כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

לא רק שואו: אטרקציות איכותיות לחנוכה

בין הדלקת נרות לבליסת לביבות וסופגניות, חנוכה מאפשר לנו הזדמנות נהדרת לבילויים משפחתיים. מתברר שאפשר גם ליהנות וגם לצקת תוכן מעניין. לפניכם כמה הצעות שוות
חוויות שישאירו טעם של עוד (צילום: פוטוליה)

שבוע שלם של חופש, סופגניות ואטרקציות לפנינו. בהנחה שכבר דאגתם מראש לכרטיסים לאחד המופעים החגיגיים, יש לנו בשבילכם הצעות מעניינות לבילויים משפחתיים שגם יעשירו את עולמם של הילדים:

סביבון מיהלום

משחקי אור. מוזיאון היהלומים ברמת גן (צילום: יח"צ)

מה? מוזיאון היהלומים ברמת גן מציע לכבוד חג החנוכה מגוון סיורים והפעלות בתערוכות המוזיאון, המיועדות לילדים ולכל המשפחה. בתצוגת הקבע "גלגולו של יהלום" יפתרו המשתתפים כתב חידה בעזרתו יגלו מהם השלבים שעובר היהלום מהיווצרותו ועד שיבוצו בתכשיט, כאשר דגש מיוחד יהיה על תהליך העיבוד שמטרתו להפיק יהלום מנצנץ ומלא אור.  בתצוגת "אוסף הראל – מינרלים ואבני חן מרחבי העולם" יעסקו בחשיבות האור, כסממן מובהק של חג החנוכה וכתכונה רבת חשיבות ביהלומים ואבני חן. בסדנת "יהלום סוב סוב סוב "- יכינו המשתתפים סביבונים מיהלומים בשלל ליטושים וצורות.

מתי?  בימים ראשון עד חמישי 25 – 29 בדצמבר 2016, בין השעות 10:00-14:00. יש להגיע עד שעה לפני הסגירה.

כמה?   ילד – 12 שקלים. מבוגר – 24 שקלים.

איפה?  מוזיאון היהלומים ע"ש הארי אופנהיימר, ז'בוטינסקי 1 (כניסה מרח' שלום זיסמן 3) רמת גן .

פרטים נוספים: בטלפון 03-5760219 או באתר.

גרפיטי ושירי החג במוזיאון

איך אומרים חנוכייה בשפת הסימנים? התשובה במוזיאון הילדים (צילום: יח"צ)

מה?  מוזיאון הילדים הישראלי בחולון יתאים את הפעילות בתערוכה 'סיפורים שמספר לי הרחוב', שתכלול משחק תו השעה בנושא שירי חנוכה, הילדים יוזמנו לצייר על מדרכות, להתנסות בגרפיטי ועוד – והכל ברוח סממני החג. בנוסף יקבלו הילדים בסוף הסיור ערכת יצירת סביבון. גם הסיורים בתערוכות המודרכות 'הזמנה לשקט', 'דיאלוג עם הזמן' ו'דיאלוג בחשיכה' – יותאמו לחג החנוכה. זאת בנוסף למסלולי הילדים המודרכים שיתקיימו כרגיל לפי קבוצות גיל.

מתי?  26 בדצמבר עד ה-1 בינואר. חובה לתאם ביקור מראש לכל הפעילויות.

כמה?   50 – 65 שקלים. כל אדם חייב בכרטיס.

איפה?  מוזיאון הילדים הישראלי, שדרות ירושלים 214, חולון.

פרטים נוספים:  בטלפון:03-6503000 או באתר

תיאטרון צלליות וציורי חנוכייה

רוקדים במוזיאון נחום גוטמן (צילום: יח"צ)

מה?  מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, השוכן בלב שכונת נווה צדק הקסומה, מציע בחג החנוכה, שלל פעילויות מגוונות ומרתקות לילדים ולכל המשפחה, בנוסף על צפייה בתערוכות המוצגות בימים אלו במוזיאון: "חנוכייה לי יש", "דיוקן עצמנו במבט לאחור", בראש של יזהר כהן". בין הפעילויות: סדנת תיאטרון צלליות וסדנת הכנת משחקי קופסה.

מתי? ימים ב' – ה' בשעות 10:00-16:00. יום ו' בשעות 10:00-14:00. שבת בשעות 10:00-15:00.

הסדנאות יתקיימו בימי שני וחמישי בשעה 11:00.

כמה?  הכניסה לילדים עד גיל 18: ללא תשלום. מבוגר: 24 שקלים. גמלאי/סטודנט/תושב ת"א 12 שקלים.

מחיר לסדנה: 45 שקלים לילד, 15 שקלים למבוגר. בהרשמה דרך האתר: 40 שקלים לילד. מספר המקומות בסדנה מוגבל. יש להירשם מראש.

איפה?  מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שמעון רוקח 21 נווה צדק תל אביב.

פרטים נוספים: בטלפון 03-5161970, באתר או בעמוד הפייסבוק.

