כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

זוגיות פרק ב': כך תשמרו על האינטימיות כשיש ילדים

איך שומרים על הזוגיות כשיש בבית ילדים מנישואים קודמים ומדוע הסקס טוב יותר בשעות הערב? אורלי פאר ונגר, מלווה לזוגיות נשמתית, עם טיפים שאסור לפספס
הזוגיות חשובה לא פחות מהילדים (צילום: פוטוליה)

זוגיות יוצרת משפחה, ולכן חשוב כל כך לשמר אותה. אם כבר היתה לכם זוגיות בעבר שהתפרקה, ואתם מגדלים את הילדים יחד עם בן או בת הזוג החדש/ה, עליכם לבנות משפחה חדשה בתוך המרקם העדין שנוצר.

איך מצליחים לתת מקום לזוגיות החדשה לצד הילדים מהזוגיות הקודמת?

שימרו על הקִרבה הפיסית ליד הילדים

אפילו אם בהתחלה תהיה התנגדות טבעית לאמא או לאבא החדשים, קירבה פיסית בסיסית היא חשובה. אתם מהווים דוגמה לילדים שלכם, וחום מטעין את הנשמה.
דוגמאות לקרבה פיסית בין הורים, שנתפסת טוב אצל ילדים: לשבת זה ליד זה בספה, להחזיק ידיים, ללטף את הראש. חשוב לא להפגין מיניות או חיבת יתר שיכולה לגרום לילד לקנא. כן חשוב להראות לילדים שזו משפחתיות חדשה שמכילה גם אותם.

"תוריד את הידיים שלך מאמא שלי"

אם ילד מתבטא כך להורה חורג, מי שצריך לענות הוא ההורה הביולוגי של הילד. ההסבר צריך להיות: "בחרתי באדם זה להמשיך לחיות איתו את חיי כי אנחנו אוהבים, ונעים לנו אחד עם השני. כפי שאני רוצה שלך יהיה הכי טוב, אני רוצה זאת גם לעצמי".

יש לתת תגובה קצרה בזמן הסיטואציה ואחר כך להמשיך את השיחה בנפרד עם הילד. ההסבר צריך התמקד בטובת ההורה ובחירה בחיים, ועל כך שאהבת הורה לילד שונה מאהבת הורה לבן/בת הזוג. שלהורה יש מקום בלב לכל גם לילד וגם לזוגיות, ושאף אחד אינו בא על חשבון השני.

שלחו לבן/בת הזוג הודעות ווטסאפ מעוררות

אתם יכולים להיות חופשיים במסרים הזוגיים כי הילדים לא נמצאים. המסרים ישמרן על הגחלת ועל הציפייה עד שתיפגשו בערב ובלילה.

אורלי וגנר ומשפחתה (צילום: ניקי סוביק)

שמרו על שעות אינטימיות לזוגיות

החיבור האינטימי הוא זה שמביא אנרגיית חיים לבני הזוג ומושך הגשמות לחיים. החל מ20:00 אלו שעות הזוגיות שלכם: הסלון מתרוקן מילדים והופך להיות חדר להורים בלבד!  הקפידו על ארוחה ומקלחות עד 19:30, מתבגרים מוזמנים לקרוא או לשחק במחשב בחדר שלהם, כך יש לכם את כל הסלון לרשותכם לבילוי של שיחה או סרט.

למה חשוב לשמור על שעת השי"ן 20:00? לפי הרפואה הסינית בין השעות 19-21:00 האיבר שמקבל דגש אנרגתי הוא מעטפת הלב, המגנה על הלב וחשובה כדי שהלב יפעל בנחת ויפתח לתנועת הרגשות.

בין 21:00-23:00 הדגש האנרגתי עובר לאיבר המחמם המשולש, האחראי על קשר פנים חוץ ועל מערכות היחסים.

השקיעו בסקס איכותי

בחיבור זוגי נשמתי שמים דגש על האיכות במקום על הכמות. חיבור אינטימי ארוך, מושקע ומשמעותי (בכל תדירות בה הוא מתרחש אצלכם) מזרים אנרגית חיים ושמחה למשך השבוע, הרבה יותר מאשר חיבורים אינטימיים זריזים – רבים ככל שיהיו.

תנו דגש לנשיקות, הפותחת ומרככת את הלב והמוח. השפתיים הן איבר שמחובר ישירות למוח, הלשון מחוברת ישירות ללב. החיבור האינטימי צריך להיות כך שהאנרגיה המינית פועמת בכל הגוף, במקום להיות מרוכזת באיברי החיבור.

צאו לבילוי זוגי פעם בשבוע

אפשר לנצל את היום בשבוע שבו הילדים אצל הגרוש או הגרושה לבילוי זוגי. היזכרו איך זה היה כשרק נפגשתם וחיזרו לעשות את אותם דברים. גם אם הילדים לא ישנים אצל הגרוש או הגרושה, אל תוותרו על הדייט. במקרה כזה, יתכן שהילדים יפעילו לחצים ורגשות אשמה, למרות זאת עליכם לשים את הזוגיות בראש סדר העדיפויות, ולהשאירם בידיים טובות וחמות של שמרטפית/ משפחה.

השקיעו בהופעה חיצונית ובמחמאות

אנחנו רוצים להראות מושכים ואטרקטיבים תמיד, בייחוד מול בן הזוג שלנו. את ההלבשה התחתונה המושקעת תשאירו לחדרי חדרים.

תנו אחד לשני מחמאות על המראה החיצוני – זה מחזק את הקשר ואת הביטחון העצמי. ליד הילדים המחמאות ישאו אופי של חיבה, כשאתם לבד תוכלו להחמיא בלחש קרוב לאוזן – יש לכך אפקט מגרה.

סעו ללון מחוץ לבית בלי הילדים

חופשות משפחתיות זה נחוץ לאיחוד ולליכוד המשפחה החדשה, אך שימו לב שלא יהיו על חשבון חופשות זוגיות, שבלעדי הזוגיות התא המשפחתי לא יוכל להתקיים בצורה בריאה.

כשעולים הלבטים בזוגיות החדשה

האתגרים מול הילדים ושחיקת הזמן מעלה ספקות בזוגיות. בחרו שני תחומי עניין משותפים והשקיעו בהם יחד. אם התעורר בכם ספק האם אתם עם האדם הנכון, השקעה מחודשת בתחומים משותפים מעירה את הניצוץ מחדש.

 

אורלי וגנר (צילום: ניקי סוביק)

אורלי פאר ונגר, נשואה בזוגיות פרק ב' אם ל-4. מנטורית ומנחת תהליכי התפתחות רוחניים מומחית בזוגיות נשמתית והגשמה ב- Self Master  המרכז הגבוה ללימודי הגשמה, מטפלת ומנחת קורסים וסדנאות בתטא הילינג, בתורת הקבלה ובפנג שואי.