כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

כך תבחרו נכון את המטפלת

מחפשים מטפלת טובה לילדכם? הנה כל מה שצריך לדעת ונורות אדומות לשים לב אליהן. טיפים לראיון למטפלת חדשה
כך תבחרו מטפלת נכון. אילוסטרציה: שאטרסטוק

דנה, אמא לאלון בן ה-4 ומאיה בת ה-2, קיבלה טלפון של מטפלת מחברה שלה בליווי המלצה חמה: "היא נהדרת ואחראית, את חייבת לדבר איתה, היא תעזור לך אחר הצהרים עם הילדים". דנה שמחה כל כך כי היא זקוקה להמון עזרה בשעות אחר הצהרים עם הוצאה מהמסגרות, ארוחת ערב, מקלחות והשכבות והיא התקשרה מיד למטפלת המיועדת לקבוע פגישת היכרות.

בפגישת ההיכרות הראשונה היה חיבור מיידי בין דנה והילדים לבין המטפלת והן קבעו להתחיל לעבוד ביום למחרת. אבל באותו ערב דנה קיבלה הודעה מהמטפלת ובה רשום: "אני ממש מצטערת אבל אני עמוסה בלימודים ולא אוכל להגיע מחר. ויש לך משפחה מדהימה אבל אני לא יכולה להתחיל לעבוד אתכם כי פשוט אין לי זמן".

דנה ממש התאכזבה וגם הילדים. היא תכננה כבר את כל השבוע שלה וכעת נאלצת להתחיל את תהליך חיפוש המטפלת מהתחלה.

כדי שלא יקרה לכם מה שקרה לדנה, לפניכם טיפים איך לראיין את המטפלת הבאה ומה כדאי מאוד לשים לב אליו.

כך תראיינו מטפלת בפגישת ההיכרות הראשונה

מיקום פגישת ההיכרות בבית
פגישת היכרות ראשונה עם המטפלת צריכה להיות בבית שלכם, בסביבה הטבעית של ההורים והילדים. המטפלת נכנסת לחייכם, עובדת בביתכם, ולכן חשוב שתראה את סביבת העבודה, תתרשם מהאווירה ותרגיש את המשפחה כמה שיותר מקרוב.

קיום פגישת ההיכרות יחד עם הילדים

על מנת לדעת אם המטפלת באמת מתאימה, חובה לבחון את האינטראקציה שלה עם הילדים. אמנם החשיפה המוקדמת לילדים לא אופטימלית אבל בהחלט הכרחית. סמכו על הילדים שלכם ועל שיקול הדעת שלהם. הם ידעו להגיד בצורה הכי פשוטה אם המטפלת מתאימה להם או לא.

אורך פגישת ההיכרות כחצי שעה עד שעה

פגישת ההיכרות נועדה לבדוק התאמה בין המטפלת לבין המשפחה. אין צורך להאריך אותה יותר משעה. כל הורה יכול להגיע למסקנה חיובית או שלילית כבר בדקות הראשונות. חשוב לציין, כי פגישת ההיכרות אינה באה במקום יום ניסיון או חפיפה וכי חשוב בפגישה הבאה לבלות יחדיו ולהעביר את כל המידע הנדרש לטיפול טוב בילדים.

בקשת המלצה מתעסוקה קודמת

חשוב לקבל המלצה ממעסיק קודם כלשהו, גם אם אינו בתחום הטיפול בילדים. המלצה ממעסיק אחר נותנת חוות דעת נוספת ואף לפעמים מעלה פרטים שכדאי לבדוק בפגישה עצמה. חשוב לשאול לגבי איחורים, אורח רוח והתנהלות כללית בעת העבודה. השתדלו לבדוק את ההמלצה טרם הגעתה של המטפלת לפגישת ההיכרות.

לא להתנהל בפזיזות

לעיתים הורים כל כך נואשים למצוא מטפלת מתאימה עד כי שוכחים שזהו תהליך שמצריך הרבה סבלנות. חשוב לקחת את הזמן משיחת הטלפון הראשונה ועד התחלת העבודה עם המטפלת. בשיחת הטלפון הראשונה קבעו יום ושעה לפגישת היכרות ראשונה, שתתקיים בערך 2-4 ימים לאחר מכן. לאחר פגישת ההיכרות, קבעו התחלת עבודה רק בשבוע שאחריו. לפעמים פזיזות מסנוורת אותנו ולא נותנת לנו לראות את חוסר ההתאמה. קחו את הזמן, התייעצו ביניכם ועם הילדים, ותחליטו בשלווה ובנחת מה מתאים לכולם.

