כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

לבלות עם הילדים בקיץ: 5 הצעות שוות

מבילוי בעולם הים למסע אל טעמי העבר, מהתנסות בקרקס ועד לתערוכה עם ציורי נחום גוטמן והפנינג לקטנטנים. הקיץ מעולם לא היה לוהט יותר
רוצים לדרוך על ענבים בגת? (צילום: שאטרסטוק)

חופשת הקיץ כבר בעיצומה, וזה הזמן לאתגר את עצמנו ואת הילדים ולצבור חוויות חדשות ומרעננות. אספנו עבורכם אפשרויות בילוי מגוונות לכל המשפחה.

"סודות הים" מתגלים במוזיאון גן המדע

מכון דוידסון לחינוך מדעי מציג את תערוכת "סודות הים", בה נחשף מבט מעמיק אל העולם התת-ימי ואל יחסי הגומלין של בני האדם עם עולם הים.

בין המוצגים המרכזיים בתערוכה: ספינת ענק דו-קומתית, אקווריום משוכלל עם מיקרוסקופ שדרכו תוכלו להביט מקרוב בדגי "נמו" (שושנונים) ג'ירוסקופ להדמיית ניווט בים, סיפורם של המכתבים האבודים בבקבוקים והכול בשילוב עם פעילות יצירה, משחק והכרות עם עולם המדע המיועד לכל המשפחה.

השילוב של התערוכה עם תצוגת הקבע בגן המדע מאפשר לבלות בגן המדע שעות ארוכות, ולחקור ולגלות את המוצגים באופן עצמאי או להצטרף לסיורים מודרכים. אפשר גם להביא אוכל ושתייה מהבית, לתפוס ספסל או כר דשא נעים ולערוך פיקניק.

מתי? בחודש יולי: בימים א'-ה' ובשבתות מ-09:00 – 18:00; בימי שישי מ-09:00-14:00.

בחודש אוגוסט: בימים א'-ה' ובשבתות מ-09:00-21:00 ובימי שישי מ-09:00 -.14:00.

כמה? ילד (מגיל 5 עד 18): 35 שקלים. מבוגר: 40. כרטיס משפחתי (הורים +כל הילדים עד גיל 18 הרשומים בתעודת זהות): 150 שקלים. אזרח ותיק: 20 שקלים. הרוכשים כרטיסים דרך אתר מכון דוידסון יקבלו הנחה של 10% במחיר.

איפה: מוזיאון גן המדע במכון ויצמן למדע, רחובות.

לפרטים נוספים: באתר האינטרנט  או בטלפון: 08-9378300.

מתוך תערוכת "סודות הים" (צילום: נמרוד סונדרס)
מתוך תערוכת "סודות הים" (צילום: נמרוד סונדרס)

סדנאות וסיורים במוזיאון האדם והחי

בלב הפארק הלאומי ברמת גן נמצא מוזיאון האדם והחי, המזמין את כל המשפחה לחוויות ופעילויות בנושאים מגוונים. בין התערוכות המוצגות במוזיאון: חיות הפרא של נחום גוטמן וחברים, תשע נשמות – תערוכה חדשה על חיית הבית הנפוצה ביותר, עולם הדינוזאורים ועוד.

מתי? בימים א-ה' בין השעות 09:00 – 14:00. שבתות בין השעות 10:00 – 17:00.
כמה? ילד: 25 שקלים לכניסה למוזיאון + סיור. מבוגר: 26 שקלים.

איפה? מוזיאון האדם והחי, הפארק הלאומי, רמת גן.

לפרטים נוספים: באתר המוזיאון ובטלפון: 03-6315010

מתוך: בְּאֶרֶץ לוֹבֶּנְגוּלוּ מֶלֶךְ זוּלוּ של נחום גוטמן
מתוך: בְּאֶרֶץ לוֹבֶּנְגוּלוּ מֶלֶךְ זוּלוּ של נחום גוטמן

מרכז טיף טף בחולון חוגג שנתיים

"טיפ טף" הוא מרכז ייחודי להורים ולילדים, מלידה ועד גיל שלוש. המרכז מאפשר בילוי משותף, מהנה ואיכותי של הורים, תינוקות ופעוטות. מטרת המרכז לעודד  קשר ותקשורת איכותית ומהנה עם התינוקות והפעוטות, להעצים החוויה ההורית ואת ההתפתחות הרגשית והקוגניטיבית של הילדים ולתרום להתפתחותם העתידית. כעת המרכז מציין שנתיים לפתיחתו במסיבת יום הולדת ענקית. במהלך המסיבה יתקיימו פעילויות מוסיקליות בחצר הגדולה, דוכני יעוץ של צוות המדריכות, צילומי תמונות, דוכני מכירות של המשחקים האהובים על הקטנטנים, פופים ועוד.

