כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

משלוחי מנות מעוצבים לפורים

בואו נודה: משלוחי מנות כבר מזמן הפכו לתחרות. אם פעם היה מספיק לקחת צלחת חד פעמית, להניח בתוכה כמה אוזני המן, חטיפים, שוקולדים קטנים ורעשן, היום מדובר בהפקות שלמות, שסוחפות אחריהן הורים רבים. איך מכינים משלוח מנות מושקע במינימום מאמץ?

 

אחד הדברים החשובים ביותר, כשמתכננים את משלוח המנות הוא ההתחשבות במקבל. מומלץ לבדוק אם יש סוגים מסוימים של ממתקים או חטיפים שהוא אוהב או להיפך, שאין לו אלרגיה למזון כלשהו או מדובר בצמחוני או טבעוני. כאשר מדובר במשלוח מנות לילדים בכיתה, הגננת או המורה בדרך כלל דואגות ליידע את ההורים מראש, אם יש רשימת מזונות אסורים שלא מכניסים לכיתה או לגן. לכו על דברים בדוקים, אקזוטיקה זה לא המקרה, כאשר מדובר במשלוח מנות לילד או פעוט. אפשר להכין משלוח מנות עם דגש על צעצוע או מתנה שמוסיפים לאריזה.

shutterstock_144090697
מתיקות שיא במשלוחי המנות

הנה כמה רעיונות למשלוחי מנות שבטוח יגנבו את ההצגה:

משלוח מנות בקופסה:

כל חנות תחביבים ופנאי מוכרת היום קופסאות מעוצבות בצבעים ודגמים שונים – קופסאות עגולות, מלבניות או מרובעות, שישדרגו תוך רגע את משלוח המנות שלכם. אפשר להניח בתחתית הקופסא נייר אריזה נייר קרפ חתוך או ניילון מרשרש. מפזרים שוקולדים וחטיפים, חבילות של נחשי גומי, מתנה קטנה – רעשן או קפיץ או כל דבר שנראה לכם חמוד ומתאים לזה שהולך לקבל את המשלוח. את אוזני המן, אם בכלל, מומלץ להניח באריזה נפרדת, כדי להמנע מפירורים מיותרים.

אגב, אם מדובר במשלוח מנות למבוגר (גננת או מורה), בהחלט אפשר במקום לשים דגש על הממתקים, להכניס למשלוח מנות שפופרת קרם ידיים, סבון ריחני או נר דקורטיבי (אבל גם כמה "רפאלו" או "פררו רושה" יהיו לגמרי במקום).

מפזרים מלמעלה כמה עלי כותרת או גזירי נייר קרפ, סוגרים את הקופסה וקושרים עם סרט דקורטיבי שאפשר לקנות באותה חנות. מחזקים את הסרט עם נייר דבק בתחתית הקופסה וזהו, הכל מוכן!

משלוח מנות בתוך מיכל:

אגרטל שקוף רחב מלא בדברי מתיקה והפתעות, ארוז בניילון שקוף, עם סרט למעלה – יתאים יותר למבוגר. אם משלוח המנות מיועד לילד, אפשר למלא משאית צעצוע או תיבת תכשיטים מדליקה בממתקים ולארוז גם כן בניילון שקוף. הנה עוד משלוח מנות שנעים לתת וישמח כל אחד ואחת.

משלוח מנות בתוך כובע:

כולנו אוהבים להתחפש לפורים, אז למה שלא נעניק לחבר או חברה כובע מצחיק עמוס כל טוב? אורזים את הכובע בנייר צבעוני או ניילון, קושרים סרט, מקשטים – הנה עוד משהו נחמד ממש.

צנצנת עוגיות או ריבה ביתית ישדרגו את משלוח המנות בכמה דרגות. אם בחרתם להשקיע במשלוח המנות למבוגר שחובב בישול – אריזה של תבלינים או ספר מתכונים יהיו תוספת ברוכה. אל תהססו להוסיף למשלוח המנות המיועד לילד ספרון קטן או חוברת צביעה, אריזה של טושים לשימוש בטוח או כל דבר שלדעתכם ישמח את ליבו. המתנה שמצורפת למשלוח מנות לא צריכה להיות יקרה, אך רצוי שתהיה מושקעת, עם מסר ומכל הלב.

מתכון עוגיות נוטלה משלושה מרכיבים בלבד (מומלץ להכין יחד עם הילדים):

מצרכים:

4 כפות גדושות ממרח נוטלה

4 כפות גדושות קמח

1 ביצה קטנה

אופן הכנה:

  • מחממים תנור ל-180 מעלות
  • פורסים נייר אפייה על תבנית של התנור
  • מערבבים היטב את כל החומרים יחד, יוצרים כדורים בעזרת הידיים, מניחים בתבנית ומשטחים לעיגולים (חשוב להשאיר מרחק בין עוגיה לעוגיה)
  • אופים 8 דקות (לא יותר!). מוציאים ומצננים לחלוטין (שימו לב: העוגיות יוצאות מהתנור רכות אך מתקשות בחוץ)

מתכון לעוגיות קוואקר טבעוניות:

מצרכים (12 עוגיות):

1/3 כוס קמח מלא

1 כוס שיבולת שועל עבה

1/3 כפית אבקת סודה לשתיה

1/3 כוס אגוזי מלך קצוצים

3 כפות גדושות סוכר (מומלץ סוכם חום)

3 כפות מלאות טחינה גולמית

¼ כוס שמן קנולה

1 בננה קטנה מעוכה

¼ כוס שוקולד צ'יפס מריר (מומלץ 70% קקאו ומעלה)

אופן הכנה:

  • מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים את תבנית התנור בנייר אפיה
  • מערבבים את כל החומרים בקערה לפי הסדר הרשום עד לקבלת תערובת דביקה ואחידה
  • בעזרת ידיים רטובות יוצרים כדורים, מניחים על נייר אפיה ומשטחים לעוגיות
  • אופים בתנור במשך 15-20 דקות, עד להזהבה קלה. מוציאים ומניחים לעוגיות להתקרר לגמרי (העוגיות מתקשות מעט לאחר קירור).