כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

פדיקור ומניקור בהריון: כל מה שצריך לדעת

גם כשהכרס ההריונית כבר מסתירה את הרגליים, זה לא תירוץ להזנחת הציפורניים. איך אפשר לעשות פדיקור כשאין לך כוח לזוז וכיצד ההורמונים משפיעים על צמיחת הציפורניים?  
הציפרניים שלך שבורות? זה באשמת ההורמונים (צילום: פוטוליה)

בואו נודה על האמת, גם לאישה המטופחת ביותר, לא קל לשמור על הסטנדרט כשהיא בהריון, עם הכרס המתפתחת וההורמונים המשתוללים. בשליש האחרון של ההריון הקושי מגיע לשיאו, בעיקר בכל הקשור לטיפוח כף הרגל.

המשקל שהצטבר נותן ביטוי, והגוף כולו מתנפח כולל הידיים, כפות הרגליים והקרסוליים. בשבועות המתקדמים הבצקות נובעת מעלייה בנפח הדם ונוזלים נוספים השוקעים דווקא באזורים שלא מאופיינים באגירת נוזלים.

סיבה נוספת לבצקות היא לחץ מכני של הרחם על הוורידים, וכן רפיון מסוים של כלי הדם, שנגרם כתוצאה מכמויות ההורמונים בגוף.

למרות הקושי, מומלץ להמשיך גם בהריון לשמור על שגרת טיפוח. הטיפול בציפורני הידיים והרגליים יתרום להרגשה האישית, ובנוסף יכול למנוע בעיות בציפורניים בהמשך. לפני שאת קובעת עם טכנאית ציפורניים, כדאי לוודא שהיא ערוכה לטפל באישה בהריון: שימי לב שהכיסא נוח ויש אפשרות להוספת כרית כדי להקל על ישיבה ממושכת. חשוב שהמטפלת תהיה רגישה אלייך ותדע לעשות הפסקות במידה וקשה לך להשאיר את הרגל גבוהה.

איך תשמרי על ציפורניים בריאות בהריון? לפנייך כל התשובות:

  • כיצד משפיעים ההורמונים על הציפורניים? – ישנן נשים ברות מזל שבמהלך ההריון חשות כי הציפורניים שלהן חזקות ובריאות יותר. אצל אחרות הציפורניים יבשות ונוטות להישבר. הטיפול בציפורניים שבירות ויבשות ידרוש מהטכנאית זהירות משנה ושימוש במוצרים איכותיים המשמרים את הטיפול לאורך זמן.
  • האם מותר לעשות פדיקור בהריון? – מותר וגם רצוי לעשות פדיקור בהריון, אבל חשוב לשים לב באלו מוצרים משתמשת המטפלת מכיוון שישנם חומרים שאסורים לשימוש לנשים בהריון.
  • רגישות למגע – הבצקות והריכוז ההורמונלי עלולים להפוך את כף הרגל לאזור רגיש למגע. על הפדיקוריסטית להיות מודעת לכך, ולנהוג בעדינות מוגברת עם הריוניות.
  • בעיות כרוניות בציפורניים – בעיות כרוניות כמו ציפורן חודרנית או פטרת יטופלו בעזרת פדיקור וטיפות להמשך טיפול בבית.
  • יובש וסדקים בכפות הרגליים – מומלץ לרכוש הביתה משייף מקצועי היעיל לשמירה על עור כף הרגל, בשילוב עם משחה טיפולית. אם קשה לך להגיע לכפות הרגליים, בן הזוג יכול לסייע לך בסוף היום כחלק מפעילות מפנקת ומרגיעה.
  • ותרי על נעלי עקב – במיוחד בהריון, כשהאיזון בגוף מופר ושיווי המשקל משתנה, עדיף לבחור בנעלים שטוחות. עדיין מתלבטת? כדאי שתדעי שנעלי עקב עלולות לגרום ליבלות, לציפורן חודרנית ולשלפוחיות.
  • הקפידי על שגרת טיפולים קבועה – כדי לשמור על בריאות כף הרגל, מומלץ לעשות פדיקור אחת לחודש או בהתאם להמלצת הפדיקוריסטית. גם לאחר הלידה, אל תוותרי על קביעת תור לטיפול.

·

אורלית אוקוביץ היא בעלים ומנכ"לית חברת ביו סקלפצ'ר ישראל