כל מה שמעניין הורים אצלכם במייל! הטבות, מבצעים, פרסים, כתבות ועוד המון דברים טובים | רשמו אותי עכשיו

חג המצות: 7 טיפים למניעת עצירות אצל ילדים

השילוב של ריבוי ארוחות עם הימנעות מחמץ הוא מתכון בטוח לבעיות עיכול ולעצירויות. איך נצליח לעבור את החג בשלום?
pesah
ירקות ופירות כארוחת ביניים עשירה בסיבים (צילום: depositphotos)

חג הפסח הוא חגיגה גדולה להורים ולילדים הנהנים מחופש ארוך, בילוי עם חברים ומשפחה ובעיקר הרבה ארוחות חגיגיות. השילוב של ריבוי ארוחות עם שינוי תזונתי בעקבות אי אכילת חמץ, הוא מתכון לבעיות עיכול ולעצירויות. אם תאמצו מספר הרגלים חשובים, תוכלו לעבור את הפסח בשלום ובהנאה.

לפניכם הטיפים שיהפכו את החג לקל לעיכול:

לא לדלג על ארוחות

הקפידו להגיש לילדים ארוחת בוקר, ולשמור על סדר ארוחות במהלך היום. צריכת ארוחה כל מספר שעות תתרום לחילוף חומרים תקין, תנועתיות מעיים ומניעת בולמוסי רעב.

לא להגיע מורעבים לארוחה

תנו לילדים משהו קטן לאכול לפני הארוחה, כך הם לא יטרפו מכל הבא ליד, ובעיקר לא יחסלו הרבה מצות בארוחה. כשעה לפני הגעה לארוחה אפשר לתת להם יוגורט, פרי, ירקות חתוכים, ביצה קשה או "לנגב" ירקות עם כף גבינה, אבוקדו או טחינה.

בחרו נכון את המצות

אם כבר מצות, אז מומלץ לקנות מצות עשירות בסיבים תזונתיים ולהקפיד להרטיב את המצות ו/או לדאוג לכך שהילדים שותים מספיק מים.

הרבו באכילת פירות וירקות

תזונה עשירה בפירות וירקות תמנע באופן טבעי עצירויות ובעיות עיכול. פירות וירקות עשירים בסיבים תזונתיים התורמים לפעילות מעיים תקינה ותדירה. מעבר לכך, פירות וירקות עשירים בוויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וסוכרים טבעיים המעניקים חיוניות ואנרגטיות. ארוחות העשירות בפירות וירקות יהפכו כל ארוחה לקלילה, ובכך תימנע הרגשת הכבדות ובעיות עיכול. מתן פירות וירקות לארוחת ביניים זו האופציה הנכונה והבריאה ביותר תמיד, ובייחוד בחג הפסח. חשוב מאוד לא לשלב פירות עם מזונות נוספים על מנת למנוע בעיות עיכול.

שתו מיצי ירקות ופירות

כיום ניתן למצוא בכל פינת רחוב, בקניונים ובשווקים השונים עמדות של מיצי פירות טבעיים וסחוטים במקום. תזונה העשירה בפירות וירקות מאוד מומלצת כחלק מאימוץ תזונה בריאה ומאוזנת, ואף תתרום ליציאות סדירות ולמניעת עצירויות. יחד עם זאת, צריך לדעת לבחור את השייק נכון:

  •  שייק פירות או ירקות צריך להיעשות רק על בסיס פירות וירקות ו/או על בסיס מים ולא על בסיס חלב, סויה או תוספות אחרות.
  • בקשו לא להמתיק את המיץ במי סוכר.
  • צריכת מיץ פירות או ירקות היא ארוחה בפני עצמה ולא חלק מהארוחה. חשוב לדעת כי פירות הם חומציים ומתעכלים מהר ושילובם עם מזונות נוספים יגרום לתסיסה. גזים ועשוי לגרום לעצירויות ולאי נוחות בבטן.

הקפידו על שתיית מים

למים חשיבות רבה בתקינות פעילות מערכות רבות בגופנו. ללא שתיית מים לא תהיה זרימה נכונה, הפריסטלטיקה (תנועתית המעיים) תהיה איטית יותר, לא יהיה פינוי יעיל ומיטבי של פסולת מהגוף, והדבר יגרום לתקיעויות של מזון, לגזים, להרגשת כבדות, לעייפות ולעצירות.

הזדמנות לשינוי

רבים מרגישים תסכול בחג הפסח מאחר ונדמה להם שבלי חמץ, פשוט אין מה לאכול.  אני ממליצה לכם לראות את החג כהזדמנות מצוינת לשינוי: להורדת או הפחתת צריכת פחמימות העניות בערכים תזונתיים ולצריכת תזונה העשירה בפירות וירקות. כל חג ומועד, ובייחוד חג הפסח שהוא חג ההתחדשות, טומן בחובו הזדמנויות לביצוע שינויים בחיינו, ואם נדע לנצלן נוכל לקחת שליטה על חיינו, לנתבם ולנהלם כפי שאנו רוצים. זו הזדמנות שלנו לעשות שינוי תזונתי לילדנו ולכל המשפחה באמצעות אימוץ  תזונה בריאה ואורח חיים בריא.

קראו עוד: כך תרגילו את התינוק לשתות מים

זמן הזמן לדיאטה: קבלו 7 כללי ברזל בדרך אל הסקיני

 

ייעוץ מקצועי: יעל רחמנוב היא נטורופתית N.D