כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

פורים 2019: איפה כדאי לבלות עם הילדים?

הצגות תיאטרון מצחיקות, פורים בגן התנכ"י, סדנאות של מסכות ותחפושות ועוד שלל פעילויות משמחות. חגיגות פורים לכל המשפחה
פורים
סדנא להכנת מסיכות עם תבלינים בחוות דרך התבלינים. צילום: הדס ניצן

חג פורים הוא אחד המועדים השמחים ביותר בשנה ובמסגרתו כל הארץ לובשת חג, חגיגות והילולות. הנה כמה הצעות מגוונות לפעילויות פורימיות עם הילדים:

מרכז

מה: בעלי החיים שבשבילם כל יום פורים – בגן החיות התנ"כי בירושלים

בגן החיות התנ"כי יקיימו במהלך חג הפורים חגיגה שמחה וצבעונית עם מופעים מיוחדים, מוסיקה פורימית חיה לכל המשפחה, סדנה מיוחדת ליצירת מסכות ובובות אצבע וכמובן שגם בעלי החיים זוכים ליהנות מהחגיגות עם משלוחי מנות מיוחדים, מלאים בהפתעות מותאמות במיוחד עבורם. באודיטוריום שבמפלס הכניסה תתקיים הסדנה כל יום פורים – על בעלי חיים מסתוריים כמו האוקאפי, הארמדילו והפנגולין "המתחפשים" במהלך כל השנה.

בימים חמישי ושישי, האורחים בגן החיות יתקבלו בכניסה על ידי בובות ענק ודמויות שטח. על האווירה תהיה אחראית להקת ראש בראש שידאגו שאף איש או בעל חיים לא יישאר עומד, בעזרת ג'אז מקפיץ בסטייל ניו אורלינס. באותם ימים יתקיימו גם הופעות מיוחדות באמפיתיאטרון ביום ה' (21.3) יתקיים המופע של קרקס מהמזוודה- מופע אקרובטיקה ולהטוטים וביום ו' (22.3) יופיע אמיר הלהטוטן במופע מצחיק של קרקס וליצנות.

כמו בכל שנה, גם בפורים הקרוב החיות יזכו לקחת חלק במסורת החג. פעמיים ביום, בשעות 11:00 ו-15:00 יהיה ניתן לחזות בחלוקת משלוחי מנות לקופים. משלוחי המנות יהיו מלאים באזני המן מקמח מלא, לצד שלל הפתעות נוספות שהקופים אוהבים כמו צימוקים, בוטנים ושוקולד חרובים. משלוחי המנות יהיו גם מאתגרים לפתיחה, כך שלקופים יהיה גם כיף גדול עד שיחשפו את כל השלל שבפנים.

במהלך תענית אסתר שתתקיים ביום ד' (20.3), יהיה ניתן ליהנות מרצף של האכלות מודרכות, אימון פילים הממחיש את השיטה הייחודית בה מטפלים בפילים בגן ומפגשים מודרכים עם בעלי חיים ידידותיים.

מתי: ימים רביעי עד שישי, 20-22 במרץ

כמה: ילד (גיל 3-18) 44 ₪, מבוגר 58 ₪ | באתר

גן החיות התנכ"י
פורים בגן החיות התנכ"י. צילום יחצ

מה: החילזון של מרדכי היהודי וסודות הטיפוח של אסתר המלכה – פורים בפארק נאות קדומים

את סיפור מגילת אסתר כולם מכירים, אך איך נראו חיי היום יום של גיבורי המגילה? בסיור בפארק נאות קדומים המבקרים יצאו למסע בזמן בו יגלו בין היתר את סודות הטיפוח של אסתר המלכה שהתבשמה בבושם מיוחד העשוי מצמח המור; ממה עשויים בגדי המלכות של מרדכי היהודי שספק אם ידע שצבעי הארגמן והתכלת בבגדיו הופקו מחילזון הארגמון, הגדל במימי הים הרדודים; כיצד הפיקו את היין שהמלך אחשוורוש אהב כל כך לשתות בגת עתיקה ממש כמו זאת שאפשר לראות בפארק נאות קדומים,

אפילו המן הרשע יזכה להתייחסות בסיור, כאשר לצד גלגל המים הקדום – גלגל האנטיליה, מבינים כמה הגורל הוא הפכפך. ממש כמו המן, פעם אתה למעלה ופעם למטה, הפור תמיד יכול להתהפך.