הצגות לקטנטנים והפעלות עם שירים

הפעלות לקטנטנים. מרכז טיפ-טף (צילום. יח"צ)

מה?  מרכז טיפ-טף בחולון, המיועד להורים ולילדים מלידה עד גיל שלוש, מקיים הצגות ואירועים מיוחדים לכבוד חנוכה. בין הפעילויות: ההצגה לקטנטנים "בלונים", שעת סיפור "האריה שאהב תות" והפעלה מוסיקלית עם שלל שירי חג.

מתי?  ימים ראשון, שלישי וחמישי – 25,27,29 בדצמבר.

כמה?  25 שקלים. כל אדם חייב כרטיס. הרשמה מראש לכל הפעילויות.

איפה?  רחוב חנקין 109 (קמפוס חנקין), חולון.

פרטים נוספים: בטלפון 072-2412888 או באתר.

 

הכימיה שבחנוכה

לפגוש את העולם הקדום. מוזיאון האדם והחי (צילום: יח"צ)

מה?  מוזיאון האדם והחי פותח שעריו בחנוכה למשפחות עם ילדים. המבקרים יהנו מתצוגות הקבע "חיות הפרא של נחום גוטמן וחברים" ו"בר – תערוכת ציורי טבע של אופיר בוסקילה". בנוסף, הילדים מוזמנים להשתתף בסדנת "חנוכימיה" המגלה את הכימיה שבחנוכה, או בסיור מודרך "סוב נא סוב כה וכה" על פי לוין קיפניס.

מתי?  שני עד חמישי 26.12.16 – 29.12.16 בשעות  9:00-16:00.

בשבת המוזיאון יהיה פתוח בין השעות 10:00-17:00.

כמה?   כניסה למבוגר – 26 שקלים. ילד (מעל גיל 5) – 20 שקלים. אזרח ותיק – 13 שקלים. השתתפות בפעילות: 40 שקלים. יש להירשם מראש לפעילות.

איפה?  הפארק הלאומי, רמת גן.

פרטים נוספים: בטלפון 6315010 -03

חוגגים עם אליס בארץ הפלאות 

מסיבת התה במוזיאון לאמנות האיסלאם (צילום: יח"צ)

מה?  המוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים מזמין את כל המשפחה לחגוג את חג החנוכה במסיבת התה של אליס בארץ הפלאות יחד עם מלכת הלבבות, הכובען המטורף, הארנבון הלבן ואליס כמובן.

לאורך ימי החג יהפוך המוזיאון לארץ הפלאות של אליס, בו יתקיימו סדנאות יצירה שונות בהן: הכנת מגבעות של הכובען המטורף, שרביטי קומקומים, מעמדים לעטים ועפרונות בצורת לבבות ועוד. כמו כן יתקיימו תהלוכות עם דמויות מארץ הפלאות, משחקים וסיור מיוחד לילדים שיסתיים במסיבת תה מופלאה..

שבת של חנוכה (31/12) תהיה אף היא בסימן אליס בארץ הפלאות  עם סדנאות יצירה, סיור משפחות והקרנת הסרט- אליסה בארץ הפלאות. ביום זה לא יתקיימו תהלוכות עם הדמויות מארץ הפלאות

מתי?  26-31/12 בימים ב'-ה' בין השעות 10:00-15:00. ו'-שבת בין השעות 10:00-14:00

כמה? כניסה לילד + סדנה ראשונה – 25 שקלים. סדנה בודדת -15 שקלים. ההשתתפות בפעילויות ובסיור כלולות בדמי הכניסה למוזיאון.

איפה?  המוזיאון לאמנות האיסלאם, רחוב הפלמ"ח 2, ירושלים.

פרטים נוספים: בטלפון 02-5661291 או באתר.

"חנוכה – הסיפור האמיתי"

מה באמת היה שם? בית אבי-חי (צילום: יח"צ)

מה?  לכבוד חג החנוכה, מעלה השנה בית אבי חי את ההפקה המקורית "חנוכה- הסיפור האמיתי"- מופע מצחיק המשלב פנטומימה, תנועה, ליצנות ותיאטרון חפצים ומספר מחדש את סיפור חנוכה מתחילתו ועד סופו בהומור ובחן. מדובר בקומדיה מוסיקאלית קלילה וכיפית המביאה את מרד החשמונאים הידוע והיא מנגישה אותו לילדים על ידי דמויות של נרות. ההצגה מספרת על הדלקת נרות חנוכה שמשתבשת כאשר הנרות קמים לתחייה ומוחים על זכותם לא להידלק ולהישרף, עד שהמדליק מספר להם למה דווקא הם נבחרו לפרסם את הנס. מרד הנרות מוליך את השחקנים למסע בעקבות הסיפור ההיסטורי של חנוכה, וכך הילדים שומעים את סיפורי הגבורה דרך אותם הנרות. לאחר המופע יוכלו הילדים והוריהם ליהנות ממבחר סדנאות תיאטרון ותנועה עם שחקני ההצגה. בין הסדנאות: תיאטרון מספר, תיאטרון חפצים, סדנת קוסמות, צלליות של חושך ואור, פנטומימה ועוד.

