כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

5 טיפים לחזרה לשגרה מחופשה

חופשת פסח נחשבת לאחות הקטנה של החופש הגדול. ההורים אולי שמחים שהיא נגמרת, אבל הילדים פחות. איך נעזור להם להסתגל מחדש להרגלים הישנים? יש לנו טיפים חשובים בשבילכם
bed-time
זה הזמן לחזור לשגרת לילה רגילה (צילום: depositphotos)

חופשת הפסח אומנם איננה ארוכה כמו החופש הגדול, אך מהווה פרק זמן ארוך מספיק של יציאה מהשגרה. במהלך חופשת החג נהנים הילדים מהתרופפות הגבולות: הם יכולים ללכת לישון בשעות מאוחרות יותר, מתעוררים מתי שרוצים ולא ממהרים להתארגן, יוצאים לבילויים משפחתיים, נהנים בארוחות חג, ובאופן כללי עושים חיים. אחרי כל זה, איך אפשר להחזיר אותם למסגרת בצורה הטובה ביותר?

יעל וכמן, אחות מוסמכת, מומחית לטיפול בתינוק, יועצת שינה, מדריכת הנקה ומדריכת הורים לעיסוי תינוקות במאמונט, נותנת טיפים יעילים:

1.      זכרו: שגרה זה לא רע!

סדר יום קבוע מקנה לילדים בטחון ורוגע, ולכן הם זקוקים לשגרה שלהם. גם אם הם מביעים התנגדויות בהתחלה, מתקשים להיפרד בבוקר או לחזור למסגרת המוכרת, זוהי רק תגובה טבעית לשינויים. ברגע שאתם תפגינו שלווה, הם יפנימו במהירות את הכללים וההרגלים המוכרים.

2.      מתחילים בהדרגה

אם אתם נופשים בחו"ל או בארץ ולנים מחוץ לבית, מומלץ לחזור הביתה כיומיים-שלושה לפני תום החופש. בימים אלה התחילו לחזור אט אט לסדר היום הקבוע: לשגרת הבוקר הכוללת התעוררות בשעה מוקדמת, צחצוח שיניים, ארוחת בוקר מזינה, והחלפת הפיג'מה לבגדי יום. בערב הקפידו על שעת שינה סבירה, וטקס שינה עם פעילות של הורדת הילוך, ארוחת ערב, רחצה ,החשכה, סיפור וכדומה.

3.      תיאום ציפיות

שוחחו עם הילד וספרו לו שביום רביעי חוזרים לגן ופוגשים שוב את החברים, ציינו את הדברים שהוא אוהב בגן (הגננת, המשחקים האהובים עליו, הבילוי בחצר, עבודות היצירה). הזכירו לו שבתום יום הלימודים תגיעו לאסוף אותו.

4.      שתפו את הילדים

ביום שלפני החזרה לגן החליטו יחד מה להכין לכריך של ארוחת עשר, בחרו יחד את הבגדים והכינו אותם מראש (יחסוך הרבה זמן בבוקר), סדרו יחד את התיק. אפשר גם להכין ציור לגננת או להביא לגן מזכרות שאספתם מטיולים בחופש – עלים מעניינים, צדפים, ברושור של אתר מיוחד ועוד.

5.      שלבו בילויים גם בשגרה

נכון שבשגרה אתם יותר עסוקים ועמוסים, אבל הקפידו למצוא זמן לבילויים והנאות עם הילדים גם בחיי היומיום. ילדים לא תמיד חייבים אטרקציות מפוצצות, גם בילוי בגן השעשועים, בו אתם מניחים את הטלפון בתיק ונמצאים איתם ולמענם באופן מלא – יכול לספק אותם.

ואם בכל זאת קשה לכם, זכרו שיום העצמאות ושבועות ממש קרובים…