על סיפורים אלה ועוד רבים ישמעו המבקרים בחג פורים בפארק נאות קדומים. בסיור צבעוני ומרתק בשטחי הפארק, יהנו מפרחי העונה הנמצאים כעת בשיא פריחתם, ובין שלל המתקנים החקלאיים הקדומים המפוזרים בשטח, בהם יוכלו להתנסות ולהכיר מקרוב, איך לכל אחד מהם יש חלק חשוב במגילה.

המבקרים גם יתנסו בעצמם בשלל חוויות, היישר מן המגילה: יחד יכינו קטורת ושקית ריח נעימה לבישום הבית, יתקשטו בצמידים הצבועים בצבעים מן הטבע ויעטרו את הידיים בקישוטי החינה. לצד כוס תירוש ילמדו כיצד בצרו ענבי יין באותם ימים, ודרכו עליהם עד לקבלת עסיס טעים.

בסיום הסיור, ילמדו להכיר את החומרים בהם השתמשו בעבר לכתיבת מגילות, כמו צמח הקנה, הרימון והשרף. והילדים אף יתנסו בעצמם בכתיבה עם קולמוסים ודיו – כלי הכתיבה של ימי קדם.

מתי: יום חמישי, 21 במרץ, בשעה 9:00

מחיר: 40 ₪ למשתתף מגיל 4 | לפרטים נוספים 08-9770770 ובאתר

פארק נאות קדומים
פארק נאות קדומים. צילום איתי בלסון

דרום

מה: מחפשים את בן-גוריון – בצריף בן-גוריון, קיבוץ שדה בוקר

הוא הסתובב בחליפות מרשימות וגם במכנסי חאקי קצרים, חבש כובע טמבל בארץ ותרבוש בתורכיה. אין ספק שלדוד בן-גוריון היו "דמויות" רבות.

לכבוד חג פורים, החליטו בצריף בן-גוריון בשדה בוקר, להכיר את הצדדים הרבים של ראש הממשלה הראשון, בעזרת המשחק הנוסטלגי בו ניתן להלביש את דמויות בתלבושות שונות בעזרת סקוטצ'ים.

הילדים יוכלו לבחור מבין 10 סטים של תלבושות, את כולן לבש בן-גוריון במהלך חייו, ולהדביק אותן על דמותו. את חלק מן התלבושות המקוריות המבקרים גם יוכלו לראות לאחר מכן תלויות בחדר השינה של בן-גוריון, שהוא חלק מן הביקור באתר.

מי שירצה גם לראות את בן-גוריון עצמו לבוש בכמה מן התלבושות, לצד הפעילות יוצגו תמונות שלו ממסעותיו בארץ ובעולם, לבוש באותם פריטים, וגם בכמה "תחפושות" אחרות: בלבוש בורמזי מסורתי, בחליפות מהודרות (אותן לבש רק כשהיה ממש חייב), חובש תרבוש תורכי, לבוש בחליפה צבאית, בבגדי החאקי המפורסמים ועוד.

מתי: יום חמישי, 21 במרץ, בין השעות 11:00-15:00

כמה: 15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר

לפרטים נוספים:בטלפון 08-6560469 ובאתר

פורים
פורים בצריף בן גוריון. צילום צביקה שמעיה

מה: אילת חוגגת פורים – בים וביבשה! ללא תשלום

ביום חמישי, 21.3, יתקיים הפנינג צבעוני ומלהיב לאורך שדירת התמרים עם הופעות של איתי לוי ולהקת טררם, מופע מחול של בית הספר לריקוד של שרית קפון, מופע סמבה סוחף של להקות קצב ברזילאיות, סדנאות, הפעלות, דמויות ענק ססגוניות והולכי קביים ומתחם הפעלה לקטנטנים.

ביום שישי, 22.3, יתקיים בשדרת התמרים שוק תוסס ובו דוכני אוכל, אמנות ויצירה.

