כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

המדריך לבחירת בית יולדות

מתלבטת באיזה בית יולדת ללדת? הדולה קארין שוחט-לוי עם 7 טיפים שיקלו עלייך את הבחירה
האם בית היולדות תואם את האוריינטציה שלך ללידה? (צילום: פוטוליה)

לכל אישה יש את הזכות לבחון ולבחור את בית היולדות המתאים לה, ללא קשר למקום מגורים או השתייכות לקופת חולים. חופש הבחירה יצר תחרות בין בתי החולים שפועלת לטובתנו. אנו רואות היום יותר ויותר הקשבה לצרכיהן של היולדות, דאגה לרווחתן ורצון לספק להן מענה מקצועי יחד עם חווית לידה טובה. לאור המבחר, ריכזתי עבורך מספר עצות שיעזרו לך בבחירת בית היולדות המתאים לך:

סיור מוקדם בבית היולדות

להשתתפות בסיור בבית יולדות יש משמעות כפולה. הראשונה, לאלו שטרם החליטו היכן הן רוצות ללדת, זוהי הזדמנות לראות את המחלקות והחדרים, לשמוע ממנחת הסיור על נהלים ותהליכים ספציפיים בהקשר של לידה, לשאול שאלות שחשובות להן ובגדול פשוט "להרגיש את המקום". לאלו שכבר החליטו היכן הן ילדו, עדיין חשוב לבקר במקום לפני, לראות אותו, להפוך את הזר למוכר ובכך להפחית את החרדה ואי הוודאות בזמן אמת.

נוחות וקרבה למקום מגורים

כן, גם זה חשוב, ובמיוחד אם זו לא לידה ראשונה ויש לך בבית ילדים נוספים שיצריכו נסיעות של בן/בת זוגך מהבית לבית החולים בתדירות גבוהה. חשיבות קרבת בית החולים נכונה גם לנשים בעלות היסטוריה של לידות מהירות שיתכן וממילא לא יספיקו להגיע לבית יולדות מרוחק יותר.

אוריינטציה לתוכנית הלידה שלך

במהלך ההריון תחשפי למידע רב בנושא לידה וקרוב לוודאי שיחד עם בן/בת זוגך תגבשו תוכנית לידה הנכונה לכם. בבואכם לסיור בבית היולדות בחנו את נהלי המקום, מידת גמישותו של הצוות, ומידת התאמתו לתוכנית הלידה שלכם. אם חשובה לכם לידה טבעית, נכון יהיה לגשת לבית יולדות שידוע בפתיחותו ללידות טבעיות ועם כמה שפחות התערבויות. בידקו האם יש חדרי לידה טבעיים, כמה, ומה נוהל הכניסה אליהם.

אפשרות לאפס הפרדה

במידה ואת מעוניינת להישאר עם התינוק מיד לאחר הלידה ולכל אורך האשפוז, בדקי האם בית היולדות מציע אפס הפרדה מהתינוק לאחר הלידה ובמה זה תלוי.

פגיית בית החולים

סעיף זה רלוונטי לנשים אשר צפויה להן לידה מוקדמת בסבירות גבוהה. זה יכול לקרות מסיבות שונות כגון הריון מרובה עוברים, סוכרת הריון ועוד. במקרה כזה מומלץ לבחון את הפגייה בבית החולים בו אתן מתכננות ללדת.

מלונית

שיקול חשוב למי שמעוניינת לעבור את הימים הראשונים במלונית. שימו לב שלא לכל בתי היולדות יש מלונית.

לדעת לסנן

לאורך ההריון את תשמעי קולות מכל מיני כיוונים שיגידו לך איפה הכי כדאי ללדת ולאיזה בית חולים ממש לא להתקרב. הקשיבי לעצמך וסמכי על האינסטינקטים שלך. זה יהיה נכון בהקשבה לגופך ובהחלטות שתקבלי לגביו, וזה יהיה נכון גם בבחירת בית היולדות שלך. בכל בית יולדות את תמצאי נשים מרוצות יותר ופחות, מיילדות חייכניות יותר וחייכניות פחות. את מי את תפגשי ברגע האמת לא ניתן לצפות מראש, וכן, גם מזל מעורב בתהליך. הגעה עם אנרגיות חיוביות ואמונה ביכולותיו של הצוות הרפואי הן מפתח לחווית לידה טובה. טוב מביא לטוב וזו המחשבה שאיתה כדאי לך לחדר הלידה שלך.

הכותבת היא דולה תומכת לידה

עדיין מתלבטת איפה ללדת? בואי להשוות בין בתי היולדות