כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

איזו בריכה כדאי לקנות לקטנטנים ?

הקיץ הגיע ואיתו גם עולם של בריכות ביתיות, מתקני מים, גלגלים ועוד. איך תשמרו על בטיחות הילדים וכיצד תבחרו נכון את המתנפחים?
בריכת מים,
טובלים במים בקיץ. צילום: באדיבות אינטקס

בחצר הביתית, במפרסת, בבריכה או בחוף הים – תמצאו מתנפח, מגלישה, מצופים או גלגל ים בצורת כריש. מדי עונה, עולם המתנפחים תופס תאוצה ואליו מתווספים שלל שדרוגים ודאדג'טים, שהופכים אותו לאטרקציה של ממש. "כיום אפשר למצוא אפילו מתקני מים גדולים שמשלבים כמה אטרקציות במוצר אחד", מסביר שגיא מנצור, מנהל חנות עידן 2000 רחובות. "אם בעבר מחירם היה גבוה הרי שכיום הם נגישים לכל כיס וגם כאן יש גאדג'טים הן לילדים והן למבוגרים."

בזמן שהילדים מחפשים תעסוקה בחופש הגדול המתנפחים הגדולים כדוגמת הבריכות הביתיות השכשוכיות או בלקסיקון המקצועי בריכת גלידה הן פתרון זול ויעיל. פנינו לשגיא מנצור, כדי לעשות לנו סדר בתורת המתנפחים:

עולם המתנפחים נחחלק לכמה סוגים:

המתנפחים למשחק ושחיה: כדוגמת גלגלי ים שגם הם מגיעים בצורות שונות, מתנפחים שניתן לשוט עליהם החל מסל למשחק על המים דרך מתקן מתנפח בצורת אופנוע ים ועד לסירה גדולה. מחירם יכול לנוע משקלים בודדים למצופים למשל.

בריכות השחיה המתנפחות: הבריכה הפשוטה ביותר הינה השכשוכית היא יכולה להגיע בצורת מלבן או מעגל לרוב העומק המקסימאלי הינו 40 ס"מ מתנפחת בקלות וכן גם ניידת. בקטגוריה זו ישנן גם בריכות גדולות ועמוקות יותר עם שפה מתנפחת המתאימות לחצר שיכולות להגיע גם לקוטר של 2 מטרים. הבריכות הפושטות לקטנטנים מחירם מתחיל ב 30 שקלים ועד לבריכה גדולה שיכולה לעלות כ 800 שקלים.

מתקני המים המתנפחים: המשלבים מספר משחקים לצד הבריכה, כדוגמת מגלשת מים שיורדת לתוך הבריכה, מזרקה שמשפריצה מים במגוון עיצובים.

גאדג'טים: החל מג'קוזי מתנפח ששומר על החום ועד למתקנים לבריכת כדוגמת ציידנית לבירות שצפה על המים.

בריכה מתנפחת
בריכה מתנפחת
ג'קוזי מתנפח
ג'קוזי מתנפח ברשת הצעצועים עידן 2000 נתיבות מחיר : 3500שקלים. צילום: יח"צ
צילום: באדיבות אינטקס

 

איך מנפחים?

תלוי במוצר אם מדובר בבריכת שחיה קטנה או אביזר למים ניתן לנפח עצמאית ואילו אם מדובר במוצר גדול יותר אפשר להשתמש במשאבה.

האם מותר לשים במרפסת?

השאלה הזו עולה ולא פעם בעקבות מקרים של קריסת מרפסות. חשוב לציין כי בהחלטה כזו יש להתייעץ עם יועץ בטיחות מהנדס בניין או קבלן מבצע שבנה את הפרויקט. הסיבה לכך כי יש העמסה מסוימת למטר מרובע שמרפסת יכולה לשאת לכן חשוב מאוד להתייעץ עם מומחה מקצועי ואמין.

חשמלי או רגיל?

משאבה רגילה מספר יתרונות הן מבחינת המחיר שלה נע סביב ה 50 שקלים וזה גם תורם לכושר הגופני. מצד שני משאבה חשמלית נועדה לניפוח בריכות מעל 2 מטר קוטר ומתקני מים גדולים יותר. מצריכה מקור חשמל ויתרון נוסף כי ישנן משאבות חשמליות אשר לא רק מנפחות אלא עובדות גם בכיוון ההפוך ומוציאות אוויר – יתרון כאשר מדובר במוצר גדול אותו נרצה לקפל לקראת עונת החורף.

איך מקפלים?

קודם כל משחררים את האוויר מהמתקן בין אם באופן עצמאי ובין אם באמצעות משאבה חשמלית. לפני שמאחסנים בארון או במחסן, רצוי לנקות את המתקן באמצעות אקונומיקה ולאפשר לו להתייבש במשך 24 שעות. על מנת למנוע הדבקות של הגומי ניתן לפזר עליו טאלק.

איך מאחסנים?

חשוב לאחסן במקום מוצל. בין אם מדובר במחסן, ארון שירות או מסתור כביסה. כמו כל חומר גומי תנאי אקלים קרירים ומוצלים יטיבו עימו.

אז איך תשמרו על בטיחות הילדים?

ראשית כל שוב נזכיר כי בזמן שהילדים שוחים ומשחקים בבריכה חייב להיות מבוגר שישגיח ולא רק שיהיה בסביבה. לא עוזבים ילד/ה לבד במים בין אם מדובר בבריכה קטנה בריכה אולימפית או דלי מים. בנוסף, הקפידו לתת לילדים אביזרים בטיחות כמו מצופים, גלגלי ים וכיו"ב. עלותם נאמדת בשקלים בודדים בלבד והם יכולים להציל חיים.

גלגלי ים לילדים
גלגלי ים אינטקס