כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

שאלון אבאל'ה: אורן כהן

השחקן אורן כהן חושש שילדיו ישנאו הצגות כי המשמעות היא "אבא לא בבית". עם תפקיד בסדרת הדרמה "כיפת ברזל", וארבע הצגות תיאטרון, כהן עוצר לראיון קצר ויש לו אפילו טיפ לאבות
אורן כהן
אורן כהן. צילום: קרינה צימבוך

אורן כהן (37.5), אבא לשלושה בנים, נועם (7.5), אילון (5.5) ואיתמר (בן שנה) ונשוי ללילך. שחקן תיאטרון ב"ש ושדרן רדיו דרום, במאי ומנחה, משתתף בימים אלו בהצגות: דונה פלור נשואה לשניים, אבודים ביונקרס, בוא תכיר את אבא.

"אני מתרגש מהם כל בוקר כשהם מנשקים אחד את השני"

איזה מן אבא אתה?

אבא סחבק שמשתדל לשדר ביטחון ושליטה אבל מתחת לפני השטח חרדתי בכל מה שקשור לילדים

עד כמה אתה נוכח בחיי הילד?

במקצוע שלנו זה תלוי בתקופות. בימים אלה, ברוך השם אני רץ עם 4 הצגות במקביל כך שזמן הילדים חסר לי מאוד בהתחשב בעובדה שכמעט כל ערב אני מחוץ לבית, לכן אני משתדל לנצל עד תום כל זמן פנוי שיש לי לבונדינג משפחתי. מהסיבה הזו אני גם מפחד שהילדים ישנאו הצגות כי המילה" הצגה" ישר מקבלת קונוטציה שלילית כי משמעותה – "אבא לא בבית".

הרגע הכי מרגש שלך כאבא

אני בחור רגיש מטבעי וכל מה שקשור לילדים שלי אני מתרגש לכן קשה לי להצביע על דבר אחד ספציפי. אני מתרגש מהם כל בוקר כשהם מנשקים אחד את השני בפיזורים של הגן ובית הספר. אני מתרגש בכל טקס סיום או מסיבת חג שהם מופיעים. מאוד התרגשתי כשנועם שלי עלה לכיתה א', שאילון עלה לגן של "הגדולים" וכשאיתמר נכנס בפעם הראשונה לגן.

מה היית רוצה שילדיך ייקחו ממך?

הומור, אופטימיות ואמונה שכל מה שקורה קורה לטובה.

אורן כהן
אני פה בגלל אשתי. אורן כהן ומשפחתו (צילום: קרינה צימבוך)

מה אתה הכי אוהב לעשות עם ילדיך?

"שיגועים במיטה" הם מתים על זה ואני בקלות חוזר להיות ילד יחד איתם. הבעיה היחידה שמההשתוללויות זה תמיד נגמר בזה שמישהו מאיתנו מקבל איזו מכה שמבאסת את החגיגה. חייב למצוא פתרון לזה ?

האם תמליץ לילדיך להיכנס לשואו ביז אם ירצו?

ממש לא! אבל אם זה מה שהם יבחרו ויעשה אותם מאושרים כמובן שאפרגן ואשמח עבורם. העיקר שישכילו להבחין בין העיקר לטפל במקצוע הזה.

מה הטיפ שלך לאבות?

יש לנו הזדמנות לחוות את הילדות שלנו בשנית. אני חושב שכולנו הגברים בבסיס שלנו ילדים נצחיים שלא רוצים להתבגר, אז תנצלו את זה ותחוו יחד איתם את החוויות (עם ניסיון וחכמת החיים לתרגם להם מה עלינו ללמוד מכל חוויה) וכתוצאה גם נרוויח זמן איכות משותף עם הילדים וגם נתרגש שוב מכל "גילוי" משותף בתהליך.

הילדים של אורן כהן
"אני נהנה להיות ילד ביחד איתם". צילום: קרינה צימבוך