מתי?  הימים שני עד חמישי, 26.12-29.12 בשעות 11:00, 15:00.

כמה?  ילד ראשון – 40 שקלים, כל ילד נוסף: 30 שקלים, מבוגר מלווה: 20 שקלים. ניתן להזמין כרטיסים מראש.

איפה?  בית אבי חי, המלך ג'ורג' 44 פינת רחוב קק"ל,ירושלים.

פרטים נוספים: בטלפון 02-6215300 או באתר.

אורות ונפלאות בגן המדע

סדנאות יצירה מדעיות. גן המדע (צילום: מכון דוידסון לחינוך מדעי)

מה?  גן המדע במכון דוידסון ברחובות מזמין אתכם לפעילויות אטרקטיביות: עץ סביבונים, תחרות סביבונים בין משפחות, הדלקת חנוכייה מדעית, סדנה משפחתית 'נרות מדליקים' בה המשפחות יכינו נר משפחתי מיוחד וילמדו על הצד המדעי שמאחורי החומרים שמהם מכינים נרות, סיור חנוכה מיוחד בגן המדע שיתקיים באופן אינטראקטיבי ויאפשר לבני המשפחה השונים לחשוף את המדע שמאחורי חג החנוכה,  סדנת אמן של ניצן המרמן ליצירת סביבון ענק וממוחזר, את הסביבון יכינו משפחה או מספר משפחות ביחד, מופע הדגמות אש שבמהלכו המדריכים ידגימו את הצד המדעי שמאחורי האש ומשולש הבעירה.

מתי?  מיום שני ה-26 בדצמבר ועד ה-1 בינואר (כולל שבת). הגן פתוח בין השעות 9:00-17:00, יום שישי 9:00-14:00.

כמה?  ילד (18-5) – 35 שקלים. מבוגר – 40 שקלים. כרטיס משפחתי – 150 שקלים. אזרח ותיק/סטודנט/נכה – 20. פעוט (מתחת לגיל 5)/חיילים בשירות חובה או בשירות לאומי – חינם. הנחה של 10% לרוכשים באתר.

איפה?  גן המדע במכון דוידסון ברחובות.

פרטים נוספים: באתר.

פסטיבל פליימוביל 

דמויות הפליימוביל חוגגות בשרונה (צילום: יח"צ)

מה?  בחג החנוכה תארח שרונה תל אביב פסטיבל שמוקדש כולו למשחקי המותג ובמסגרתו יוקמו בשרונה מספר מתחמים חווייתיים שיפוזרו לכל אורכה ורוחבה של שרונה ברחבות המרכזיות ויציעו למבקרים חוויה מדהימה של עולמות משחק ויצירה בפליימוביל. בין המתחמים בפסטיבל: מתחם החיות, עולם החלומות, פיראטים וגלגלים, מתחם לקטנטנים. את הפסטיבל ילוו סדנאות, מופעים והצגות.

מתי?  מיום שני עד רביעי 26-28/12.

כמה?  הכניסה חופשית!

איפה?  מתחם שרונה, תל אביב.

פרטים נוספים:

*בהינתן מזג אוויר גשום הפסטיבל יידחה למועד אחר.

חנוכה במוזאון ארצות המקרא

המכבים מתעוררים לחיים (צילום: יח"צ מוזאון ארצות המקרא)

מה?  במהלך חג החנוכה מוזמנים ההורים והילדים, למסע לקראת היציאה אל המרד הגדול וחסר הסיכוי ביוונים. המסע המומחז יצטרפו הילדים אל יונתן, אחיו הצעיר של יהודה המכבי, ויצאו יחדיו למסע מלא השראה לקראת היציאה אל המרד הגדול. יונתן יפגוש בדמויות מוכרות ומפתיעות מן העבר שנותנות לו את הכוח להאמין בעצמו ולהבין מחדש מהי גבורה – אסתר המלכה מפרס, הרקולס הנודע מיוון, דוד המלך מיהודה ועוד.

בסיור מרתק המומחז על ידי שחקנים, ילמדו הילדים את כוחן של תושייה ואמונה, קטן מול ענק ויבקרו בגלריות ובתערוכות המוזיאון ובהן התערוכה "בין דוד לגוליית – חידת קיאפה", שבמרכזה עיר מסתורית מעמק האלה שיתכן שמהווה את העדות המוחשית הראשונה לממלכתו של דוד המלך.

בתום כל סיור תתקיים סדנת יצירה מקצועית ומקורית בליווי צמוד של מדריכות האמנות של המוזיאון.

מתי?  הסיורים יתקיימו בימים: בימים שני -חמישי (26-29.12.16) וביום ראשון (1.1.17) בשעות: 10:00, 11:00, 13:00, 14:00, 15:00. (משך הפעילות כשעתיים).

כמה?  במהלך חג החנוכה הכניסה למוזאון תהיה בחינם לילדים. הפעילויות בתשלום – 15-55 שקלים (בהתאם לפעילות).
איפה?  מוזיאון ארצות המקרא, רחוב שמואל סטפן וייז 21, ירושלים

פרטים נוספים: באתר.