בנוסף, יתקיימו במהלך הקיץ הצגות ופעילויות לקטנטנים.

מתי? ההפנינג יתקיים בימים ג'-ד' 26-27.7.16 בשעות 15:30 – 19:45.

כמה? כרטיס להורה וילד- 50 שקלים.  ילד/ מבוגר נוסף- 25 שקלים. רכישת כרטיסים מראש בלבד.

איפה? רחוב חנקין 109 (קמפוס חנקין), חולון

לפרטים נוספים: בעמוד הפייסבוק או בטלפון 072-2412888/999

מרכז טיף טף (צילום: יח"צ)
מרכז טיף טף (צילום: יח"צ)

בוצרים ענבים בחוות בל עופרי ברמת הגולן

החווה החקלאית–תיירותית בל עפרי ברמת הגולן עורכת לכל אורך חודש אוגוסט סדנאות לילדים בסימן בציר הענבים. הילדים מתנסים בהכנת יין על כל השלבים החל מבציר הענבים בכרם של ענבי שירז ועד לדריכת הענבים בגת בעזרת הרגליים, בדיוק כמו פעם. בתום התהליך נאספים כולם לשתיית יין התירוש שהוכן זה עתה.

בסדנה לאפיית לחם המשתתפים לומדים את כל רזי הכנת הקמח מאלומות חיטים: מסובבים את המורג על גרעיני החיטה- הדייש ומעיפים את המוץ בעזרת קלשון עץ. את הגרעינים טוחנים בעזרת אבני ריחיים ועם הקמח אופים בתנור חומר משוחזר לחם איכרים מעוטר בעשבי תיבול שלוקטו בגינת הירק.

החווה התיירותית "בל עפרי" כוללת בוסתני פרי, כרם יין, מטע זיתים, יקב "עין נשוט", מסעדה הבנויה סביב עצים ותיקים שממשיכים לצמוח בתוכה, פינת חי עם בעלי חיים שחלקם עברו שיקום לאחר תאונות, כשכולם משולבים בכפר משוחזר מתקופת התלמוד עם בית בד, גורן, גת, תנור אפיה מחימר ובארות מים. בחווה נחנך גן פסלים העוסקים בערכים המרכזיים של היהדות כמו פלורליזם, קדושת החיים, תרבות המחלוקת ועוד.

מתי?  בימים א'-ו' בין השעות 09:00 – 19:00 במהלך חודש אוגוסט.

כמה? 30 שקל לילד לסדנה ו-35 שקל למבוגרים לסיור וטעימות יינות וגבינות. ההשתתפות בתאום מראש

איפה? חוות בל עפרי בקדמת צבי שברמת הגולן.

לפרטים נוספים: בטלפון 052-8805026 ובעמוד הפייסבוק

דורכים בגת בחוות בל עפרי (צילום: יח"צ)
דורכים בגת בחוות בל עפרי (צילום: יח"צ)

סדנאות קרקס בקניון עיר ימים

במהלך חודשי הקיץ הלוהטים הקרקס מגיע לקניון עיר ימים עם סדנאות קרקס, יצירה ומופעים משתנים על רקע תפאורת קרקס צבעונית. כל יום שני ורביעי, יתקיימו פעילויות ומופעי קרקס שונים. בין הסדנאות: סדנת בלונאות ,סדנת ליצנות רחוב, סדנת ג'אגלינג ועוד.

בנוסף, בערבי יום ראשון קניון עיר ימים יהפוך לקולנוע פתוח, ומזמין אתכם ליהנות מהקרנות סרטים  לכל המשפחה על מסך ענק תחת כיפת השמיים.

מתי? הקרקס יתקיים בימי ב' וד', החל מה 25.7 ועד ה 24.8: הסדנאות יתקיימו בבקרים בין השעות 11:00 ל-14:00. מופעי קרקס יתקיימו בשעה 17:30 ויימשכו 45 דקות.

הסרטים יוקרנו בכל יום א', בשעה 20:00 עד תאריך 21.8.8 (ב-14.8 לא יוקרן סרט בעקבות צום ט' באב).

כמה? הכניסה חופשית.

איפה? בני ברמן 2, נתניה

לפרטים נוספים: באתר 

קרקס וסרטים בקניון עיר ימים (צילום: יח"צ)
קרקס וסרטים בקניון עיר ימים (צילום: יח"צ)