כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

מדריך פעילויות לקיץ לכל המשפחה

מפסטיבל כדורים פורחים דרך חגיגות 25 לגן החיות התנ"כי ועד משחק מציאות מדומה חדשני. המלצות לפעילויות משפחתיות לאורכה ולרוחבה של ישראל
פסטיבל כדורים פורחים
פסטיבל כדורים בצפון הנגב. צילום באדיבות סקיי טרק

צפון

טיול לילי בעיר רומית עתיקה, יריד אמנים הופעות ועוד – סקיתומרקט בית שאן

פסטיבל הקיץ הגדול של בית שאן חוזר! בימי חמישי בחודשים יולי אוגוסט רחבת הסראייה בעיר העתיקה תתמלא בכל טוב העיר: דוכני מזון עם מנות ממטבחי עמים שונים (גם ללא גלוטן), ארוחות שילדים אוהבים, אמנים מקומיים שיציגו את יצירות האמנות שהכינו בשנה האחרונה ותכשיטים מלאי חן ויופי, דוכני יצירה ומתקנים מתנפחים לילדים. הופעות רחוב יחכו בכל פינה ומאפרות יציירו ציורי פנים למשפחות המטיילות. במתחם כולו ינגנו DJ's נהדרים ובכל לילה הופעה סוחפת בסגנון אחר: פיאסטה לטינית עם לילה מלקוס וחגיגה ישראלית לצלילי ארץ ישראל השמחה עם שולה חן וגבי ברלין, להקת אוברטון שתחזיר את הביטלס להופעה אחת בעמק וחפלה מזרחית אותנטית עם להקת שפתיים. את הפסטיבל כולו ילוו מבשלות בוטיק וסיידרים להשלמת החגיגה.

הפסטיבל נמשך ממרכז העיר העתיקה אל הטיילת שמובילה לגן הלאומי בית שאן בו יתקיים בכל ערב המופע 'לילות שאן' – מופע אורקולי מרהיב המוקרן על העתיקות והשרידים של העיר הרומית ששכנה במקום לפני אלפי שנים – סקיתופוליס. המבקרים בגן הלאומי יצפו בסיפור העיר ואז יצאו לסיור מודרך לילי בגן הכולל הליכה ברחובות האבן המוארים של העיר העתיקה ויבקרו בבית המרחץ הרומי שם ישמעו על מנהגי הרחצה והבילוי שהיו שמורים לגברים בלבד ועל הטכנולוגיות בהן השתמשו כדי ליצור סאונת אדים אמיתית, בלי חשמל ובלי תנור מודרני. 'לילות שאן' הוא הפרוייקט הראשון בעולם שמאיר ומעיר לחיים שטחי חפירות ארכיאולוגיות תחת כיפת השמיים. במיוחד לכבוד הפסטיבל הוסיפה רכבת ישראל רכבות ליליות בקו רכבת העמק (בית שאן-חיפה) כך שיהיה אפשר להגיע לפסטיבל ולחזור בקלות רבה.

מתי: ימי חמישי, בין השעות 18:00 ל-23:00, יולי-אוגוסט 2018

איפה: רחבת הסראייה, העיר העתיקה בית שאן

לפרטים: בפייסבוק, עיריית בית שאן

הופעות בסקיתומרקט בבית שאן – צילום באדיבות עיריית בית שאן

קטיף עצמי בבוסתן עין זיוון

קטיף עצמי לכל המשפחה ועוד שלל פעילויות יחכו למבקרים ב"בוסתן בראשית בגולן", הממוקם בסמוך לקיבוץ עין זיוון שבגולן.

עונת הדובדבנים הקצרה כבר הסתיימה, אבל הבוסתן עוד ממשיך לעבוד, ומהלך חודש יולי יפעל בכל יום, ויציע קטיף עצמי של מגוון פירות קיץ מתוקים ועסיסיים, הישר מהעץ. בשלב הראשון יהיה ניתן לקטוף ולזלול פטל, אסנה, אוכמניות ונקטרינות. גם לאחר שאלה יסתיימו לא יחסר מה לקטוף, כאשר אגסים, שזיפים ותפוחים יחכו למבקרים על העצים.

