כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

טסה בשביל שניים

לנפוש לפני הלידה בפעם האחרונה בתור זוג בלבד, נסיעות עבודה לחו"ל במהלך ההריון או סתם לנקות את הראש עם חברות. מה מותר וממה ממש מומלץ להימנע? המדריך לממריאה ההריונית

כל אחד שמח לקחת ברייק מהשגרה ולנפוש ביעד בחו"ל, אם זה ספורט אקסטרים, בטן גב ליד המים או טיול אורבני מפנק. גם להריוניות, ואולי אפילו בעיקר להן, מגיע להתפנק קצת, לקחת פסק זמן ולשים את עצמן במרכז לפני שעולל חדש מצטרף למשפחה, ולצאת לחופשה עם בן/ בת הזוג, חברה ואפילו בקטע משפחתי עם הילדים. אם ההיריון שלך תקין וללא סיבוכים אין סיבה שלא תיהני מכך.

הריונית יכולה לטוס עד ארבעה שבועות לפני תאריך הלידה המשוער אם מצבה הבריאותי תקין ואין סיבוכי היריון או בעיות רפואיות אחרות. טיסה לא מומלצת לנשים עם עבר של לידות מוקדמות, סוכרת לא מאוזנת, יתר לחץ דם בהריון, אי ספיקה של צוואר הרחם, חשד להפלה, אירועי קרישה/תסחיפים או סיבוכי שִליה.

השליש השני נחשב לזמן האידיאלי לטיול. התקופה הזאת מגיעה לאחר השלב הקריטי שבו מתפתחים רוב איברי התינוק. בשליש השני להיריון ההרגשה הכללית כבר משתפרת וכך ניתן גם ליהנות הרבה יותר.

החל מהשבוע ה-28 להריון מומלץ לארוז את מסמכי מעקב ההיריון וכמובן להצטייד בפוליסת ביטוח נסיעות הכוללת כיסוי מיוחד להריון. חברות התעופה נוטות לבטח עד השבוע ה-32. ומה לגבי היעד? מומלץ להימנע ממדינות עולם שלישי שמצריכות קבלת חיסונים בטרם הנסיעה ובכל מקרה התייעצי עם הרופא שלך לפני שאת מזמינה את הכרטיסים לכל יעד.

 

תעופי על זה

על אף שבטוח לטוס בהיריון, מתרחשים במהלכו שינויים פיזיולוגיים שעלולים להעלות את הסיכוי לבעיות במהלך הטיסה כמו החמרה בבחילות והקאות יתר, נפיחות ברגליים עקב צבירת נוזלים, וגודש ותחושת אף סתום היכולים לגרום לאי נוחות בעת שינויים בלחצים במהלך הטיסה. השתדלי להזמין מושב ליד המעבר כדי שתוכלי להתרווח וגם ללכת לשירותים. אם יש לטיסה שלך חניית ביניים נסי לתכנן זמן לנוח.

במהלך הטיסה מומלץ לא להדק את חגורת המושב יתר על המידה ולהניחה בנקודה גבוהה יותר על הבטן או נמוכה באזור האגן. לבשי בגדים לא צמודים שאת יכולה להוריד בקלות אם חם לך. מומלץ ללבוש גרביים תומכים כדי לסייע בזרימת הדם ולמנוע בצקת ברגליים במהלך הטיסה. כדאי גם לעסות מידי פעם את הרגליים בשילוב עם הליכות קצרות בעיקר אם מדובר בטיסה ארוכה. כדאי גם לשתות הרבה מים ולהימנע ממשקאות מוגזים. לתא הנוסעים מוזרם אויר יבש, ולאישה בהריון יש סיכוי גבוה יותר להתייבש ולכן כדאי לדאוג שתהיה בגוף כמות גבוהה של נוזלים. מומלץ לארוז לטיסה גם נשנושים, מסטיקים ותרופה נגד צרבות או בחילות.

לונדון, היער השחור או קרוז בסקנדינביה, זה לא באמת משנה, העיקר שהטיול ישמש אותך למנוחה וצבירת זיכרונות לפני הלידה. טיסה נעימה!