצה להכניסם לטיול, עדיף להקפיד על מינון נמוך ובשילוב נכון עם פעילויות אחרות.