בבוסתן תתקיים, מלבד הקטיף, תערוכת כלים חקלאים המלווים בהסברים כתובים על כל כלי ורכב חקלאי, סדנא להכנת פאי לילדים ולמבוגרים עם פרי שנקטף בכל עת, סדנת מבוגרים להכנת ליקר דובדבנים וסדנאות יצירה לילדים. תנובות הגולן יוצגו בדוכנים מגוונים, דוכני יין מיקבי הגולן, דוכן דבש מכוורת בגולן, כולל הסבר על תהליך יצור הדבש וטעימות ועוד דוכני תוצר הגליל-גולן. באי הבוסתן יוכלו להתרענן במתקנים מתנפחים והכנת בועות סבון לילדים שיהיה במקום, פינת חי עם מגוון חיות, פארק חבלים , טרקטורונים וקארטינג לילדים, טיולי קטיף על טרקטור ועגלה, ומגוון דוכני מזון. מקום קסום, נעים וכיפי לכל המשפחה. לא רחוק מעצי הפרי יש פינות ישיבה מוצלות ונעימות ועשרות ערסלים המפוזרים בין האורחים.

מחיר: מבוגר/ ילד  35 ₪ המחיר כולל כניסה לקטיף עצמי בשיטת "אכול כפי יכולתך", קניית פרי או סלסלות למילוי – בתשלום נוסף במקום. (חלק מהפעילויות מתקיימות רק בסופ"ש וכרוכות בתשלום)

מתי: במהלך חודש יולי. הבוסתן פתוח בימים א-ה בין השעות 9:00-17:00, בשישי ובשבת בין השעות 09:00-16:00.

לפרטים ולהזמנות: 04-6993610/12 או באתר

בוסתן עין זיוון. צילום: מאיה שגיא

דרום

כוכבים נופלים, תצפיות אסטרנומיה, הרפתקאות במדבר – קיץ של כוכבים במצפה רמון, סופי השבוע באוגוסט

ב-4 סופי השבוע הראשונים של חודש אוגוסט המרחב המדברי יתמלא בפעילויות ליליות לכל המשפחה: מתחם אסטרונומיה עם טלסקופים, תצפיות ירח וכוכבים, סרטים על כוכבים, טיולי שקיעה, ספארי עקרבים, הפנינג לילי מפתיע משובל יריד אמנים מקומיים ומופעי מוזיקה, הרצאות למבוגרים, פעילויות לילדים ועוד. בשעות היום אפשר יהיה לשכשך בבריכה ולקפוץ במתחם מתקנים מתנפחים לילדים, לצפות בשמיים דרך טלסקופ שמש מיוחד, לפגוש אלפקות, לצאת לסיור תיאטרלי בעתיקות שבטה, לחוות את מרחב הבריחה המדברי ולהנות משמי המדבר הבהירים.

בלילה, טלסקופים בכל מיני גדלים וסוגים יגיעו אל מצפה רמון, עזוז ובית השנטי במדבר, כדי לאפשר מפגש קרוב ככל האפשר עם גרמי השמיים ונצנוצי הכוכבים. מטיילים, זוגות, יחידים ומשפחות מוזמנים להגיע אל המתחם האסטרונומי, להשתרע על המחצלת ולהביט מעלה, עת שמי המדבר הנקיים יוארו בכוכבים.

מתי: 2-4, 9-11, 16-18, 23-25 באוגוסט

איפה? מצפה רמון והר הנגב: רובע דרכי הבשמים, שאנטי במדבר, עזוז

לפרטים: באתר   או בטלפון 073-3742022

מצפה רמון
מצפה רמון של כוכבים – צילום אירוס חיון

לילה בחאן במדבר עם הילדים: המלצה לטיול משפחתי במצפה רמון

פסטיבל כדורים פורחים בצפון הנגב

גם השנה, עמותת תיירות שקמה בשור מפיקה את אחד האירועים הצבעוניים והמצליחים בארץ – פסטיבל כדורים פורחים בינלאומי חוצה ישראל. במהלך ימי הפסטיבל, כ-16 כדורים פורחים מרהיבים וייחודיים יכסו את שמי צפון הנגב בחגיגה משפחתית מסעירה עם שלל פעילויות ומופעים מרהיבים.