על רקע כל אלה ישייטו במפרץ 300 מפרשיות במשט חגיגי לזכר הבנים צור מאיר ובי גבעתי, במהלך סוף השבוע כולו, בימים חמישי-שבת, 21-23.3.

מתי: 21-23 במרץ

כמה: ללא תשלום | פרטים באתר

פורים
פורים שמח באילת. צילום: דוברות עיריית אילת

העדלאידע של חולון

העדלאידע משנה את פניה ברוח הקרנבלים בעולם עם מספר שיא של 50 מיצגים אמנותיים מקוריים מעולמות הפנטזיה והדמיון. הסלבס המתנפחים עומר אדם, עדן בן זקן, נטע ברזילי וסטפאן, ממש כמו בריו: משאית הקרנבל –עם נגנים ורקדנים וגם… שרית חדד על התופים, הדראקטור -דרקון ענק מתפתל ומרהיב שלא נראה כמוהו, דינזואוריים וממוטה מעולמות אחרים דרקונים מספרד, פרפרי ענק ונשים ענקיות מסתוריות, מכונית מפוסלת, משאית תופי TAIKO מיצג ענק  מפסטיבל הברנינג מן בארצות הברית, קרנבל מקסיקני, קרנבל  ממתקים, קרנבל חדי הקרן, מסכות ותחפושות מרהיבות מעוגיפלצת ועד מלאכים, שטנים, תינוקות של במבה, אינסטגרם מלא גלאם וליצנים. וגם: ערוץ הופ! עם החברים האהובים סמי הכבאי, לולי, ומטוסי העל ג'ט אסטרה ודוני

מתי: יום חמישי, 21.3.19, החל מהשעה 12:00 לאורך הרחובות סוקולוב, הנשיאים וויצמן ועד פינת הרחובות ויצמן וגולומב

עדלאידע
העדלאידע של המדינה בחולון עיר הילדים. צילום – טל קישנבאום

פורים באופרה הישראלית

האופרה הישראלית תעלה בפורים את הפקות האופרה לילדים: "אליסה בארץ הפלאות" ו"מה עושות האילות".

'אליסה בארץ הפלאות'

גרסה אופראית משעשעת של "אליסה בארץ הפלאות" מאת  דוד זבה ע"פ הסיפור הקלאסי של לואיס קרול בהפקה בימתית מיוחדת לכל המשפחה בשפה העברית.  את ההפקה ביים גדי שכטר, וכמו בכל הפקות האופרה הישראלית היא משלבת תפאורה ותלבושות ססגוניים. במהלך האופרה יצטרפו הילדים למסעה הקסום של אליסה – הנופלת לבטן האדמה ומגלה שלל דמויות ססגוניות ובהן הארנב הלבן, הכובען המטורף, הזחל המוזר, החתול צ'שייר וכמובן מלכת הלבבות השאפתנית.

את הדמויות האהובות והמוכרות של הסיפור יגלמו וישירו בעברית סולני האופרה הישראלית: רינת גולדמן והדר עטרי בתפקיד אליסה, נמרוד גרינבוים ולירן קופל בתפקיד הארנב, ברכה קול ומאיה בקשטנסקי בתפקידי מלכת הלבבות והחתול צ'שייר, יאיר פולישוק ורועי סרוק בתפקידי הכובען והזחל, שירה רז, לימור אילן, אנסטסיה קלוואן, יעל לויטה, אלה וסילביצקי וגוני כנעני בתפקידי הציפורים והקלפים. המופע מלווה בפסנתר.

מתי: רביעי  20.3.19 בשעה 11:00 ובשעה 13:00

מחירי הכרטיסים: 65 ₪ | ניתן לרכוש בקופת האופרה הישראלית בטלפון 03-6927777 ובאתר האופרה הישראלית

אופרה לילדים
אופרה לילדים- אליסה בארץ הפלאות. צילום יוסי צבקר

מה עושות האיילות?

