כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

אמא מתחילה: 7 טיפים לחופשת לידה

חופשת הלידה היא הכול - חוץ מאשר חופשה. איך בכל זאת אפשר לנצל את הזמן בין החלפת חיתול לגרעפס כדי ליהנות מהשבועות הראשונים של הבייבי? יש לנו 7 עצות שיכולות לשנות את חייך
עכשיו זה הזמן שלך ושל הבייבי שלך (צילום: פוטוליה)

תשעה חודשים חלמת על הרגע שבו האוצר שלך יגיע לעולם. פנטזת על חופשת הלידה שבה יהיה לשניכם שפע זמן להיקשר אחד לשנייה ולפסוע יחד בדרך אל האושר. אבל כמו כולנו, גם את גילית במפתיע שחופשת לידה היא הכול – חוץ מאשר חופשה.

מתברר שאולי את רחוקה מהבוס שבעבודה, אבל בבית יש לך בוס קטן ותובעני שאת מאוד אוהבת, אבל לא תמיד מצליחה להבין. את מנסה ללמוד את החיים החדשים שלך, בזמן שרכבת הרים הורמונלית שועטת לעברך ברגעים הכי פחות מתאימים. את באמת רוצה לעשות כל מה שתכננת, אבל לא מספיקה כלום – לפעמים אפילו לא לצחצח שיניים.

אז איך אפשר לשרוד את חופשת הלידה וגם ליהנות ממנה? יש לנו 7 טיפים שווים במיוחד:

1.      וותרי לעצמך

את רוצה להצליח להיות האמא המושלמת, וגם לנצל את שהותך בבית כדי לנקות, לכבס, לסדר, לבשל, לגהץ, לעשות קניות, לפגוש חברות, לרדת במשקל, לעשות ספורט ולהציל את העולם.

בואי נהיה כנים: לא תצליחי לעשות את כל זה! במקום להתאכזב ממה שאת לא מספיקה, נסי לחשוב איפה אפשר להתפשר. במקום לבשל, אפשר להזמין אוכל מוכן או לבקש מקרובי משפחה שידאגו לכם. אפשר גם לשלוח כביסה למכבסה, לשכור מנקה, או לעשות קניות באינטרנט. חלק מהפתרונות יכולים להיות פתרונות זמניים, וחלק יישארו קבועים בהתאם לצרכים שלכם.

2.      עשי סדר בבלגן

לא, אני לא מתכוונת לסידור הבית, אלא ליצירת סדר יום שבו תמצאי זמן גם לכל מה שחשוב לך. נכון שהלילות והימים מתערבבים אלו באלו, אבל כאשר הבוקר מגיע – ולא משנה אם התעוררת מאור השמש או מבכי של התינוק – תתחילי יום חדש עם אנרגיות חדשות. החליטי מה חשוב לך לעשות בכל יום, ונסי לתכנן את הזמן בהתאם לשעות השינה, ההאכלה והערות של הבייבי. אל תיבהלי מהעובדה שאי אפשר להיות מתוכננים לגמרי ותמיד צריך להיות מוכנים להפתעות, כמו עוד חיתול שדורש החלפה או שינה שמתעכבת. אם תציבי בפנייך מטרות יומיות קטנות, יש סיכוי גבוה שתצליחי להשיג לפחות את חלקן.

>>> כמה דמי לידה מגיעים לך? לחצי על הקישור ותגלי <<< 

3.      אל תשכחי לאכול

בתוך בליל הצרכים של התינוק, לפעמים אפשר לשכוח שגם את בנאדם עם צרכים חיוניים. אכילה מסודרת של אוכל בריא ומגוון חשובה במיוחד למניקות, אבל לא רק. המזון הוא האנרגיה של הגוף, וכרגע את מוציאה המון אנרגיה רק מעצם העובדה שהגוף שלך מחלים מלידה. הדאגה והטיפול בתינוק וחוסר השנה נותנים גם הם את אותותיהם בגוף, ומזון בריא יחזק אותך ויאפשר לך להיות אמא טובה יותר. זכרי שמניעת אוכל עלולה לגרום לבולמוסי אכילה של ג'אנק פוד ושטויות. הכיני מראש, או בקשי מהיקרים לך, שיכינו במקרר אוכל זמין ובריא: ירקות ופירות חתוכים בצורה מפתה, כריכוני בריאות, מנות מוכנות של ארוחות חמות, מרקים משביעים, פשטידות וכו'.

>>>רוצה לדעת עוד על תזונה נכונהלאחר לידה? הקליקי <<<

4.      צאי מהבית

נכון שזה דורש המון התארגנות, אבל יציאה מהבית תעזור לך להתאוורר וגם התינוק ירוויח קצת אוויר נקי וחשיפה למראות וקולות שונים ומעניינים. הכיני מראש תיק ליציאה עם חיתולים, מוצץ, בקבוק, בגדים להחלפה וצעצועים. אם השתמשת באחד מהמוצרים, זכרי להכניסו בחזרה לתיק כדי לא להיתקע עם חוסר בטיול הבא. נסי לתכנן את הטיול כך שתוכלי למצוא מקום נוח להחלפת חיתול או האכלה במקרה הצורך.

5.      מצאי חברות חדשות

אני בטוחה שהחברות הוותיקות שלך מקסימות ונהדרות, אבל כעת כשכל עולמך סובב סביב החלפת חיתולים וגזים, כדאי שתמצאי כמה חברות במצבך. אם אין כאלה מבין חברותייך הוותיקות, אפשר להכיר אמהות טריות בקבוצות אמהות קהילתיות (עדיף בעיר או בשכונה שלך) או אפילו בגני השעשועים, בתור לטיפת חלב ובקניון. דלגי על מכשול המבוכה, ותגלי שגם האמא שעומדת לפנייך בתור בסופר-פארם תשמח לחלוק את חוויותיה עם מישהי שנמצאת בדיוק באותו שלב בחיים.

>>>לחצי כאן לקבלת מידע על זכויותייך בחופשת לידה<<<

6.      שתפי את בן הזוג

אמנם את בחופשת לידה, אבל בן זוגך בעבודה ומהצד נראה כאילו שגרת החיים שלו ממשיכה כרגיל. קרוב לוודאי שהוא מקנא בך על הזמן שאת מבלה עם הבייבי, והיה שמח להרגיש אותו מקרוב. שלחי לו תמונות מתוקות, ספרי לו על כל התפתחות ושינוי, שתפי אותו בקשיים ובתסכולים ובקשי ממנו לטפל בתינוק בשעות שהוא נמצא בבית. זכרו כי יצרתם את התינוק הזה ביחד באהבה ושניכם ההורים שלו, דואגים לו ורוצים בטובתו.

7.      זכרי שזו תקופה שחולפת מהר

לפעמים נדמה לך שכל יום נמשך נצח, אבל האמת שחופשת הלידה תעבור כהרף עין. התינוק שלך יגדל, ילך למטפלת או לגן והשגרה תשאב את כולכם לתוכה. השתדלי ליהנות ממה שיש ולנצור רגעים קטנים ויפים, שיחזיקו אותך בזמני געגועים עתידיים. כן, את עוד תתגעגעי לתקופה הזו…