לפסטיבל יגיעו טייסי כדורים פורחים מרחבי העולם, שיחברו לטייסים מקומיים וימריאו למטס כדורים פורחים מרהיב ויצבעו את השמיים בשלל צבעים. שיאו של הערב במופע NIGHT GLOW מרהיב, בו הכדורים מחוברים לקרקע ולצלילי מוסיקה קצבית נדלקת בהם אש בשלל צבעים – חוויה ייחודית ויוצאת דופן המרתקת את הקהל.

עם שחר יוכל הקהל לחזות בתהליך ניפוח כדורי הענק על גבי הקרקע והפרחתם לאוויר במפגן צבעוני ומרגש.

עם עליית הכדורים לשמיים, 2 צנחני BASEJUMPING שמגיעים לפסטיבל במיוחד מהולנד יקיימו צניחה עוצרת נשימה מגובה נמוך מכדור פורח מגובה של 120 מטר בלבד!

האירוע כולל גם לינת שטח חווייתית ופעילויות, בריכות שכשוך ודמויות שטח שישעשעו את הילדים.

מחיר: לאדם מעל גיל 3: 149 ₪. חבילה משפחתית 499 ₪ (4 כרטיסים: זוג+ שני ילדים). או 599 ( זוג + 3 ילדים) מחיר לתינוק/פעוט ( גילאים 0-3) 20 ₪. כל אדם מחוייב כרטיס כניסה.

הכרטיס כולל לינת שטח בפארק, צפייה במופעים ובמטס וכל הפעילויות. הכרטיס אינו כולל טיסה בכדור פורח.  מחירים מוזלים לוועדי עובדים, מנויי מטמון ותושבי האזור. (קיום המטס מותנה במזג האוויר).

מתי: 9-10 באוגוסט

איפה: גן לאומי פארק הבשור (אשכול) בצפון הנגב

לפרטים באתר 

פסטיבל אשדודאנס

פסטיבל אשדודאנס, הפסטיבל הבינלאומי למחול באשדוד, חוזר זו השנה השנייה ובמהלכו יעלו מופעי מחול ישראליים ובינלאומיים בהשתתפות להקות המחול המובילות בארץ ובעולם וכן זמרים ידועים שיופיעו בלייב ולצליליהם ירקדו אלפי רוקדים.

מופע הפתיחה של הפסטיבל הוא "רוקדים איינשטיין" – מופע מחווה שיצדיע לגדול הזמרים הישראליים – אריק איינשטיין בהשתתפות מיטב אמני ישראל עם עיבודים חדשים לשיריו, ובשילוב למעלה מ1000 רקדנים בכוריאוגרפיות מקוריות.

בין האמנים המשתתפים במופע: עמיר בניון, ארקדי דוכין, הראל סקעת, רותם כהן, קובי אפללו, רמי קליינשטיין, ספיר סבן, אדיר גץ, רפאל מירילא ועוד.

בהמשך הפסטיבל יתקיימו המופעים "צלצולי פעמונים" – מחווה לזמר המזרחי הוותיק בהנחיית גלית גיאת, עם רקדנים שיבצעו דואטים לצלילי 7 נגני אנדלוסיים בעיבודים למיטב הקלאסיקות של הזמר המזרחי.

להקת TODES מרוסיה, מלהקות המחול הטובות בעולם, תגיע לשני מופעים מרהיבים, אחד מהם כולל גם קטע מקורי במיוחד עבור הפסטיבל.

במופע "הצל שלו ואני" תציג להקת "צבעי מחול חדרה" מופע חדשני המבוסס על שיריו של יהודה פוליקר, המופע "על גלגלים" יראה שגם על כיסאות גלגלים רקדנים נשארים רקדנים, להקת טיפקס תגיע להרים את הקהל ועוד.

