איך בוחרים חזיית הנקה? טיפים שאסור לפספס

מתי קונים חזיית הנקה, על מה חשוב להקפיד ואיך בוחרים את המתאימה ביותר? לפנייך המדריך לבחירת חזייה מושלמת לתקופות המאתגרות בחייך
איך בוחרים חזיית הנקה מתאימה? צילום: שאטרסטוק

חזיית הנקה היא פריט בסיסי במלתחת ההריונית, אך רבות הנשים הטועות בבחירתה. בתקופת ההריון מבנה החזה משתנה, מתמלא והופך רגיש מתמיד, וקצב צמיחתו מתפתח באופן מהיר. אך הרבה לפני חשיבותה של יופייה של החזייה, התחרות והבדים המלטפים, חשובים הנוחות וההרגשה; תחושת המלאות של השד מתחילה להציק, וגזרות הברזל אליהן היינו רגילות, כבר מתחילות להכאיב.

תתפלאי, אבל עוד לפני הגודש והטפטופים, גם במהלך ההריון יש לחזיית ההנקה כמה דברים טובים: בהנחה שבחרת את הנכונה בשבילך, עליה להיות משוחררת, נוחה וגדלה ביחד איתך. איך? יש לוודא כי החזייה נוחה על הגוף, לא צמודה או רפויה מדי, כוללת שליפה מהירה בקליפס נוח (רצוי לבדוק שאתן מצליחות לשחררו ביד אחת) ורצועת החזייה מונחת על הגב ולא ננעצת בתוך העור. החלק המשמח לנשים שטוחות-החזה הוא שיש גם חזיית הנקה מרופדת. הכי מפנקת.

חזיית הנקה קפה לאטה - תותיז - סטודיו בוטיקה
חזיית הנקה נהדרת לשימוש גם בתקופת ההריון. חזייה של תותיז (צילום: סטודיו בוטיקה)

 

חזיות הנקה: טיפים למשתמשת

  •         מתי? הזמן האופטימלי לקניית חזיית הנקה הוא בשבועות 18-24 (חודש רביעי-חמישי).
  •         כמה? כדאי לקנות שתי חזיות: אחת בכביסה ואחת מוכנה לשימוש.
  •         קליפס: בחרי חזייה המאפשרת פתיחה בעזרת יד אחת.
  •         חומרים: בתקופת ההנקה, החזה משתנה כל הזמן – מתמלא לפני ההנקה ומתכווץ לאחריה.  רצוי לקנות חזייה המכילה לפחות 5% לייקרה על מנת לאפשר מתיחה ונוחות מרבית 24 שעות ביממה.
  •         מקום לרפידות: נשים מניקות משתמשות לעיתים קרובות בפדים למניעת דליפת חלב.  רצוי לקחת בחשבון מקום לפדים ורפידות בבחירת מידת החזייה.
  •         חזיות שינה: מומלץ להשתמש בחזיית שינה ייעודיות. חזיות שינה עוזרות להפחית כאבי גב ושומרות על מבנה החזה בתקופת ההיריון ואחריה.  העדיפי חזיית שינה בגזרת מעטפת המאפשרת גישה קלה להנקה גם בלילה.
מימיןלחל
מימין: חזיית הנקה שחורה עם קליפס של מדרהוד מטרניטי, תחרה עם ברזלים של תותיז ובז' של מדרהוד מטרניטי (צילום: יח"ת, סטודיו בוטיקה)

 

כך תקני חזייה נכונה

1.      רצועות: רצועות החזייה צריכות להיות רחוקות אחת מן השנייה ומונחות באופן שטוח על הגב.

2.      תמיכה: תמיכה טובה עוזרת להקטין סימני מתיחה עתידיים. רצועה רחבה מתחת לחזה מעניקה תמיכה לחזה ההולך וגדל במהלך ההיריון וההנקה.

3.      קאפ (CUP) : קאפ מלא מעניק תמיכה מקסימלית ומאפשר מראה יפה וחלק של הלבוש מעל החזייה.

4.      סגירה : חשוב להקפיד על האפשרות לשנות מידות. בדקי שיש לפחות 3-4 קרסים בסגירת החזייה כדי לאפשר שינויים במידות ההיקף במהלך ההיריון.

5.      צבעים: כמו בכל חזייה, כדאי להתאים את צבע החזייה לצבע העור כדי להשיג מראה טבעי.  חזייה שחורה תמיד מתאימה ללבוש עליון כהה. כמובן שחזיות עם תחרה יחמיאו תמיד ויעניקו לך הרגשה נשית וסקסית.

6.      לילה: בלילות, בתקופת ההיריון וההנקה, החזה במצב רגיש ביותר, ולפיכך מומלץ לישון בחזיית שינה שעוצבה במיוחד לספק תמיכה ונוחות.

 

כך תוכלי לשפר את התאמת החזייה

  •          אם הנקודה הקדמית מרכזית לא מונחת במצב שטוח על הגוף, ייתכן שהקאפ (CUP) קטן מדי.  יש לנסות מידת קאפ גדול יותר להתאמה טובה יותר.
  •         אם הסגירה בגב עולה למעלה, ייתכן שהחזייה גדולה או רחבה מדי.  יש לנסות לסגור חזק יותר את הקרסים, או לנסות מידת היקף קטנה יותר.
  •         אם החזייה משאירה סימנים על הגוף זמן רב לאחר הורדתה, יש לנסות לחזק את ההיקף הכללי, ולשחרר את הרצועות.  אם זה לא עוזר, ייתכן שמידת הקאפ קטנה מדי וצריך לעלות מידת קאפ בחזייה.
  •         אם החזה גולש מגבולות החזייה בצורה מוגזמת, סימן שהקאפ קטן מדי.  יש לנסות חזייה עם מידת קאפ גדולה יותר שתכיל את מלוא גודל החזה.
  •         אם הקאפ מכווץ או יוצר מראה  גלי, סימן שהרצועה או הקאפ גדולים מדי.  יש להקטין את ההיקף (בסגירה) או לנסות מידת קאפ קטנה יותר.
  •         אם רצועות החזייה מתחלקות, סימן שרצועות החזייה גדולות מדי או קטנות מדי.  יש לנסות להקטין את ההיקף הכללי של החזייה.

 

ייעוץ מקצועי: מומחי רשת מדרהוד מטרניטי

 

 

שינוי גודל גופנים