כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

טיפים לקניית עגלת תאומים: המלצות של הורים מנוסים

איך נוודא שהעגלה נכנסת למעלית, ולמה חשוב שתהיה אפשרות להשכיב כל מושב בנפרד? הורים לתאומים עם הטיפים הכי שווים לקניית עגלה
איזו עגלה הכי משתלמת? (איור: שאטרסטוק)

כאמא מנוסה לשני זוגות תאומים, אני יודעת שאיכות החיים שלאחר לידה לא תלויה רק בשעות השינה בלילה או ביכולת של התאומים לזרום עם סדר היום שקבעתם. איכות החיים האמיתית תלויה בעגלת התאומים. אני זוכרת את עצמי נגררת בעליות ברחובות העיר עם עגלה כבדה ומסורבלת או עושה עיקוף בדרך רק כדי להצליח לעבור על המדרכה.

כן, למרבה הצער, אין עגלת תאומים מושלמת. הבשורה המשמחת היא שתחום עגלות התאומים השתפר משמעותית בעשור האחרון וכעת ניתן למצוא עגלות תאומים פונקציונליות. לכל משפחה מתאימה עגלה אחרת, בהתאם לאורח החיים וסדר העדיפויות שלה. כדי שתוכלו למצוא את העגלה האידיאלית בשבילכם, שאלתי בקבוצת הורים לתאומים ושלישיות בפייסבוק מה בעיניהם הכי חשוב בבחירת עגלת תאומים.

אלו ההמלצות של ההורים:

רוחב העגלה

בחנות עגלה מרווחת אולי נראית יפה יותר, אבל כשתגלו שהיא רחבה מדי בשביל להיכנס למעלית שלכם או לעבור בדלתות בבית, תחוו עוגמת נפש ותסכול. נכון, ישנן מעליות שהן כל כך צרות שאף עגלת תאומים לא תיכנס אליהן. במקרה כזה, יש לחשוב על פתרונות יצירתיים כדי לעלות ולרדת במעלית עם התאומים. אבל גם אז, קחו בחשבון שעגלות רחבות הן מסורבלות לתנועה בתוך העיר.

>>>איך מכינים את הילדים שבבית להולדת התאומים? קראו בכתבה<<<

קיפול העגלה

טיפול בשני תינוקות הוא מתיש ומורכב, ולכן עדיף שכל ההתעסקות מסביב תהיה פשוטה ככל האפשר. קיפול מסובך של העגלה עלול לתסכל ולהפוך כל יציאה מהבית לסאגה בלתי נגמרת. בנוסף, כדאי לשים לב שבמצב מקופל, העגלה לא תופסת יותר מדי מקום וניתן להכניסה לבגאז' של הרכב שלכם בנוחות.

לא לוותר על הנוחות להורה (צילום: שאטרסטוק)

משקל העגלה

מהו משקל העגלה? תוסיפו לזה שני תינוקות (או פעוטות בהמשך) ותיק עמוס חיתולים ובקבוקים ותחשבו כמה כבד לסחוב את כל המשקל הזה. גם כאשר מקפלים את העגלה ורוצים להניח אותה בבגאז', יש משמעות אדירה למשקל.

אמבטיות – כן או לא?

לגדל תאומים זו חוויה יקרה מאוד, ולכן עולה השאלה האם צריך לקנות עגלה שיש בה אופציה לאמבטיות לשלבים הראשונים הראשונים של התינוק, או לא. היתרון של האמבטיה הוא שהיא מאפשרת מנח של שכיבה מלאה, שהוא המנח הבריא ביותר לתינוק עד גיל שלושה חודשים. ישנן עגלות עם אופציה לאמבטיה המתאימות מגיל לידה ועד לשלב הטיולון, וכך הן חוסכות קניית עגלה נוספת בהמשך. מצד שני, האמבטיה מסרבלת את קיפול העגלה, ורכישת שתי אמבטיות מייקרת מאוד את העסקה. הורים שמוותרים על אמבטיות, יבחרו עגלה שיש בה אופציה להשכיב את המושבים קרוב ככל האפשר ל-180 מעלות.

עגלת side by side או רכבת?