מופע הנעילה של פסטיבל – "מקודשת" הוא מופע רב תחומי המבוסס על סיפור סינדרלה, לצלילי השירים הגדולים של שלומי שבת.

בנוסף, יתקיימו בימי הפסטיבל הרקדות פתוחות לקהל, ללא תשלום, בהן אלפי משתתפים ירקדו לצלילי זמרים מוכרים כמו קובי אפללו, רון שובל, אביבה אבידן, רותם כהן, סגיב כהן ודורון מזר.

מתי: 30/7-2/8

איפה? באשדוד

לפרטים באתר

 

לא רק עמידה על הראש – סדנאות יוגה משפחתיות וחדר סודות בצריף בן-גוריון

עמידה על הראש היא כבר כמעט בגדר חובה כשמבקרים בצריף בן-גוריון בשדה בוקר, בעיקר אל מול הפסל המפורסם המציג את ראש הממשלה הראשון של ישראל עושה זאת בעצמו, ממש כפי שהיה עושה מדי יום. אבל בקיץ הקרוב, מדריכי יוגה מקצועיים יראו למבקרים עוד תרגילים רבים שאפשר לתרגל באתר.

בימי חמישי, יפתח צריף בן-גוריון במיוחד בין השעות 17:30-19:30 לתרגול יוגה משפחתי. יחד עם הבריזה הנעימה של תחילת הערב, והשמש שיורדת אט אט אל מול נופי המדבר, זו התפאורה המושלמת לתרגול יוגה קליל, שבו ממש ניתן לדמיין לרגע גם את בן-גוריון מתרגל במזרון ליד.

בנוסף, המבקרים באתר יוכלו להיכנס לחדר הסודות של בן-גוריון, ולנסות לגלות מחדש דברים שהחביא ראש הממשלה הראשון של ישראל.

מה הסתיר דוד בן-גוריון מעיני הציבור? אילו סודות מדינה הוחבאו בחדרו הסודי? והאם כל האמת תצא אל האור הקיץ?

מחיר: 15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר. ההשתתפות בחדר הסודות בתשלום נוסף.

מתי: סדנאות היוגה יתקיימו מדי יום חמישי בשעות 17:30-19:30 בתאריכים 26/7-24/8. חדר הסודות מדי יום שישי בשעות 11:00,12:00,13:00 בתאריכים 27/7-25/8.

שעות פתיחה של האתר: ראשון עד חמישי 8:30-16:00, שישי וערבי חג 8:30-14:00, שבת 10:00-16:00

יש להגיע עד שעה לפני הסגירה.

איפה: צריף בן-גוריון בקיבוץ שדה בוקר

לפרטים נוספים באתר או בטלפון 08-6560469

קיץ בצריף בן-גוריון. צילום: חנן אפשטיין

פסטיבל קיץ באילת!

בקיץ הקרוב יחגגו הנופשים בעיר אילת בשפע אדיר של חוויות, מופעים והפעלות לכל המשפחה, במגוון מתחמי בילוי ופנאי הפזורים בעיר ובחופיה – והכל ללא תשלום!

מידי ראשון ורביעי בשעה 20:30 ינעימו הרכבים מוסיקליים מקומיים במוסיקה בטיילת. בימים שני ורביעי בשעה 19:00 תתקיים יוגה בשקיעה – במים ובטיילת ומידי יום שלישי, מול מוזיאון אילת, יציגו אמני אילת את עבודותיהם בשוק ססגוני ויצירתי.

בנוסף, יתקיימו הופעות של אמנים מובילים. על הבמה בטיילת מול הים, יופיעו מרסדס בנד, איפה הילד, פול טראנק וטונה, במתחם מלא הפעלות ודוכני אוכל של המסעדות  אחלה, מבשלה, עומר'ס וקולוניה ב- 4-5 ביולי.

אמיר דדון יופיע במזרקה המוסיקלית ועידן חביב יופיע באבניו ביץ' לצד קבלת שבת בחוף הדקל בסופ"ש של אהבה ב- 26-28 ביולי. עוד יופיעו ירמי קפלן במופע אקוסטי באבניו ביץ' ואלון אולארצ'יק, גם הוא במופע אקוסטי, בניין ביץ'.