מופע המביא את קסם הילדות והנוסטלגיה לאופרה. במרכזו, שירי הילדות הנוסטלגיים שכתבו ע. הלל, לאה גולדברג, ומרים ילן שטקליס והלחינו יוני רכטר, נורית הירש, אריה לבנון, נעמי שמר, צביקה פיק ועוד רבים אחרים. הבמאית  שירית לי וייס המוסיקאי ערן זהבי יצרו תכנית מיוחדת שמביאה למרכז הבמה את השירים האהובים עליהם גדלנו, והם חלק מפסקול הילדות של כל ילדה וילד. ההפקה מפיחה חיים בדמויות שבמרכז השירים המוכרים: דני שהדמעות שלו בוכות מעצמן, מיכאל שהבטיח לבוא פעמיים ולא הגיע, הזברה שמסרבת להוריד את פיג'מתה, הסבון שלא הפסיק לבכות, אדון שוקו המשמח, מקהלה עליזה במיוחד, ילדה אחת שחולמת על כובע קסמים, יקינתון שלומד לפרוח בזמן והאיילות שבלילות. כולם נפגשים על במת האולם הקטן באופרה, במופע שמחבר בין הורים וילדים באמצעות השירים שכולם אוהבים, בהפקה מבוימת וצבעונית ובביצוע קסום של זמרות האופרה הישראלית. בהשתתפות סולניות האופרה הישראלית: טל ברגמן, טל גנור, יעל לויטה וענת צ'רני. בהשתתפות השחקן והזמר תום חודורוב ובליווי פסנתר.

מתי: חמישי  21.3.19 בשעה 11:00 שישי  22.3.19 בשעה 11:00

מחירי הכרטיסים: 65 ₪ | ניתן לרכוש בקופת האופרה הישראלית בטלפון 03-6927777 ובאתר האופרה הישראלית

האופרה הישראלית
האופרה הישראלית. מה עושות האיילות. צילום – יוסי צבקר

"חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית

"חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית מזמינה אתכם לחגיגת פורים מתובלת בשדות התבלינים בתאריכים 20-23.3.19 בין השעות 10:00-16:00.

סדנאות יצירה לפורים (10:00-15:00):

·         סדנת מרציפן- במהלך הסדנא ניצור מרציפן משקדים טבעיים. בעזרת פירות יבשים, קקאו וחליטות נצבע את המרציפן ונפסל ממנו ליצנים, חיות, פירות ועוד.

·         סדנת מסכות ורעשנים מתבלינים- נצבע מסכות ורעשנים בעזרת תבלינים, עשבי תיבול וקטניות. מחיר: סדנא בודדת 25 ₪, שתי סדנאות: 40 ₪

סיור בטרקטור לשדות התבלינים (11:00-14:00) ביום שבת בלבד:

נתחפש לחקלאים ונצא בעגלת הטרקטור לשדות התבלינים. נלמד על הגידולים השונים ונכין זר עשבי תיבול לייבוש בייתי.

משך הסיור: כ-45 דקות | מחיר: 30 ₪

טרקטורון
טיול בטרקטורון- חגיגת פורים בחוות דרך התבלינים. צילום: הדס ניצן

הכורכום שהתחפש לכמון – כתב חידה – ללא תשלום!

דפי צביעה לקטנטנים – ללא תשלום! במהלך כל היום:

·         משלוחי מנות מן הטבע – מגוון מארזים חגיגיים ובריאים.

·         מטבח טעימות עשיר- מגוון ענק של חלבות, טחינות מתובלות, לדר ממולא ועוד.

·         בית קפה- המגיש מאפים חמים מהטאבון, מרקים, קפה, חליטות ועוד (בשישי שבת בלבד)

·         דרך הבירה עם בירות ישראליות טריות והמלבי המפורסם שלנו (בשישי שבת בלבד).

סיור רגלי לשדות התבלינים (12:00) – ללא תשלום!

סיור מרתק בשדות התבלינים של החווה, בהנחיית מדריכי החווה. במהלך הסיור נכיר את החווה וההיסטוריה שלה, נעבור בין הגידולים השונים ונכיר את הסגולות הרפואיות והשימושים השונים שניתן להפיק מכל אחד מהצמחים.

שדות התבלינים
סיור בשדות התבלינים- פורים בחוות דרך התבלינים. צילום: הדס ניצן

הפעילויות יתקיימו בבית לחם הגלילית. טל' 04-9533405 ובאתר