כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

הורים עייפים: כמה זה מסוכן?

אמא אחרי לידה עייפה, זו עובדה ידועה ומוכרת, מתי היא מסוכנת ומהן הדרכים בהן נוכל להתמודד איתה ולהקל על עצמנו?

כשאנחנו חוזרות הביתה עם תינוק קטן, לוקח לנו זמן לקלוט שלא מדובר בלילה אחד או שניים של חוסר שינה. מדובר בתקופה ארוכה של הסתגלות – התינוק צריך להסתגל לחיים מחוץ לרחם, לאנשים שכל הזמן נוגעים בו, לאורות, לרעשים- ואנחנו צריכים להסתגל לשינוי בשגרת החיים שלנו, מדובר בסדר עדיפויות חדש.

הבעיה היא שאנחנו בוחרות להסתגל להכל, גם לעובדה שאנחנו פשוט לא ישנות יותר. ולמה זו בעיה? הרי כושר הסתגלות הוא דבר חיובי, לא?

מחקרים הוכיחו שחוסר שינה, מעבר להרגשת העייפות התמידית, פשוט מסכן אותנו – ואם יש תינוק קטן בבית – גם אותו.עייפות כזו של כמה לילות רצופים חסרי שינה פוגעת לנו בקורדינציה, במהירות התגובה וביכולת לשלוט בתנועות שלנו. כשאנחנו מטפלות בתינוק קטן וחסר אונים הדברים האלו חשובים כל כך.

תינוק ישן – אמא ישנה

ברור לנו שחשוב, כמה שיותר מוקדם, להתחיל בתהליך של הקניית הרגלי שינה נכונים לתינוק שלנו, אם זה לבד או בליווי של יועצת שינה מקצועית.כל עוד שהתינוק לא ישן, אנחנו צריכות למצוא פתרונות לחוסר ההולך וגדל בשעות השינה שלנו.

תשני כשהוא ישן

כשאנחנו מנסות ליישם את המשפט הזה, אנחנו מגלות שאנחנו לא מספיקות לעשות שום דבר אחר! כי כשהוא ער- אנחנו איתו, מאכילות, מחתלות או סתם משחקות – כי גם את זה צריך, וכשהוא ישן – אנחנו ישנות, וכשהבית מתחיל להיראות כמו משהו שצריך שירותי נקיון– אנחנו מפסיקות להקפיד על זה. אנחנו מנצלות את הרגעים בהם הוא ישן כדי לקפל קצת כביסה, להדיח כלים, לעשות עוד משהו קטן כדי לשוות לבית מראה של בית.

לפעמים אנחנו פשוט לא יודעות כמה זמן הוא ישן אז אנחנו מעדיפות לא לקחת את הסיכון ולהישאר ערות, ואז, בדיוק אז, הוא החליט לישון שלוש שעות רצופות!!! וכשהוא קם, עליז ורענן, אנחנו מתמוטטות.

אז בדיוק כמו שאת מקפידה על לאכול כדי שהוא יקבל את כל מה שהוא צריך כשאת מאכילה אותו, הקפידי ללכת לישון כשהוא ישן, כדי שהוא יוכל לקבל אותך רעננה ועירנית לצרכים שלו.

"לא תודה, אני מסתדרת"

אז את הולכת לישון יחד איתו, ומי יסדר את הבית? שדונים, מלאכים או פיות? שני פתרונות לעניין הנ"ל:

הראשון הוא פשוט להתעלם. לעשות רק מה שמוכרחים ודחוף, את כל השאר להשאיר. האמנה לי שכביסה על הספה לא מבקשת לאכול.

אם את לא מסוגלת, אולי זה הזמן להפסיק לומר שאת מסתדרת ופשוט לבקש עזרה, מאמא, מאחות או אפילו מהשכנה.  וזה לא שהם לא הציעו…. את פשוט אמרת "לא תודה". נסי פעם אחת לומר "כן", תראי כמה הדבר יכול להקל עלייך.

עוד כמה טיפים שיקלו עלייך:

  • מותר לבעלך לחלוק איתך את משמרת הלילה, זו הזדמנות נהדרת להרגיל את התינוק לאכול גם מבקבוק, ולאפשר לך לישון עוד קצת. אם את מניקה, פשוט דאגי לשאוב לפני השינה, עם השאר אני בטוחה שהם יסתדרו בלעדייך.
  • הוא נרדם? מעולה! לכי לישון מיד. גם אם זה ב-7 בערב וזה מרגיש לך מוקדם מדי. הגוף שלך זקוק לכל שעת שינה שתוכלי לספק לו, ולפעמים דווקא בתחילת הלילה, השינה של התינוק שלך חזקה ורצופה יותר. אז יאללה, למיטה.
  • הכי חשוב: כבר מגיל צעיר מאוד אפשר להתחיל להרגיל תינוק לסדר יום קבוע ולערוך טקס שינה שיקל עליו להירדם וגם לחזור לישון בעצמו כשהוא מתעורר באמצע הלילה. נכון שכשהוא ממש קטן הוא עדיין צריך אותך כדי שתאכילי אותו או תחליפי טיטול גם בשעות הלילה, אך עם הקניית הרגלים נכונים, יהיה קל הרבה יותר, לעבור לשנת לילה מלאה וללילות שקטים ורגועים.