מסיבת מים לילדים תתקיים במזרקה המוזיקלית עם מופע מצחיק וסוחף של אודי ואביעד, בחוף הדקל ובחוף אבניו ביץ' יתקיימו קבלות שבת שהן מסיבה עם הרכבי DJ  מוכרים מהארץ ובפארק קנדה תתקיים מסיבת מים משפריצה ומגניבה עם מופע של כח פיג'י מערוץ דיסני ג'וניור.

עוד יהיו מסיבות מים, סרטים לכל המשפחה ושלל חוויות, הפעלות ומופעים – והכל חינם!

מתי: יולי ואוגוסט

איפה: ברחבי אילת

לפרטים:באתר ובאפליקציה אילת +

מזרקה מוסיקלית באילת. צילום:יהודה בן יתח

מרכז

אדמה, רוח, מים ואש – ארבעת היסודות מככבים בקיץ בפארק נאות קדומים

ארבעת יסודות הטבע יגיעו הקיץ לפארק נאות קדומים לסדרת סיורים מרתקים בנופי התנ"ך, שיתקיימו מדי יום חמישי בשעות אחה"צ.

בעקבות האדמה לומדים לבנות בלבני בוץ, נפגשים עם הקדרית, שתחשוף את נפלאות ה"חומר" ותדגים עבודה על אובניים ואת השלבים ביצירת כלים ועוד.

יחד עם הרוח מטיילים בעקבות צמחי הבושם שחום הקיץ משחרר את ריחם לאוויר הפתוח, מכינים שקית צמחי בושם או קטורת טבעית ופעמוני רוח מחומרים מן הטבע.

הסיור השלישי מתמקד בנוזל החיים  – המים. בסיור זורמים בין מקורות מים שונים ומתקנים חקלאים קדומים הפועלים בכוח המים, מתנסים בהעלאת מים ונשיאתם ובונים מכשיר פשוט מחפצים ממוחזרים וחומרים מהטבע, בעזרתם מעבירים את המים תהליך טיהור וניקוי.

הסיור האחרון יעסוק באש ובו מכירים חומרי בעירה מהטבע ומתנסים בשיטות הדלקת אש בעולם הקדום. פוגשים בנפח ברזל שהאש היא מקור האנרגיה שלו ליצירת כלים מברזל, ולסיום, יוצרים עששית מחומרים ממוחזרים.

מחיר: 40 ₪ (תשלום מגיל 4 ומעלה)

מתי?   "אמא אדמה" – 5.7.2018, כ"ב בתמוז | 2.8.2018, כ"א באב

"עושים רוח" –  12.7.2018, כ"ט בתמוז | 9.8.2018, כ"ח באב

"עולם המים" – 19.7.2018, ז' באב | 16.8.2018, ה' באלול

"כוח האש" – 26.7.2018, י"ד באב | 23.8.2018, י"ב באלול

הסיורים יחלו בשעה 17:00 וימשכו כשעתיים וחצי. ההשתתפות בהרשמה מראש בלבד

איפה? פארק נאות קדומים

לפרטים: 08-9770770 ובאתר

קיץ בנאות קדומים. צילום: אלדד מאסטרו

מסיבת גן –  25 שנים לגן החיות התנ"כי

גן החיות התנ"כי חוגג 25 שנה, ומציע למבקרים קיץ מלא בחגיגות ואירועים מיוחדים, עם הופעות מוזיקה חיה, תערוכות מיוחדות, סיורי קיץ חדשים ועוד שלל פעילויות שימתינו למבקרים בעיקר בשעות אחה"צ, הערב ואפילו הלילה.

סיורים אחר הצהריים: המבקרים יוכלו להצטרף לשני סיורים חדשים שיתקיימו לראשונה השנה.

בסיור "וטרינרים צעירים" יוצאים לביקור מרתק במרפאת הגן, ובדרך מגלים כיצד מטפלים בנחשים ארסיים וכיצד מחסנים את הפינגווינים. במרפאת הגן, בה נערכים הניתוחים והטיפולים, מגלים ביחד את נפלאות הווטרינריה – מניתוח תמונות רנטגן ועד החייאות וטיפולים לבעלי החיים, מהצב ועד הפיל.