תיאום ציפיות ברור

הטיפ הכי חשוב, מכל מה שרשום, הוא זה! הכי חשוב לעשות תיאום ציפיות מאוד ברור עם המטפלת בפגישה הראשונה. חשוב שהיא תדע בדיוק מה מצפים ממנה לעשות, בין אם זה לאסוף את הילדים ברגל מהמסגרות במרחק של 20 דקות הליכה, ובין אם זה הכנת ארוחות ערב ועזרה במקלחות. כדאי להגיע מוכנים לפגישה עם רשימה של בקשות/דרישות ולהסביר בדיוק ובמפורש מה מהלך היום שתרצו שיהיה לילדים. בצורה כזו, תוכלו להמשיך את ההתקשרות עם המטפלת בצורה טובה ובלי אי נעימויות.

שכר

מצורפת טבלת שכר (בעמוד האחרון) המחושב לפי סוג המשרה, שעות העבודה ומספר הילדים שדורשים טיפול. טבלה זו היא בגדר המלצה בלבד ונבנתה על פי הבנת שוק המטפלות בשנת 2018. כדאי לפעול בתחומי הטבלה כיוון שאין צורך לשלם יותר או פחות מהמקובל בשוק. שכר נמוך מהמקובל ייגרום לעזיבה מוקדמת של המטפלת, ושכר גבוהה מהמקובל יימשוך מטפלות לא מתאימות.

להקשיב לאינטואיציות

אתם ההורים יודעים מה הכי טוב לילדים שלהם ולכן הקשיבו לאינטואיציות שלכם. 99% מהפעמים תגיעו למסקנות הנכונות ביותר עבור המשפחה שלכם. אם יש רגש של ספק בסוף פגישת ההיכרות, בצעו בדיקות נוספות כגון כניסה לפרופיל הפייסבוק של המטפלת, בקשת המלצה נוספת מתעסוקה קודמת ואפילו פגישת היכרות נוספת מחוץ לבית. אם יש הרגשת התאמה מושלמת, אל תתמהמהו ומהרו לסגור את העבודה עם המטפלת, כדי שלא תיחטף ע"י משפחה אחרת.

נורות אדומות שכדאי לשים לב אליהם בתהליך היכרות המטפלת

הטיפים באדיבות רונה שריג, מנכ״לית סיטר קול – שירותי בייביסיטר ומטפלות

לאתר סיטר קול sittercall

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מטפלת/נני משרה מלאה
מטפלת משרה חלקית בוקר
מטפלת משרה חלקית צהרים
מטפלת משרה חלקית אחה"צ
בייביסיטר/שמרטפית
אופר
מספר שעות
8 שעות ביום
3-8 שעות ביום
3-4 שעות ביום
3-4 שעות
אין הגבלה
10-12 שעות ביום
שעות עבודה
8:00-16:00
בוקר גמיש
13:00-16/17:00
16:00/30-19/20:00
שעות הערב בלבד
7:00-10/12:00, 13:00-20:00
שכר
6500-7000 ש"ח בחודש
45-50 ש"ח לשעה
45-50 ש"ח לשעה
45-50 ש"ח לשעה
35-45 ש"ח לשעה
10,000 ש"ח בחודש בערך
מה מקובל לעשות
טיפול בתינוק, כביסה של התינוק, אוכל של התינוק, ניקיון אחרי הכנת אוכל, סידור צעצועים, עבודות בית קלות בלבד
טיפול בתינוק, כביסה של התינוק, אוכל של התינוק, ניקיון אחרי הכנת אוכל, סידור צעצועים, עבודות בית קלות בלבד
איסוף מבית הספר, ארוחת צהרים, שיעורי בית, חוגים, משחקים
טיפול בילדים, משחקים, הכנת ארוחת ערב, מקלחות, הכנה לשינה
הילדים ישנים, אין מה לעשות
טיפול בתינוק, ארגון הילדים בבוקר, אוכל למסגרות, כביסה של כל הבית, ניקיון כל הבית, בישול, קבלה מבית הספר והמסגרות, ארוחת צהרים וארוחת ערב
תנאים נוספים
החזרי נסיעות
החזרי נסיעות
החזרי נסיעות
החזרי נסיעות
החזרי נסיעות

שכר לתאומים / 3 ילדים
8500-9000 ש"ח בחודש
50-60 ש"ח לשעה
50-60 ש"ח לשעה
50-60 ש"ח לשעה
35-45 ש"ח לשעה
אין הבדל