כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

שלא ימתחו אתכן: כך תימנעו סימני מתיחה

הלידה כבר מאחוריכן, אבל התופעות שליוו אתכן בהריון כאן כדי להזכיר לכן היטב מה סחבתן בבטן עד עכשיו. אצל רוב הנשים - סימני מתיחה בהחלט נכללים ברשימת התופעות הזאת. מה גורם להם ומה עושים כדי להעלים אותם?

 "סימנים מתיחה הם למעשה קווים דקים על גבי העור – בעיקר באזור הבטן והחזה. הם נובעים מקרעים בשכבת העור הפנימית, כתוצאה מצמיחה מהירה או בשל הפעלת כוח מתיחה על העור לאורך זמן"; מסביר ד"ר דניאל ליכטנשטיין, מומחה למחלות עור ומין ומנהל תחום העור בקופת חולים "מאוחדת".

לדבריו, אמנם מדובר בתופעה שכיחה ללא משמעות רפואית, אך עבור נשים רבות מדובר בבעיה אסתטית מטרידה ביותר. ניתן להבחין בשני סוגים שונים של סימנים: לבנים ואדומים. ההבדל ביניהם הוא בגוון הצבע בלבד. אם את סובלת מהתופעה, תוכלי להתנחם בעובדה שאינך היחידה, הסימנים מופיעים בקרב 90% מהנשים ההרות.

מדוע חלקנו סובלות מהתופעה בעוד שחלק מאתנו אינן מודעות כלל לקיומה?

"הסיבה לכך אינה חד משמעית" טוען ד"ר ליכטנשטיין. "יתכן שהדבר נובע מהבדלים גנטיים במבנה הסיבים של רקמת החיבור". את תוהה אם יש לך סיכוי לסבול מהתופעה? תמיד תוכלי לשאול את אמך או סבתך ולחשב את סיכוייך.

האם התופעה חולפת עם הזמן?

"סימני מתיחה אינם חולפים, אך הם נוטים לשנות צבעם מאדום ללבן עם הזמן".

האם ניתן לטפל בכך?

ובכן, אולי תתאכזבי לשמוע אבל אין לנו חדשות טובות בעניין. לדברי ד"ר ליכטנשטיין, אין כיום טיפול מושלם שמתמודד עם התופעה ומעלים אותה לחלוטין. בתקופת ההיריון, לא ניתן למנוע את הופעתה.

משמן זית ועד לייזר – מה תוכלי למצוא בשוק הטיפולים?

  • קרמים ושמנים לשימון העור – ד"ר ליכטנשטיין חושב שאין צורך למהר לקחת משכנתה לטובת רכישת קרמים למיניהם, מאחר שיעילותם זניחה ואינה מוכחת. בנוסף, תמיד תוכלי להיעזר בחומר זמין שנמצא אצלך במטבח כמו: שמן זית או שמן שקדים. אם לא יועילו, בטח לא יזיקו.
  • משחות המכילות רטינואידים (נגזרות של ויטמין A) – יכולות לשפר את התופעה לאחר הלידה, כאשר סימני המתיחה אדומים, אך אסור להשתמש בהן במהלך ההיריון מחשש להגברת הסיכון למומים בעובר.
  • פילינג כימי– לדברי ד"ר ליכטנשטיין, במקרה זה נרשמה תגובה חלקית לריכוזים נמוכים של חומצת הפילינג.
  • טיפול בלייזר PULSED DYE –  "טיפול זה עשוי להפחית אודם במקרה של סימנים טריים, אך אינו גורם להעלמה מלאה של התופעה", טוען ד"ר ליכטנשטיין.
  • Intense pulsed light –סוג של קרן אור (השונה מלייזר בהופעתה), אשר הוכחה כיעילה חלקית בעיקר במקרה של סימנים אדומים.
  • Fractional thermolysis – לדברי ד"ר ליכטנשטיין, בטיפול זה דווח על הצלחה מסוימת גם במקרים של סימני מתיחה לבנים.
  • UVB LASER – יכול לסייע במקרה של סימני מתיחה לבנים.
  • לגבי טיפול בגלי רדיו – ד"ר ליכטנשטיין: " לא ידוע לי על אפקטיביות בטיפול זה כאשר מדובר בגלי רדיו בלבד, אלא רק בהקשר של לייזר".