בעגלת side by side, התאומים יושבים זה לצד זה. לרוב היא רחבה יותר, אך היא מאפשרת תקשורת ישירה בין התאומים כשהם גדלים מעט. כאשר בוחרים עגלת side by side, מומלץ לוודא שלכל אחד מהתאומים ישנו גגון משלו, ושאפשר לשנות את גובה המשענת לכל מושב בנפרד ובצורה חלקה וקלה. זה חשוב במיוחד כאשר אחד התאומים ישן והשני ערני ופעיל.

עגלות הרכבת השתכללו בשנים האחרונות וניתן למצוא אותן במגוון עיצובים: כשהתאומים אחד מול השני או אחד אחרי השני, כשמושב אחד גבוה והשני נמוך ועוד שלל סגנונות. שימו לב: פעמים רבות מדובר בעגלות יותר מסובכות לקיפול. היתרון של עגלות הרכבת הוא הרוחב הצר יחסית שלהן, אך ישנם הורים שחשים מסורבלים בגלל האורך. בנוסף, תמיד ישנו תאום שחווה את הטיול כשהוא במושב הפחות מוצלח (המושב האחורי, המושב הנמוך או המושב שכנגד כיוון הנסיעה)

מה קורה כשרק אחד רוצה לישון? (איור: שאטרסטוק)
מה קורה כשרק אחד רוצה לישון? (איור: שאטרסטוק)

היפוך הכיוונים

כאשר מדובר בתינוקות צעירים, אנו מעדיפים שהם יהיו עם הפנים אלינו בזמן הטיול בעגלה כדי שנוכל לראות אותם בנוחות. כאשר הם גדלים, אנחנו מעדיפים שפניהם יהיו מופנות לכיוון ההליכה כדי שיוכלו ליהנות מהנוף ולראות את כל הדברים המעניינים שבדרך. ישנן עגלות בהם ניתן להפוך את כיוון המושבים, בעגלות אחרות הידית מתהפכת – שתי האפשרויות טובות באותה מידה.

ידית העגלה

זה אולי נראה לכם שולי, אבל ידית נוחה חשובה מאד, במיוחד כאשר אתם עם תאומים. ישנן עגלות שלהן שתיים או שלוש ידיות לעומת ידית אחד ארוכה. כאשר אתם נאלצים להחזיק את העגלה ביד אחת (למשל כשאחד התאומים על הידיים והשני בעגלה), חשוב שיהיה לכם נוח לאחוז בידית ושהעגלה תישאר יציבה. בנוסף, יש ידיות מתכווננות שבהן ניתן להתאים את גובה הידית לנוחות של נהג העגלה. זה מאוד יעיל במקרים שבהם אחד ההורים גבוה משמעותית מהאחר.

>>>קראו את המדריך המלא להנקת תאומים<<<

מעצור נוח

עגלה שעליה שני תינוקות וחפצים נוספים עלולה להגיע למשקל משמעותי שמשפיע על היציבות שלה. לשם כך יש חשיבות גבוהה למעצור טוב, שהגישה אליו נוחה.

סל אחסון

זה לא מה שיקבע אם תקנו דווקא את העגלה הזו, אבל סל אחסון רחב ונוח הוא מאוד אפקטיבי ונוח במקרה של תאומים. אתם יכולים לדחוס שם מנשא, צעצועים, משטח לדשא, וגם את כל הקניות מהסופר. ישנן עגלות שבהם מסתתרים כיסי אחסון נוספים.

יד שנייה

בשל ההוצאות הרבות העומדות בפני הורים לתאומים, מומלץ לחסוך איפה שאפשר. העגלה היא הזדמנות מצוינת לחסוך מעט ולהעדיף עגלה מיד שנייה על פני עגלה חדשה. יש בפייסבוק קבוצה המיועדת במיוחד למכירה וקנייה של עגלות תאומים. רוב העגלות שם נמכרות במצב מצוין ובמחיר הגיוני. מומלץ להגיע קודם לחנות, לבחון את כל הדגמים ולהחליט איזו עגלה הכי מתאימה לכם, ואז לחפש אותה לקנייה מיד שנייה.