7 עצות שיצליחו לגרום לכם לעשות כושר

רוצים להתחיל לעשות כושר אבל לא מצליחים ליישם את ההחלטה? אתם לא לבד. לפעמים כל מה שצריך זה שינוי אחד קטן, וממנו כבר תצמח המוטיבציה
אין כמו אימון עם חברה טובה (צלום: שאטרסטוק)

כן, כולנו יודעים שצריך לשמור על כושר ושזו הדרך היחידה להחזיר את הגוף למצב שבו היה לפני שהילדים הגיעו ושינו את חיינו. אבל אנחנו עמוסים ומותשים מהטיפול בהם, מהעבודה, מהסידורים ומהדאגה לבית. למי יש כוח עכשיו לצאת להתאמן?

אלו הטיפים שיעזרו לכם להתחיל להיכנס לכושר:

  1. פשוט להחליט!

זכרו שהרגע הכי קשה באימון, הוא הרגע שבו קמים מהספה ולובשים בגדי ספורט. תמיד יהיו תירוצים מצוינים למה לא כדאי לצאת היום מהבית – פשוט תתעלמו מהם! גם אם התינוק בוכה, אל תתפתו להתעכב, אתם ממילא משאירים אותו עם מבוגר אחראי, נכון? האמינו שהכול יישאר בשליטה, גם אם אתם תעשו משהו למען עצמכם. ברגע שתתחילו את האימון, האנדרופינים יעשו את שלהם ותוכלו להתמכר לתחושת ההנאה.

  1. צאו לאימון עם מישהו שאתם אוהבים

כמו כל דבר, גם ספורט הרבה יותר מהנה כשעושים אותו עם אדם אהוב. זה יכול להיות בן זוג, אחות, חברה או שכנה שאת מחבבת. כשאתם ביחד, גם האימון המשעמם ביותר הופך פתאום לקצבי, ויש תחושת של שותפות גורל שהופכת את הקושי לפחות נורא. הרעיון הוא שתדעו לדרבן אחד את השני בשעת הצורך, ולשם כך עדיף לבחור מישהו שנמצא פחות או יותר באותה רמת כושר כמוך.

  1. תזכורת בנייד

    ביום של אימון, שימו לכם תזכורת שתצפצף כמה פעמים במהלך היום ותיאלץ אתכם להתכונן אליו נפשית. ברגע שתהיו כל הזמן עם מודעות לאימון ומכווננים לקראתו, יהיה לכם קל יותר לצאת מהבית. מומלץ גם לדבר על זה בקול רם ולהצהיר שיש לכם היום אימון. ככה לא יהיה לכם נעים לבטל אותו ברגע האחרון.

  1. שמעו מוזיקה

צרו לעצמכם אוסף שירים מקפיצים ואנרגטיים שאתם אוהבים לשמוע. לפעמים כל מה שהגוף צריך זה לשמוע את המקצב והוא מיד מתחיל לזוז. אל תתביישו להתרפק על שירים מהעבר או להפתיע עם מוזיקה שאתם לא בהכרח שומעים בדרך כלל, אבל יודעים שהיא תגרום לכם לחייך בזמן האימון.

  1. קבעו לעצמכם יעד ריאלי

אנחנו מתוכנתים כך שתמיד נשאף לעמוד ביעדים. נסו לקבוע יעד ריאלי, שיש סיכוי טוב שתצליחו לעמוד בו. אתם יכולים להירשם למסלול עממי במרוץ שאמור להתקיים בעוד כמה חודשים, או להחליט שאתם מגיעים למשקל מסוים בפרק זמן הגיוני. אם הצלחתם לעמוד ביעד, פנקו את עצמכם במתנה מתאימה: בגד חדש, מסג' טוב או אביזר ספורט מגניב.

  1. אל תעלו על המשקל לעיתים תכופות

ביום שאחרי אימון, אתם יודעים ששרפתם המון קלוריות ועולים בשאננות על המשקל, ואז מגלים שלא ירדתם אפילו גרם, אולי אפילו עליתם. באופן טבעי, התחושה הראשונה שעולה היא תסכול, ויחד איתה יש ירידה חדה במוטיבציה. במקום זה, החליטו שאתם נשקלים רק פעם בשבוע או פעם בשבועיים, כך יהיה לכם מעקב המשקף נאמנה את תהליך הירידה במשקל.

  1. שכרו מאמן כושר אישי

    נכון, מדובר בהוצאה לא קטנה, אבל מאמן כושר אישי ידע לעבוד איתך באופן מדויק ולהתאים את האימון לצרכים האישיים שלך. במקביל, מאמני הכושר יודעים לטעת מוטיבציה במתאמנים שלהם. חוץ מזה, אם כבר שילמתם – לא תשקיעו?

שינוי גודל גופנים