בסיור "אימון, העשרה ומה שביניהם" לומדים כיצד יוצרים את משחקי ההעשרה בגן וכיצד מאמנים בעלי חיים, מקנגורו ועד פילים. לאחר מכן יוצאים לסיור בגן בו מגישים את ההעשרות לבעלי החיים וצופים באימון מרתק של פילים, טורפים ואחרים.

מוזיקה חיה: יאיר קלינגר, אחד המלחינים הבולטים במוזיקה הישראלית, אחראי על הניהול המוזיקלי, העיבודים וההנחיה של המופע "שרים בגן" ו"קונצרט בין ערביים" של סימפונט רעננה, ביצירות קלאסיות מוכרות ואהובות, לכל המשפחה.

תערוכות: לא פחות מ-3 תערוכות חדשות יחכו למבקרים בקיץ – תערוכת "היחמורים חוזרים להרי ירושלים", תערוכת "ילדות בגן החיות" ותערוכת "מטפלים, בעלי חיים ומה שביניהם".

תחרות צילום: "רגעים מרגשים בגן החיות" – אורחי הגן לאורך השנים מוזמנים להעביר תמונות שצילמו בגן החיות ב-25 השנים האחרונות. הזוכים במקומות הראשונים יזכו בכרטיסי טיסה לאירופה, מצלמה מקצועית ומנוי משפחתי לגן החיות.

מחיר: ילד (גיל 3-18) 44 ₪, מבוגר 58 ₪. כל הפעילויות כלולות בכרטיס הכניסה לגן, פרט לסיורים שהם בתשלום נפרד, בהרשמה מראש בלבד בטלפון 02-6750116

מתי: במהלך יולי ואוגוסט, ימים א'-ה' 9:00-19:00, יום ו' 9:00-16:30 שבת 10:00-18:00

איפה: גן החיות התנ"כי, דרך אהרון שולוב 1, ירושלים

לפרטים: 02-6750111 ובאתר

גן החיות התנכ"י
מטפלים בעלי חיים ומה שביניהם צילום צוריאל פנש

משחק מלחמה במציאות מדומה – Tower-Tag, רחובות!

השנה היא 2158, האנושות הצליחה לפרוץ את גבולות שביל החלב ועברה להקים מושבות בגלקסיות רחוקות. צוות עילית יצא אל אחד הכוכבים המרוחקים לבדוק אפשרויות לקיום חיים חדשים, שם הוא נתקל ביצורים מתכתיים ערמומיים שמאיימים להרוס את החגיגה. כדי להצליח במשימתם, צוות העילית יצטרך להביס את הרובוטים בעולמם שלהם – עולם המגדלים. כאן מתחיל המשחק שנקרא Tower-Tag – משחק מציאות מדומה מרובה משתתפים שמשחקים יחד ונגד אחד השני באותו משחק – עד ששה שחקנים בו זמנית. בדומה למשחקי לייזר-טאג ולייזר-קווסט שהיו נפוצים בישראל באמצע שנות ה-90, גם בטאוור-טאג חברי שתי הקבוצות משחקים אחת נגד השניה, אך כאן נגמר הדמיון. השחקנים נפרדים מחברי הקבוצה שנמצאים לידם בחדר המשחק, לובשים את קסדות ה-VR, ובפעם הבאה שייפגשו זה יהיה בתוך עולם אחר שם הם הופכים לדמויות על לוח משחק ענק – גדול פי 100 משטח המרחב שבו בפועל הם נמצאים במציאות, למשחק יריות בלייזר, קבוצה נגד קבוצה. המשחק מעודד אסטרטגיה קבוצתית, שיתוף פעולה, שימוש במפות שונות, סיוע בהגנה על שותפים למשחק ועוד.

מתי: כל יום, מ 09:00 ועד 01:00, בתיאום מראש.

איפה: המנוף 4, רחובות

לפרטים באתר

מציאות מדומה
טאוור טאג רחובות. צילום: ארתור ארונוב